Gå til innhold

Tannbleking hos tannlege

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lydia_*
Skrevet

Hei!

Det er snart tid for det årlige tannlegebesøket for mitt vedkommende, og jeg lurer i den forbindelse på hva som er vanlige priser på bleking av tenner. Stemmer det at det typisk ligger på 2000 og oppover? Jeg har tannkjøttbetennelse i to tenner i underkjeven, noen som aner om tannlegen sannsynligvis ikke vil utføre bleking pga. dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tannlegen utfører ikke bleking dersom man har noen "tannsykdommer".

Man kan heller ikke få bleket tennene dersom man har hull eller har mistet noen "løse" deler av tennene.

Tror nok prisen fort er det dobbelte :(

Gjest Gjest_Lydia_*
Skrevet

Ok, takk for info. Da var det som jeg fryktet.. Må få bort "verket" før jeg kan få bort gulfargen :forvirret:

Skrevet

Ja det bør du nok uansett få. Lar man tannkjøttbetennelse utvikle seg så kan man risikere at tennene løsner.

Skrevet

Du kan jo gjøre det hjemme istedet? For meg holdt det å bleke overkjeven, siden tennene i undermunnen min ikke vises når jeg prater eller smiler. Det kostet 1000 kr for å få laget en skinne + 100 kr for en sprøyte med blekemiddel. Brukte to eller tre sprøyter. Kommer nok til å friske opp hvitfargen med en sprøyte til snart. (1,5 år siden jeg bleket nå).

Skrevet

Var ikke så "ille" det da. Bedre enn å betale 3-4000 iallefall.

Skrevet

Hvis det da er slik at tannleger ikke gjor det dersom man har betennelse hjelper det jo ikke at man gjør det selv hjemme???

Man har jo likefullt betennelse og det er jo da en grunn til at tannlegen ikke gjør det!

Skrevet

Det var ikke sånn jeg mente det. Selvfølgelig bør en ikke gjøre det hjemme om man har betennelse. Svaret mitt var mer med hensyn til pris.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...