AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #1 Skrevet 11. mars 2021 Har en bil som nettopp ble byttet batteri, glødeplugger og gløderelee på verksted fordi den sleit med å starte i kulda. Har hatt dieselbil før, nøyaktig samme bil som denne, som kanskje var noe seig men fortsatt startet på første forsøk tilogmed i oppimot 20 minus. Denne sliter fremdeles bare det er -3/-4 grader og jeg aner ikke hva mer kan være problemet? hvor dyrt kan det bli å fikse? Hva kan det overhode være? Vurderer å selge den istedenfor å fortsette å forsøke å fikse dette fordi det blir altfor dyrt for meg i den situasjonen jeg er i nå, men jeg vil nok slite med å få solgt den når den såvidt starter med noen få minus i lufta? Anonymkode: a80f1...4ed
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #2 Skrevet 11. mars 2021 Kan hende du har noe som drar strøm etter at bilen er slått av? Jrg byttet batteri og alt på min gamle og problemene varte bare, viste seg at air condition anlegget stod og gikk når bilen var av og tappet batteri litt etter litt. Koblet ut anlegget og vraket senere bilen. Anonymkode: 40194...e89
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #3 Skrevet 11. mars 2021 Hva med motorvarmer? Så motoren er varmet opp på forhånd, før man kommer ut og setter seg i den og starter motoren? Har du noen mulighet til å teste det? Kanskje låne en motorvarmer først av noen, sjekke om det funker, og så evt kjøpe en selv? Forutsetter at du har en stikkontakt tilgjengelig ved parkeringsplassen for bilen, da. Anonymkode: 975cf...4ab
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #5 Skrevet 11. mars 2021 Nilsenjo skrev (18 minutter siden): Lenge siden dieselfilter er skiftet? Dette glemte jeg å nevne i starten, dette har også blitt byttet samtidig som det andre jeg nevnte. Anonymkode: a80f1...4ed
tdm900 Skrevet 11. mars 2021 #6 Skrevet 11. mars 2021 Hvordan sliter den med å starte? Er det at den ikke tenner? Er det at starter ikke orkrer å trekke rundt? Med dieselmotor kan det og være injektorer som ikke fungere som de skal. Gammel bil eller nyere? De nyeste har elektronikk på dysene, og de er ikke billige å skifte.
Illuminatum Skrevet 11. mars 2021 #7 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kan hende du har noe som drar strøm etter at bilen er slått av? Jrg byttet batteri og alt på min gamle og problemene varte bare, viste seg at air condition anlegget stod og gikk når bilen var av og tappet batteri litt etter litt. Koblet ut anlegget og vraket senere bilen. Anonymkode: 40194...e89 Jeg ville også sjekket status på batteri og lading før jeg gjorde noe annet.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #9 Skrevet 11. mars 2021 Har du sjekket kjølevæske? Jeg hadde samme greia, et påfyll løste problemet Anonymkode: 28a20...280
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå