Gå til innhold

Når kunne babyen din løfte hodet selv? Uvanlig å kunne det fra start?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er ganske uvanlig at de kan løfte hodet fra de er født, men ikke umulig. Husker jeg lå på rom med ei på barsel da eldstemann ble født, som hadde ei jente som løftet hodet så fint helt fra første dag, men det er også den eneste babyen jeg har sett gjøre det. Og dette er snart 30 år siden.

Anonymkode: 64022...d3d

Annonse

AnonymBruker

Jeg kunne det når jeg ble født ble jeg fortalt. Så trodde ikke det var så uvanlig. Har nettopp fått en datter, og hun kan det samme. Nevnte det i forbifarten i tlf, at hun løftet hodet og så seg rundt, "tull" fikk jeg beskjed om da 😅 

Var derfor jeg lurte. 

Anonymkode: df954...384

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Min kunne, han hadde masse låsninger.

Anonymkode: 7b098...ecc

Dette. Hvis de løfter hodet er det ofte spenninger/låsninger som gjør det, ikke kontrollert muskelaktivitet. Ville fått det sjekket ut hos fysio...

Anonymkode: b9364...fb4

• Liker 3
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette. Hvis de løfter hodet er det ofte spenninger/låsninger som gjør det, ikke kontrollert muskelaktivitet. Ville fått det sjekket ut hos fysio...

Jeg tenkte faktisk å få henne sjekket hos kiropraktor. 

Men bevegelsene virker ikke ukontrollerte. Hun ser seg jo rundt, er ikke slik at hodet går ene veien og hun prøver å se i andre retningen 😅.

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenkte faktisk å få henne sjekket hos kiropraktor. 

Men bevegelsene virker ikke ukontrollerte. Hun ser seg jo rundt, er ikke slik at hodet går ene veien og hun prøver å se i andre retningen 😅.

Min kar hadde også endel spenning i nakken, litt eldre dog. Så også ut som at han løftet hodet kontrollert, men det forsvant etter noen behandlinger.

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ganske uvanlig at de kan løfte hodet fra de er født, men ikke umulig. Husker jeg lå på rom med ei på barsel da eldstemann ble født, som hadde ei jente som løftet hodet så fint helt fra første dag, men det er også den eneste babyen jeg har sett gjøre det. Og dette er snart 30 år siden.

Anonymkode: 64022...d3d

Hah, kanskje det var meg. 27 år siden til sommern i på Porsgrunn sykehus 🤪

Anonymkode: 17a1f...064

AnonymBruker

Min kunne holde hodet oppe før han var 1 mnd. Altså ikke slik at han var helt høyreist, men han hadde kontroll på hodet så høyt som han fikk løftet det. Ikke spenninger her og han ble bare sterkere og sterkere og var generelt tidlig ute motorisk. 

Anonymkode: f2af5...e57

Annonse
AnonymBruker

Her løftet mini hodet fra fødsel av. Vil ikke si det er noen fordel, slet litt med stiv nakke de første 2 mnd og det er jo litt ekstra å følge med når de plutselig slenger med hodet. 

Så absolutt mulig! 

Anonymkode: 34132...931

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen barn er mye sterkere enn andre.

Anonymkode: eb115...7e8

• Liker 3
AnonymBruker

Min gjorde det fra dag én. Han er 2 1/2 nå og er enormt sterk fysisk og fysisk langt foran andre på sin egen alder. Men om det har noen sammenheng med at han kunne løfte hodet når han lå på magen fra han var født vet jeg ikke. 

Anonymkode: 8bc99...c0a

Hø? Jeg trodde det var vanlig at de løftet hodet. Min gjorde det fra hun nettopp var født. Altså lå på brystet mitt og kunne snu hodet fra høyre til venstre. Ikke høyt og mye, men litt. 

Eller er det ikke det dere mener? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...