AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #1 Skrevet 10. mars 2021 Vi skal ha debatt imorgen på skolen. Det er noen som mener at Norge ikke skal ta inn flere utlendinger. Og at abort ikke skal være lov. Har noen noe saftige spørsmål jeg kan bruke som griller de litt Anonymkode: d3e7d...749
Anonymous 91 Skrevet 10. mars 2021 #2 Skrevet 10. mars 2021 Abort bør være frivillig, spesielt om en da blir gravid av en voldtekt, for å sette det litt på spissen. Skal ikke da jenta få lov til å ta abort?
Chiyo Skrevet 10. mars 2021 #3 Skrevet 10. mars 2021 Til de som mener at abort ikke skal være lov, så bør du spørre dem hva de har tenkt å gjøre med at mange kvinner kommer til å dø eller skade seg selv når de forsøker uten hjelp. Spør hva med kvinnens fysiske og mentale helse? Eier vi ikke kroppen vår selv? Er vi samfunnets rugekasser? Hvor går grensen over kontroll samfunnet kan ha over kroppen vår? 1
Chiyo Skrevet 10. mars 2021 #4 Skrevet 10. mars 2021 Vil ikke abortforbud gå ut over de fattige? Rike vil bare reise til utlandet og gjøre det uansett.
Maddog Skrevet 10. mars 2021 #5 Skrevet 10. mars 2021 12 minutter siden, Anonymous 91 said: Abort bør være frivillig, spesielt om en da blir gravid av en voldtekt, for å sette det litt på spissen. Skal ikke da jenta få lov til å ta abort? Godt svar takk 1
Maddog Skrevet 10. mars 2021 #6 Skrevet 10. mars 2021 11 minutter siden, Chiyo said: Til de som mener at abort ikke skal være lov, så bør du spørre dem hva de har tenkt å gjøre med at mange kvinner kommer til å dø eller skade seg selv når de forsøker uten hjelp. Spør hva med kvinnens fysiske og mentale helse? Eier vi ikke kroppen vår selv? Er vi samfunnets rugekasser? Hvor går grensen over kontroll samfunnet kan ha over kroppen vår? Takk for hjelp! Har du noe om innvandring? 1
Anonymous 91 Skrevet 10. mars 2021 #7 Skrevet 10. mars 2021 (endret) Maddog skrev (17 minutter siden): Takk for hjelp! Har du noe om innvandring? Hvordan mener de smittetallene skal gå ned om de lar folk reise inn og ut av landet som de vil? Her må alle trå til. Jeg synes det er feil å la innvandrere få komme inn til Norge slik situasjonen er idag. Jeg er ikke rasist men med tanke på smitten over hele verden, så synes jeg all innreise og utreise bør stenges Endret 10. mars 2021 av Anonymous 91 1
Chiyo Skrevet 10. mars 2021 #8 Skrevet 10. mars 2021 Maddog skrev (16 minutter siden): Takk for hjelp! Har du noe om innvandring? Er de imot all innvandring eller bare de som har en annen hudfarge. 🤔 Da blir de kanskje litt flau. Jeg tror ikke de har noe imot svensker akkurat. Hva med innvandrere med god utdannelse som har noe å tilby samfunnet vårt? På universitetene i Norge kryr det av "innvandrere".
Chiyo Skrevet 10. mars 2021 #9 Skrevet 10. mars 2021 Skal vi ikke slippe inn mennesker som risikerer å bli drept i hjemlandet? Hva med homofile og lesbiske som har flyktet fra vold og etterfølgelse?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå