AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #1 Skrevet 10. mars 2021 Jeg har blitt rett og slett passiv aggressiv. Jeg har blitt mobbet og bitter på meg selv fordi jeg lot det skje. Skulle likt å hevnet meg på de, men vil ikke bruke av tiden min på de og det er ikke vits etter så mange år. Og så er det fare for at de får vridd det om til at det er jeg som er gal. Men saken er at mange av dem er bedre økonomisk stilt enn meg, de har mann og barn. Ikke at jeg drømmer om familie, men synes det er så irriterende at jeg fremdeles er den i økonomisk dårligst situasjon og jeg tror det kommer av dårlig selvbilde. Har heller ikke klart å få meg et trygt nettverk selv om jeg er 28. Blir bare mer og mer bitter fordi jeg oppfyller til kriteriene til folk som har blitt mobbet. Ender opp med lite nettverk og ingen jobb. Så er det den andre delen av meg, som holder meg motivert. Jeg lærte å tenke som en kynisk siden jeg hadde en psykopat stefar. Jeg hever meg over de andre i tankene mine og tenker at jeg ikke kler denne rollen. At jeg er for flott og sånt, så da holder jeg meg motivert. I tillegg er jeg irritert for at jeg ikke finner en unik måte å tjene penger på og skulle ønske jeg klarte det på en måte jeg kunne holde for meg selv. Jeg irriterer meg når de andre får til det jeg selv får til og mer. Jeg føler også at folk har manipulert meg hele livet til å få dårlig selvtillit slik at de skal ha en konkurrent mindre. Er det noen her som vet hvordan man slutter å hate folk? Slutter å føle at alle andre vil en vondt? Anonymkode: 8bb6b...6f5 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #2 Skrevet 10. mars 2021 Dessverre ikke. Jeg er også passiv aggressiv og misliker veldig mange utenom et par utvalgte venner. Hadde en nokså hard opovekst hvor jeg ble latterliggjort og sett ned på ikke av jevnaldrende men eldre folk/lærere, voksne med relasjon til familie etc. du kan sette deg et mål om å bli enda bedre enn de eller minst like god. Min drivkraft i livet er faktisk «hat». Jeg har slått drastisk til med høyere utdanning, god jobb fin leilighet etc. Siden noen mente jeg var «stygg» er plastisk kirurgi utført flere steder. Mens jeg ser en del forfaller utseendemessig har jeg hatt samme vekt siden jeg var 1 . Ikke helt fornøyd i dag altså, men 110% lykkeligere enn tidligere. så, hva er din drivkraft? Anonymkode: 6783d...14a
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #3 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dessverre ikke. Jeg er også passiv aggressiv og misliker veldig mange utenom et par utvalgte venner. Hadde en nokså hard opovekst hvor jeg ble latterliggjort og sett ned på ikke av jevnaldrende men eldre folk/lærere, voksne med relasjon til familie etc. du kan sette deg et mål om å bli enda bedre enn de eller minst like god. Min drivkraft i livet er faktisk «hat». Jeg har slått drastisk til med høyere utdanning, god jobb fin leilighet etc. Siden noen mente jeg var «stygg» er plastisk kirurgi utført flere steder. Mens jeg ser en del forfaller utseendemessig har jeg hatt samme vekt siden jeg var 1 . Ikke helt fornøyd i dag altså, men 110% lykkeligere enn tidligere. så, hva er din drivkraft? Anonymkode: 6783d...14a Dessverre er jeg dum som er brød. Eller, jeg er ikke laget for å følge skolesystemet. Videregående er fullført, men jeg var på en måte i fengsel. Jeg måtte sette meg med leksene og bruke nettene i tillegg. Jeg har gått på Sonans (stort tap) 2 ganger. Jeg blir sint bare jeg ser ei bok. Jeg fikk meg jobber, og mye av det har vært dritt. Voksne meg og 17 åringer som jobbet ved siden av studiene/sommerjobb. Og ellers innvandrere som ikke har norsk utd. Var veldig kjipt siden mine norske venner gikk på universitet og høyskoler. Der gikk jeg liksom.. Så prøvde jeg igjen å satse oppover, men gikk ut med et enda større tap. Jeg ser ikke hva jeg gjør feil. For andre ser det ut som at det bare går. Drivkraften min er at jeg er fysisk aktiv, jeg dagdrømmer så og si hele tiden. Og jeg har et fint utseende og har samme kropp som da jeg var 16. Jeg fryder meg over at de som mobbet har blitt overvektige. Men jeg unner dem ikke å ha mann, familie og et trygt liv. Enda mer irriterende er det at jeg gikk ut av prosjektet mitt med tap, like singel og uten flere venner, mens de har fått større nettverk, har kjæreste og det der. Jeg synes også det meste er for kjedelig. Jeg lever ikke uten kick. Følelsen av å slippe unna noe eller oppleve noe nytt. Eller finne på noe nytt. Jeg er slik som kan flytte et nytt sted så går det et par uker og dritt lei. Så ser jeg på andre steder. Jeg synes livet er klaustrofobisk. Systemet er for treigt. Og noen ganger føler jeg meg lurt og hjernevasket til å tro at jeg skal bremse meg for å ikke bli så mye bedre enn andre. Men det er jo kyniske folk som kommer frem?! Så får jeg vel bare få tilbake troa på meg selv så får andre bli så sure de bare vil..? Anonymkode: 8bb6b...6f5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #4 Skrevet 10. mars 2021 Vel jeg er innvandrer og har adhd. Ganske ukonsentrert, går lei av alt og synes ting går tregt selv. Øvde ikke til prøven før kl 12 på natten og måtte døgne gjennom vgs og høyere utdanning..... Hadde masse fravær og kom meg ikke på skolen. Måtte ta privatisteksamen mens jeg gikk på vgs men fullførte innen normert tid heldigvis. ønsker du å komme deg opp og frem sterkt nok? Hva er motivasjonen din? virker som om du har udiagnotisert voksen Adhd i tillegg til å være små deprimert fordi du er lei/kjeder deg. Du skal ihvertf. ikke bremse. På tide å få opp farten. Step up the game!! For å få nettverk må du være del av noe, enten hobby, skole eller jobb. Vet ikke om annet sted du ellers finner deg det. Anonymkode: 6783d...14a
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #5 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vel jeg er innvandrer og har adhd. Ganske ukonsentrert, går lei av alt og synes ting går tregt selv. Øvde ikke til prøven før kl 12 på natten og måtte døgne gjennom vgs og høyere utdanning..... Hadde masse fravær og kom meg ikke på skolen. Måtte ta privatisteksamen mens jeg gikk på vgs men fullførte innen normert tid heldigvis. ønsker du å komme deg opp og frem sterkt nok? Hva er motivasjonen din? virker som om du har udiagnotisert voksen Adhd i tillegg til å være små deprimert fordi du er lei/kjeder deg. Du skal ihvertf. ikke bremse. På tide å få opp farten. Step up the game!! For å få nettverk må du være del av noe, enten hobby, skole eller jobb. Vet ikke om annet sted du ellers finner deg det. Anonymkode: 6783d...14a Hehe, jeg har ADD og fikk diagnosen i fjor. Ja du høres ut som meg. Men det er jo det at vi skal passe inn i den der boksen. Noen må stadig ta seg sammen for å henge med, så har du de som passer inn som ikke møter annen kritikk enn vanlig kjeft som alle får av og til, så har du de som synes ting går for tregt og du føler du alltid må bremse. Ikke at jeg liksom er så mye smartere enn alle andre i alt, men jeg har hatt lett for å kjede meg og liker meg best når det oppstår drama eller noe. Jeg får en ny jobb eller det bare skjer noe nytt. Ja jeg er deprimert fordi jeg ikke ser hva jeg kan finne på. Og tanken på å jobbe en 9-17 jobb for 400.000 i året er klaustrofobisk. Sånn uten at jeg tror at å bli millionær er en menneskerett. Det er hodet vårt vi begrenses av, men vi har lært oss å bremse for det er slemt å dytte andre av veien. I stedet ble jeg dyttet, men vil dytte av igjen andre. Ikke alle, men visse Anonymkode: 8bb6b...6f5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #6 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hehe, jeg har ADD og fikk diagnosen i fjor. Ja du høres ut som meg. Men det er jo det at vi skal passe inn i den der boksen. Noen må stadig ta seg sammen for å henge med, så har du de som passer inn som ikke møter annen kritikk enn vanlig kjeft som alle får av og til, så har du de som synes ting går for tregt og du føler du alltid må bremse. Ikke at jeg liksom er så mye smartere enn alle andre i alt, men jeg har hatt lett for å kjede meg og liker meg best når det oppstår drama eller noe. Jeg får en ny jobb eller det bare skjer noe nytt. Ja jeg er deprimert fordi jeg ikke ser hva jeg kan finne på. Og tanken på å jobbe en 9-17 jobb for 400.000 i året er klaustrofobisk. Sånn uten at jeg tror at å bli millionær er en menneskerett. Det er hodet vårt vi begrenses av, men vi har lært oss å bremse for det er slemt å dytte andre av veien. I stedet ble jeg dyttet, men vil dytte av igjen andre. Ikke alle, men visse Anonymkode: 8bb6b...6f5 litt trist at du er diagnotisert så sent. Jeg var også vokse.da jeg ble det selv 🙃 Men 9-17 og 400K-500k er vanlig for nyutdannede med bachelor/master alder 22-24. Etter 5 år og et jobb bytte er du fort oppe i 700K. Et par 2 år til med bonus ,overtid etc er det ikke umulig å tjene 900K brutto. Investerer du ved siden av så har du faktisk millionlønnen din. Du må ha tålmodighet. Anonymkode: 6783d...14a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå