AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #1 Skrevet 10. mars 2021 Hvis du går inn i en butikk og skal kjøpe kakestykke. De selger bare kakestykker i 2 pakning. På prisbrikken står det "50, - pr. stk." Er det riktig da av butikken å kreve 100 kroner av en kunde? Kunden tenker gjerne at de får to stykker kake til 50 kroner, siden det fuckins står at det er det kaken koster. Du kan ikke kjøpe ETT stykke kake, du MÅ kjøpe to! Hvorfor må ikke butikken oppgi prisen du FAKTISK må betale? Jeg tenker at da må det være greit av meg å hente en ansatts og si "Jeg vil gjerne kjøpe ett stykke kake, takk." Det står jo at jeg kan kjøpe ett stykke, siden det er prisen de gir meg. Anonymkode: 1fafc...583 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #2 Skrevet 10. mars 2021 Pr stk kan like stå gjerne betyr pr stk boks. Anonymkode: 1fafc...583 7
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #3 Skrevet 10. mars 2021 Er enig med dette. Så en butikk som selger firepakning med hamburgere til 10 kr per stykk. Man blir jo litt lurt av prisen om man leser for fort. Ofte står "per stykk" i liten skrift også. Anonymkode: 57907...435 5
MiniUngen Skrevet 10. mars 2021 #4 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du går inn i en butikk og skal kjøpe kakestykke. De selger bare kakestykker i 2 pakning. På prisbrikken står det "50, - pr. stk." Er det riktig da av butikken å kreve 100 kroner av en kunde? Kunden tenker gjerne at de får to stykker kake til 50 kroner, siden det fuckins står at det er det kaken koster. Du kan ikke kjøpe ETT stykke kake, du MÅ kjøpe to! Hvorfor må ikke butikken oppgi prisen du FAKTISK må betale? Jeg tenker at da må det være greit av meg å hente en ansatts og si "Jeg vil gjerne kjøpe ett stykke kake, takk." Det står jo at jeg kan kjøpe ett stykke, siden det er prisen de gir meg. Anonymkode: 1fafc...583 Dette er et tenkespørsmål, der det ikke finnes noe riktig svar. Det kan være flere sider av saken, noen for, noen imot. Men sånn jeg mener det, burde du få lov til å bare kjøpe den ene kaken, hvis du bare skal ha den ene kaken
Milky Skrevet 10. mars 2021 #5 Skrevet 10. mars 2021 (endret) Det er nok lov, ellers hadde ikke butikkene gjort det uten å bli tatt. Typ 10krs marked på spar så har de en boks med 4 kyllingfileter til 10kr. Men er 10kr per filet og 40kr for boksen Endret 10. mars 2021 av Spicymami
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #6 Skrevet 10. mars 2021 Det er sleipt, men det er nok lov. Anonymkode: fe2f1...451
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #7 Skrevet 10. mars 2021 Jeg tror neppe de har 2pk kake og skriver pris per kakestykke på plakaten. Stk betyr nok pakning Anonymkode: 6d9de...a8a 2
Gjest Airman Skrevet 10. mars 2021 #8 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvis du går inn i en butikk og skal kjøpe kakestykke. De selger bare kakestykker i 2 pakning. På prisbrikken står det "50, - pr. stk." Er det riktig da av butikken å kreve 100 kroner av en kunde? Kunden tenker gjerne at de får to stykker kake til 50 kroner, siden det fuckins står at det er det kaken koster. Du kan ikke kjøpe ETT stykke kake, du MÅ kjøpe to! Hvorfor må ikke butikken oppgi prisen du FAKTISK må betale? Jeg tenker at da må det være greit av meg å hente en ansatts og si "Jeg vil gjerne kjøpe ett stykke kake, takk." Det står jo at jeg kan kjøpe ett stykke, siden det er prisen de gir meg. Anonymkode: 1fafc...583 Triksing og miksing.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #10 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tror neppe de har 2pk kake og skriver pris per kakestykke på plakaten. Stk betyr nok pakning Anonymkode: 6d9de...a8a Jo, mange gjør det. Jeg har selv opplevd å bli lurt. Jeg skulle kjøpe oreokake til 45 kroner, og måtte ut med 90. Anonymkode: 1fafc...583 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #11 Skrevet 11. mars 2021 Ja, er lov å lure andre så lenge de ikke forstår at de har blitt lurt. Men sånn er det blitt overalt. Anonymkode: dc07a...2b5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #12 Skrevet 11. mars 2021 Byggforetninger gjør det samme. De selger plater, vegg og tak bl.a, og oppgir pris pr m2. Men man får ikke velge antall kvadrat selv og få kun det. Jeg kan ikke si: jeg vil ha 1 m2 av den plata. Må kjøpe HELE plater. Gulv og slikt det samme. Anonymkode: f292e...112
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå