AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #1 Del Skrevet 10. mars 2021 Tittelen sier det meste. Finnes det noe bøker man kan lese for å lære å bli mindre aggressiv? Drit i å foreslå at jeg skal telle til ti eller lese bøker om å telle til ti det er så jævlig bullshit.. Anonymkode: 5ac36...5f9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måneskinn Skrevet 10. mars 2021 #2 Del Skrevet 10. mars 2021 Å telle til 10 hjelper sjelden. Men, sinne er gjerne en følelse som dekker over noe annet: frykt. Underbevisst og undertrykt gjerne. Er det sinne mot alt hele tiden? Går det i bølger? Prøvd trening? F.eks å gå av deg sinnet? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #3 Del Skrevet 10. mars 2021 Måneskinn skrev (1 minutt siden): Å telle til 10 hjelper sjelden. Men, sinne er gjerne en følelse som dekker over noe annet: frykt. Underbevisst og undertrykt gjerne. Er det sinne mot alt hele tiden? Går det i bølger? Prøvd trening? F.eks å gå av deg sinnet? Stort sett alt hele tiden ja, men aller verst når jeg er med familien. Trener en del og det hjelper ikke..😭 Hm dette med frykt.. Aner ikke hva jeg skulle være redd for isåfall. Eller det eneste jeg er redd for er å dø, er ikke redd for noe annet i livet. Anonymkode: 5ac36...5f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #4 Del Skrevet 10. mars 2021 Jeg vil tro det er noe som gnager i bunn? Noe i livet ditt som ikke har vært eller er som du ønsker? Hvis du bærer på en frustrasjon hele tiden gjør det deg sint. Ta følelsene dine på alvor, vær snill med deg selv. Kjenn på at du har lov å være deg, at du gjør så godt du kan og lærer underveis. Videre tror jeg det er viktig å kjenne på at man er verdifull. Klarer du det blir ikke livet en konstant kamp. Det viktigste er å lære å elske seg selv, da først klarer du å være raus med andre også. Og det du har lest om å telle til ti har med regulering av følelser å gjøre. Telling er ikke nødvendigvis den beste måten å gjøre det på, men det er et poeng. Men det er også viktig å tilpasse følelsene til situasjonen også, og at man ikke går i lufte selv om man ikke eksploderer umiddelbart. Finn andre måter å sette grenser for deg selv på, snakk ut i fra deg selv. «Jeg vil ikke at du ..» «Jeg blir sint når du sier ...» Anonymkode: c7fdb...1bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #5 Del Skrevet 10. mars 2021 Sinnemestring Anonymkode: 97873...e69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #6 Del Skrevet 10. mars 2021 Har det sånn jeg og. Klikker for alt og tåler veldig lite. Men det er kun med familie og samboeren.. På jobb så klarer jeg å ta meg sammen, men koker inni meg🤷🏼♀️ Anonymkode: 0d1a8...97c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #7 Del Skrevet 10. mars 2021 Jeg pleide å være sint hele tiden før. Jeg hengte meg opp i tanker som gjorde meg sint. Situasjoner som har skjedd og til og med situasjoner som ikke har skjedd enda på repeat i hodet. Det høres sikkert rart ut men jeg pleide å forutse mulige konflikter og tenkte automatisk verste scenario. Det hjalp og bli mer bevist på tankene mine og putte merkelapper på de slik at det ble lettere og legge merke til de sinnatankene når de dukket opp. Jeg har fortsatt et eksplosivt sinne som jeg ikke vet hvordan jeg skal meste, men folk må oppføre seg skikkelig dårlig før jeg tenner på. Det er en gave i visse situasjoner og en forbannelse i andre situasjoner. Anonymkode: ac630...8cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #8 Del Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har det sånn jeg og. Klikker for alt og tåler veldig lite. Men det er kun med familie og samboeren.. På jobb så klarer jeg å ta meg sammen, men koker inni meg🤷🏼♀️ Anonymkode: 0d1a8...97c Huff!! Ja samme her jeg klikker jo aldri helt «offentlig» mer eller mindre ubevisst så tar man jo det bare ut på dem som uansett ikke vil vende ryggen til etterpå Men det er helt jævlig å ha det sånn. Nesten så kriblingen etter å slå, kaste eller kvele noen eller noen har grodd fast i hånden og kroppen..... Anonymkode: 5ac36...5f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #9 Del Skrevet 10. mars 2021 Hvis man klarer å ta seg sammen i jobbsammenheng f.eks. så er det jo håp. Eller kanskje ikke – for det betyr at man ikke gidder hvis det er snakk om familie eller venner? Anonymkode: 631de...240 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #10 Del Skrevet 10. mars 2021 Godt å høre jeg ikke er alene. Stakkers mann og barn. Skylder på kraftig PMS jeg, noe jeg har. Og at jeg tåler lite pga mye smerter. Anonymkode: f5d3b...fbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #11 Del Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Godt å høre jeg ikke er alene. Stakkers mann og barn. Skylder på kraftig PMS jeg, noe jeg har. Og at jeg tåler lite pga mye smerter. Anonymkode: f5d3b...fbf Går fortesten på anti dep og det hjelper heldigvis litt, sier mannen. Jeg er nok bare veldig opp og ned i humør. Anonymkode: f5d3b...fbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 10. mars 2021 #12 Del Skrevet 10. mars 2021 Et hvert menneske er utstyrt med en hjerne. Med den kan man tenke konsekvenser og om de konsekvensene står i samsvar til handlingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #13 Del Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Huff!! Ja samme her jeg klikker jo aldri helt «offentlig» mer eller mindre ubevisst så tar man jo det bare ut på dem som uansett ikke vil vende ryggen til etterpå Men det er helt jævlig å ha det sånn. Nesten så kriblingen etter å slå, kaste eller kvele noen eller noen har grodd fast i hånden og kroppen..... Anonymkode: 5ac36...5f9 Ja det er jævlig.. men jeg klikker visst jeg gjør ting feil, mister ting i gulvet, ting som henger seg fast osv. sånne ting klikker jeg for, og da har jeg lyst å slå i noe. (Ikke personer!!🤣) og hvis noen i familien eller samboeren sier ting som jeg kanskje tar til meg, eller om de sier noe feil.. 🤷🏼♀️Er ikke lett. Anonymkode: 0d1a8...97c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #14 Del Skrevet 10. mars 2021 Hr. Aktiv skrev (1 minutt siden): Et hvert menneske er utstyrt med en hjerne. Med den kan man tenke konsekvenser og om de konsekvensene står i samsvar til handlingen. Jeg skjønner virkelig ikke hva du vil med denne kommentaren og hvordan den skal hjelpe med å bli mindre sint. Den gjorde meg faktisk bare enda mer sint! Jeg vet da vel for faen at alle mennesker har en hjerne og de fleste kan tenke med den ja!? Anonymkode: 5ac36...5f9 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airman Skrevet 10. mars 2021 #15 Del Skrevet 10. mars 2021 Måneskinn skrev (26 minutter siden): Å telle til 10 hjelper sjelden. Men, sinne er gjerne en følelse som dekker over noe annet: frykt. Underbevisst og undertrykt gjerne. Er det sinne mot alt hele tiden? Går det i bølger? Prøvd trening? F.eks å gå av deg sinnet? Sinne og angst er bullshit, det er en måte psykiatrien har linket paranoia til angst og psykotiske lidelser som er selvmotsigende. Angstpasienter undertrykker aggresjonen noe som fører til depresjoner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #16 Del Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Huff!! Ja samme her jeg klikker jo aldri helt «offentlig» mer eller mindre ubevisst så tar man jo det bare ut på dem som uansett ikke vil vende ryggen til etterpå Men det er helt jævlig å ha det sånn. Nesten så kriblingen etter å slå, kaste eller kvele noen eller noen har grodd fast i hånden og kroppen..... Anonymkode: 5ac36...5f9 Altså, jeg har det sånn jeg også. Men da er det som sagt noe som gnager i bunn. Sinne er også en en forsvarsmekanisme. Så den kommer ikke uten grunn, men ikke alltid den blir kanalisert mot det/den det egentlig gjelder. Anonymkode: c7fdb...1bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #17 Del Skrevet 10. mars 2021 Hr. Aktiv skrev (6 minutter siden): Et hvert menneske er utstyrt med en hjerne. Med den kan man tenke konsekvenser og om de konsekvensene står i samsvar til handlingen. Denne kommentaren gjør meg sint Anonymkode: a6644...d1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 10. mars 2021 #18 Del Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner virkelig ikke hva du vil med denne kommentaren og hvordan den skal hjelpe med å bli mindre sint. Den gjorde meg faktisk bare enda mer sint! Jeg vet da vel for faen at alle mennesker har en hjerne og de fleste kan tenke med den ja!? Anonymkode: 5ac36...5f9 Fikk du hjelp av sinnet ditt her? Kunne du tenkt med litt andre tanker om min kommentar og forstått det på en annen måte? Men selvsagt dette må du selv ønske og det er bare du som kan gjøre noe med det. Ofte opplever jeg at folk ikke vil ha endring selv om de sier at de ønsker det. Å endre en person som ikke er motivert vil aldri gå bra. Pust rolig og jobb med andre tanker. Vi kan ikke bruke de samme tankene vi brukte til å skape problemene med når vi skal løse dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #19 Del Skrevet 10. mars 2021 Lurt å finne ut om det er noe underliggende som fører til dette. Kanskje du har ubearbeidede ting og følelser fra tidligere av som ligger å gnager. Går du på p- piller eller medisiner du blir påvirket av? Er du misfornøyd med livet ditt? Hva kan du gjøre med dette? Trening kan for eksempel brukes for å få ut aggresjon. Å være ute i naturen er også bra for sjelen. Anonymkode: f6eaf...b4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #20 Del Skrevet 10. mars 2021 Jeg bruker Efexor for sinnet mitt. Det fungerer 95%. Les deg opp og se om det kan være noe du kan ta opp med legen din. Anonymkode: 2c9ca...2a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå