Gjest Blondie65 Skrevet 13. mars 2021 #21 Skrevet 13. mars 2021 Jeg har også lest Bibelen fra perm til perm - riktignok begynte jeg med Nye Testamente og tok Det Gamle Testamente etterpå. Rent bortsett fra at det er dritkjedelig lesning, er det ikke noen kunst akkurat. Jeg var voksen da jeg gjorde det. Å lese Bibelen fra perm til perm er som å bestemme seg for å lese samtlige Harry Potter eller Lord Of The Rings eller Discworld bøker fra bok nr 1 til den siste. Det er ingen spesiell bragd, man må bare gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #22 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg venter fremdeles på å bli opplyst om hva som er rart ved å lese bibelen fra begynnelse til slutt. Hvordan skal man lese den? (Jeg er oppvokst i et svært kristent miljø, men dette er en lærdom jeg ikke har fått med meg) Og TS, du som er så opptatt av hva din bekjente gjør feil. Les Matt 23, vers 12. Anonymkode: bd90c...fd8 Fordi det også er synd å lyve,jeg tror aldri denne personen har lest i bibelen. Man leser en tekst , og ikke fra start til slutt. Anonymkode: a8939...59d
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #23 Skrevet 13. mars 2021 Leste bibelen da jeg var 12. Leste hver kveld, før jeg sov. Anonymkode: c63a8...f72
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #24 Skrevet 13. mars 2021 Jeg leste bibelen da jeg var 14 også, fordi kusina mi som var ekstremt kristen drev å slang bibelsitater ut i enhver diskusjon, så jeg leste den for å kunne sitere tilbake og stoppe kjeften på henne. 😁 Leste både Koranen, Toraen, Vedaene og div buddhistiske tekster i den perioden, bare for å ha gjort det. Regner meg som agnostiker idag. Har alltid likt å vite hva jeg snakker om, så det er naturlig å lese seg opp da. Anonymkode: 6f9aa...9c3 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #25 Skrevet 13. mars 2021 Jeg var vel også fjortis da jeg gjorde et forsøk på å lese hele. Og med mindre denne person du kjenner er en du bor med så kan vel ikke du vite at denne ikke har hatt tid til å lese en bok på ti år. Alle har forøvrig hatt tid til å lese en bok på ti år. Selv de travleste kan lese noen sider før sengetid eller pløye gjennom en bok i ferien. Når det er sagt så tror jeg ikke det er uvanlig å si man har lest bibelen selv om man ikke har gjort det, de fleste har lest deler og hørt om resten, og føler omtrent de har lest hele til slutt. Anonymkode: acb91...016 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #26 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 13.3.2021 den 9.59): Fordi det også er synd å lyve,jeg tror aldri denne personen har lest i bibelen. Man leser en tekst , og ikke fra start til slutt. Anonymkode: a8939...59d Hvilken tekst leser man, og i hvilken rekkefølge? (Som du skjønner er det store hull i min kristne oppdragelse, til tross for at jeg er oppvokst i et kristent miljø) Og når det kommer til synd, der vil jeg tro at dere stiller på lik linje. «Den av dere som er uten synd, kan kaste den første steinen på henne.» (Joh 8 vers 7) Jeg minner om at hovmod også er en synd. Anonymkode: bd90c...fd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå