Gå til innhold

Åpner for bensin- og dieselforbud i hele landet

Anbefalte innlegg

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Miljøpartiet De Grønne vil gi alle landets kommuner rett til å forby bensin- og dieselbiler. Regjeringen stritter imot.

https://www.nrk.no/osloogviken/mdg-apner-for-a-forby-bensin--og-dieselbiler-i-hele-landet-1.15409560?fbclid=IwAR2FFi7Jt297gVYvqtZORk0s4YMz5H79IjdAQHBNnQZ5K_j3D5e-NZczz0Q

For ett idiotisk forslag, De hater virkelig biler. Hva med folk som bor med lange avstander som er avhengig av bilen sin, er ikke så mange lade stasjoner rundt i Norges land. Håper inderlig vi slipper denne galskapen. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gud hjelpe meg for et distriktsfiendtlig parti 😳

• Liker 7
Skrevet

MDG kan bare ønske så mye de vil. Det strider mot EU/EØS-reglene. Så bare kjør på, de får det ikke gjennom

• Liker 3
Skrevet (endret)

Derfor får MDG aldri min stemme, jeg bor i distriktet og blir helt matt av dem... De skulle ha tatt seg en runde ut på bygdene og sett hvordan ting fungerer utenfor bylivet. For nei, jeg har ikke råd til Elbil, og nei, jeg kan ikke ta kollektiv(har kun buss, som følger skoleruta, hvordan skal jeg komme meg hjem kl21 i juli?) Jeg trenger dieselbilen min for å dra på jobb

Endret av Thjelp
  • Liker 6
Skrevet

Synes det er veldig bra at de nå drar hele landet under en kam og kjører fullt ut denne politikken. De vil høste frukter av dette ved mye mindre stemmer. Hadde de hatt gode poeng hadde de hatt gode alternativ også, men det har de ikke. 

• Liker 2
Gjest theTitanic
Skrevet
Catalina Culès skrev (På 10.3.2021 den 20.58):

Miljøpartiet De Grønne vil gi alle landets kommuner rett til å forby bensin- og dieselbiler. Regjeringen stritter imot.

https://www.nrk.no/osloogviken/mdg-apner-for-a-forby-bensin--og-dieselbiler-i-hele-landet-1.15409560?fbclid=IwAR2FFi7Jt297gVYvqtZORk0s4YMz5H79IjdAQHBNnQZ5K_j3D5e-NZczz0Q

For ett idiotisk forslag, De hater virkelig biler. Hva med folk som bor med lange avstander som er avhengig av bilen sin, er ikke så mange lade stasjoner rundt i Norges land. Håper inderlig vi slipper denne galskapen. 

Håper folk snart får øynene opp for hvor sinnsyke ideer mdg har. De får bygge en mur rundt Oslo og la resten av oss i fred. Oslo er fortapt og de har frivillig valgt dette. Fikk litt assosiasjoner til Hunger Games når jeg leste innlegget...  

Skrevet
TheTrollHunter skrev (På 10.3.2021 den 21.09):

MDG kan bare ønske så mye de vil. Det strider mot EU/EØS-reglene. Så bare kjør på, de får det ikke gjennom

Hvor har du det ifra? Er slettes ikke uvanlig med begrensninger på biler og biltrafikk nedover i Europa. Dog fortrinnsvis i enkeltbyer.

Dog enig at dette er et idiotisk forslag, og jeg mener at MDG ødelegger for miljøet. De er så ekstreme at folk flest for miljøsaken langt opp et vist sted.

Skrevet (endret)

Spørs om det ikke er på tide at enkelte MDG’ere hiver seg på bysykkelen en tur ut til distriktene, og får et reelt innblikk i hvordan kollektivtrafikken fungerer på bygdene.

Miljøkampen er viktig, men det må komme gode løsninger på plass før vi kan vurdere å forby alt mulig rart.

Endret av Oppgitt78
  • Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke argumentet med avstand. Det er sjelden man må kjøre mer enn 10 mil uten mulighet for lading. Og uansett er rekkevidden lang på nye el-biler. 

Skrevet

Nå vet vi hvor alle hjernedøde befinner seg, i MDG.

• Liker 1
Skrevet

🤣 MDG blir mer og mer fanatiske og mer og mer virkelighetsfjerne. Det er farlig for Norge å gi dem makt. Vi kan se ødeleggelsene i Oslo og tenk dere hvis det blir på nasjonalt nivå. Grøss. 

• Liker 3
Skrevet

De tror på dette selv. De tror de skal redde verden med å kjøre tesla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...