Gå til innhold

Baby 7 mnd falt ned fra sofa

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Babyen min falt ned fra sofaen. Min samboer (Barnefar) passet på henne mens jeg lå å slappet av i sengen. Jeg hørte et dunk og hun begynte å skrike. Hun stoppet med engang han kom inn med henne til meg. Stakkars jenta mi :( Det var heldigvis ikke høyt ned fra sofaen og vi har teppe under men allikevel.
Ulykker skjer jo, å det er 
egentlig ikke det som er problemet, men min mor. Når jeg fortalte hva som hadde skjedd så ble det liksom dysset bort og at samboeren min ikke kunne noe for det.

MEN hver gang JEG har «gjort» noe så er det liksom helt krise! Jeg fikk uheldigvis gitt grøt som var litt for varm til hun (kun en halv teskje) og jeg sa til moren min hun hadde begynt å gråte litt siden grøten var for varm å det var ikke måte på hvor ille det var å ja, jeg måtte jo klare å passe på det! Det skjedde kun en gang.

Hvorfor er det sånn med alt, jeg får fult av kjeft og det er ikke rom for feil mens samboeren min sikkert kunne mistet hun fra 2 etasje å det hadde vært «greit» (jada satt på spissen) men dere skjønner. Hvorfor er det sånn? 

Anonymkode: 55fc8...5d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva sier han når du setter deg ned å snakker med han om det? 

Anonymkode: e2720...eac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor

Anonymkode: 5653b...b85

AnonymBruker
Skrevet

Skulle stå hvorfor var du så dum å gi varm grøt?? Du burde faktisk klart å latt være ja så er enig med moren din

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skulle stå hvorfor var du så dum å gi varm grøt?? Du burde faktisk klart å latt være ja så er enig med moren din

Det var ikke helt det som var poenget. Men ja jeg burde klart å unngå det, men det burde vel også samboeren min klart når hun falt ned fra sofaen? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var ikke helt det som var poenget. Men ja jeg burde klart å unngå det, men det burde vel også samboeren min klart når hun falt ned fra sofaen? 

Du skylder for mye på andre du får gå inn i deg selv å rette på feila du gjør før du retter på andre 

Skrevet

For mange er det lettere å kritisere egne barn. Mange har også høyere forventninger til kvinner enn menn når det gjelder barnestell. Men jeg regner med at det ikke er første gang din mor er kritisk mot deg? 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Et fall er jo et uhell. Det å gi et barn varm grøt, er ikke uhell - da man bør kjenne på grøten før man gir det til barnet. Ta en skje på hånden, og kjenn på temperaturen.

Anonymkode: f4cba...351

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Begge deler er uhell som skjer. 

Men du bør kanskje tenke på om du vil gjenta mønsteret med kritisering. Moren din kritiserer deg, du kritiserer mannen din på samme måte... Og det du skriver om urettferdighet for at mannen din slipper unna er bare barnslig 

Anonymkode: 5bafb...baf

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det går nok bra med både fall og grøt- men hvorfor nedvurderer du far til en som passer barnet?? Fedre er sammen med sine barn på lik linje med mor. Du sier vel ikke at du passer barnet når far er på jobb??

Anonymkode: ab685...ffe

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Istedenfor å fokusere på at din mor kjefter på deg, burde du/han fokusere på å ikke gi førstemann varm grøt og passe på at baby ikke brenner seg/faller ned fra sofaen!

Anonymkode: f21bb...037

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Istedenfor å fokusere på at din mor kjefter på deg, burde du/han fokusere på å ikke gi førstemann varm grøt og passe på at baby ikke brenner seg/faller ned fra sofaen!

Baby skulle det være 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor forteller du din mor om tabbene dere gjør? Høres ut som en dårlig idé. 

Anonymkode: cffbe...14c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du bør ikke komme med slike problemstillinger på KG. Her er det alltid noen som aldri gjør noe feil, og alltid har det verre enn deg. 

Realiteten er at vi foreldre er mennesker, og vi gjør feil. Vi gir varm grøt og barnet faller i bakken. Jeg vet ikke om èn person som jeg har møtt gjennom barseltiden min (i 2018, ta det med ro Korona-politi) som ikke har hatt slike uhell. Det betyr ikke at man sitter på telefonen konstant eller at man ikke sjekker maten hver gang. 

Det er også realitet at det er lettere å kritisere kvinner enn menn. Hva det enn gjelder, men enda mer når det kommer til barn og oppdragelse. Sånn er livet. Jeg godtar det ikke og lar det høres, men det blir heller ikke tatt godt i mot, kvinner skal helst ikke bli hørt. 

Anonymkode: e9382...49d

• Liker 7
Gjest Fnuggolina
Skrevet

For en teit tråd :P 

Begge disse tingene skjer for omtrent alle på et eller annet vis.

Mottoet er: ikke fortell det til din mor. Og ikke på KG :P 

Gjest Albbas
Skrevet

Herregud, klassiske uhell som kan skje med alle. Mora di burde skjerpe seg. 

Jada, man burde alltid passe på og ditt og datt, men av og til blir man distrahert, eller babyen er for kjapp. Det kommer sannsynligvis verre uhell enn dette, slapp helt av. 😅

Mora di høres ut som en som liker å kritisere. Ikke bli en sånn en. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo egentlig bra at moren din ikke kritiserer din samboer. Hvorfor vil du egentlig at hun skal gjøre det? Fint at fokuset hennes er å ha et godt forhold til din samboer. Og skjer det noe alvorlig, får heller du ta det med han direkte og ikke via din mor. For slutt å fortell moren din om «feil» samboeren din gjør. Og vil du heller ikke at hun skal kritisere deg, så slutter du også å fortelle om hva du gjør. 

Det er dessuten enklere å kritisere de som er nærmeste oss, så det er ikke noe rart moren din kritiserer deg men ikke din samboer.

Anonymkode: 0780f...3ca

• Liker 3
Skrevet

satt han på mobilen? kanskje han skammet seg

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Moren min er akkurat lik. Om jeg har hatt nattevåk ei uke på strekk og sover frampå om vi er hos henne ei helg, så roper hun og sender meldinger til meg om at jeg må stå opp, mens stakkars mannen min må gjerne få sove til klokka 12 hver dag. Han er sikkert sliten. Hun spør aldri han om hjelp til noe heller, selv om det er mer mannegreier som å ta søppelposen til veien, noe som er tungt for meg. Han er jo sliten og må få hvile. Det er det samme om de er på middag hos oss. Jeg handler, krydrer maten, dekker bord, lager salat og annet tilbehør, flere typer poteter, drikkevarer, saus, mens han griller kjøttet. Gjett hvem som får skryt for den gode middagen og at det sikkert var mye arbeid. Skjer hver eneste gang.

Anonymkode: 8a03d...e65

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Moren min er akkurat lik. Om jeg har hatt nattevåk ei uke på strekk og sover frampå om vi er hos henne ei helg, så roper hun og sender meldinger til meg om at jeg må stå opp, mens stakkars mannen min må gjerne få sove til klokka 12 hver dag. Han er sikkert sliten. Hun spør aldri han om hjelp til noe heller, selv om det er mer mannegreier som å ta søppelposen til veien, noe som er tungt for meg. Han er jo sliten og må få hvile. Det er det samme om de er på middag hos oss. Jeg handler, krydrer maten, dekker bord, lager salat og annet tilbehør, flere typer poteter, drikkevarer, saus, mens han griller kjøttet. Gjett hvem som får skryt for den gode middagen og at det sikkert var mye arbeid. Skjer hver eneste gang.

Anonymkode: 8a03d...e65

Så flott at de vet å sette pris på svigersønnen sin, da. 

Anonymkode: 27be2...205

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...