forkjølajente Skrevet 10. mars 2021 #1 Skrevet 10. mars 2021 (endret) Jeg bor i en vertikaldelt 2-mannsbolig. Vi har felles vei fra hovedvei. Når det går takras fra naboens hus faller det ned på min vei slik at jeg ikke kommer meg inn eller ut om det er mye (bor i nord-norge så det kan til tider komme endel). Vi har felles brøyting i år. Avtalt med brøytesjåføren at vi skal betale 6000,- Snakket med naboen og spurte hva han tenkte om fordeling. Han syns han burde betale litt mindre enn halvparten siden han ikke bruker like mye av veien som meg. Jeg mener vi bør dele regningen likt evt at han betaler mer enn halvparten siden hans takras faller ned på min vei. Legger ved et bilde. Jeg bor i hus 1 Naboen i hus 2 og hans garasje er nr 3. Blå "prikker" er inngangene. Orange farge er vei,den tykke orange er det som blir brøytet,og det lysegrå er takras. Hva synes dere er rettferdig? image%3A63629 Sorry for dårlig tegning 😅 Endret 10. mars 2021 av forkjølajente Satt inn bildet
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #2 Skrevet 11. mars 2021 Her burde det være 50/50. Synd hvis naboskapet skal ødelegges over slike bagateller. Anonymkode: 85c1e...9b1 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #3 Skrevet 11. mars 2021 Han burde være glad for at dere deler, for hvis ikke så måtte han jo ha brøytet bort raset sitt uansett.. Anonymkode: f8f88...940 1
Chiubi Skrevet 11. mars 2021 #5 Skrevet 11. mars 2021 Hvis snø fra naboens tak dekker din vei, bør naboen måke snøen vekk, eller betale for at noen andre gjør det. Det er huseiers ansvar å sikre taket mot takras, så hans naboer ikke risikerer å bli begravd i takras. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå