Gå til innhold

Når kunne babyen din løfte hodet selv? Uvanlig å kunne det fra start?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har aldri sett en nyfødt baby som IKKE kan  det. «Alle» skryter sånn av egen baby som kunne det fra de var nyfødte, og jeg smiler og jatter med. Jeg tror det er svært uvanlig om en baby ikke kan det. Alle mine har kunnet det fra dag én, og det tror jeg alle andre babyer jeg har sett også har klart det

Anonymkode: bb28c...63f

• Liker 2
AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

Dette. Hvis de løfter hodet er det ofte spenninger/låsninger som gjør det, ikke kontrollert muskelaktivitet. Ville fått det sjekket ut hos fysio...

Anonymkode: b9364...fb4

Mine var bare sterke. Ingen låsninger.

Anonymkode: 826dd...b78

• Liker 2
AnonymBruker
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har aldri sett en nyfødt baby som IKKE kan  det. «Alle» skryter sånn av egen baby som kunne det fra de var nyfødte, og jeg smiler og jatter med. Jeg tror det er svært uvanlig om en baby ikke kan det. Alle mine har kunnet det fra dag én, og det tror jeg alle andre babyer jeg har sett også har klart det

Anonymkode: bb28c...63f

Jeg har sett mange som ikke kan. Tror det meste er normalt.

Annonse

AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

Usikker på førstemann, men nummer to kunne definitivt det.

Samme her. Andre barnet løftet hodet da hun var rundt 3 dager gammel.  Men måtte jo støtte henne noen måneder allikevel. 

Anonymkode: e8223...6ad

AnonymBruker

Vår baby gjorde det med det samma han kom på brystet mitt. Løftet hodet og snudde seg rundt og la seg rolig ned. Generelt veldig sterk, og det har ikke vært noe tegn på løsninger. Var en aktiv krabat i magen, og hørt at det kan gjøre baby litt sterkere. Men, nå er også dette første barn og han er 9 mnd, så jeg er ingen ekspert 😅😅

Anonymkode: 3fb74...64e

Begge mine har løftet hodet fra start, men ikke veldig lenge om gangen, og stort sett kun når de lå på brystet mitt. 

Yngste er en måned nå, og skal sjekkes av fysioterapeut da hun også snur seg fra mage til rygg, og har gjort det et par uker allerede. 

AnonymBruker

Min gjorde det. Løftet hodet høyt, til og med skuldrene løftet han og så rett frem / så seg rundt. Han hadde en stor låsning i nakken. Kunne ikke merke det på ham annet enn at han virket veldig sterk i nakke og overkropp fra fødsel av og han tvinget hodet bakover i bæretøy.

Nr to løftet også hodet, men det var ikke like høyt og han foretrakk å løfte det når han lå skrått oppå meg. Har ikke sjekket ham for låsninger, det virker ikke som han har noen. 

Anonymkode: 89226...389

AnonymBruker

Begge Mike kunne det fra starten, jeg trodde også det var vanlig (selv om helsesykepleier skrøt av hvor sterke de var).

Første hadde vi både hos fysioterapeut og kiropraktor (ikke pga løftingen altså). Fysioterapeut mente han var helt fin. Kiropraktor fant litt småting , så vi var der noen ganger. Men ingen store løsninger og ikke noe problemer i nakken. 

Anonymkode: a5fbf...f1e

AnonymBruker

Er dette baby som er født liten? Min sønn, født i uke 37, kunne holde hode fra fødselen av, han beveget kroppen sin mye også. Legen på sykehuset kommenterte til meg at ja, det er de minste er ofte sprekest, de trenger det for å overleve. Han (sønnen min) mistet sin evne til å holde hodet i løpet av dager - samtidig som han la en del på seg og ble god og tjukk. 🙂 Ja, nå vet jeg ikke om det er noe sannhet i det, men ihvertfall min erfaring, og det legen sa til meg. 

Anonymkode: cf6b1...c93

Annonse

AnonymBruker

Hæ? Jeg har alltid trodd det var vanlig. Begge mine har kunnet det, og har ikke tenkt over at det var uvanlig på noen måte. Begge var forøvrig hos manuellterapeut også, og det ble ikke funnet noe galt.

Anonymkode: 3064a...f9c

AnonymBruker

Mamma sa eg kunne holde hovudet i omtrent eit minutt få dager etter fødselen. Dattera mi klarte ikkje holda hovudet i eit minutt før ho var fem måneder. Omtrent alle babyer kan snu hovudet frå fødselen.

Anonymkode: e5e8e...bb4

Annonse
AnonymBruker

Mamma sa eg kunne holde hovudet i omtrent eit minutt få dager etter fødselen. Dattera mi klarte ikkje holda hovudet i eit minutt før ho var fem måneder. Omtrent alle babyer kan snu hovudet frå fødselen.

Anonymkode: e5e8e...bb4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...