AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #1 Skrevet 10. mars 2021 Hei! Jeg er 15 år gammel og har laget meg en bruker her for å spørre om andres synspunkter 🙈 Jeg har alltid merket at fetteren min har et godt øye til meg og han er nå 13 år. Nå har jeg fått et kjærlighets brev i posten hvor han skriver at han elsker meg 😩 Jeg er helt fra meg, hva skal jeg gjøre med dette?? Blir fryktelig flaut å møte han igjen på familie besøk... Jeg tok det opp med moren min, og hun sa bare «åååh så søtt, hihihihi!» ååh jeg blir så sur 😡 og hun fortsetter med «Han er jo bare forelsket, det er ikke så farlig, det er bare koselig!» Så får jeg vite at fetteren min har fortalt moren sin (min tante) at han elsker meg, så tanten min ringte moren min og sammen ble de enige om at han kunne sende meg et brev. Altså WHAT THE FUCK? Oppfordrer de til familie ekteskap og eller?? Jeg skjønner jo at de ikke tar forelskelsen hans seriøst og bare ser på det som noe søtt, men det setter meg i en VELDIG merkelig og ubehagelig situasjon. Moren hans har oppfordret han til å sende brev også skal jeg avvise han? Hva er baktanken her?? Jeg kommer IKKE til å svare på det brevet, og dette her kommer til å bli veldig flaut under neste familie middag. Jeg føler moren min og tanten min har ødelagt all vennskap jeg noen gang kan ha med min fetter, og dette er flaut og jeg kommer aldri til å glemme det og kommer til å påvirke alle familie middager for resten av mitt liv. Hva om et rykte blir startet også tror folk jeg har knulla eller hatt et forhold fetteren min??? Om han har fortalt dette til moren sin, så har han sikkert fortalt flere! Hele familien min vet om dette også! HVA skal jeg gjøre?? Jeg blir ikke tatt seriøst av moren min. Jeg føler ALT dette kunne vært unngått om bare tanten min forklarte han at man IKKE har romantiske relasjoner til sitt SØSKENBARN! De bare fyrer det opp og lemper ansvaret på meg! Anonymkode: 42d71...768 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #2 Skrevet 10. mars 2021 Først vil jeg si at det er rimelig uskyldig og at det er noe man fint kan legge bak seg etterhvert. Ellers er jeg veldig enig med deg, og synes du virker reflektert og saklig. Det er veldig feil håndtert av din mor og tante. De eskalerer det hele fra noe uskyldig til noe veldig rart og som du selv sier ubehagelig for deg. Det høres ut som du har tatt det opp, men ikke blir hørt så jeg vet ikke helt hva du kan gjøre. Tror du pappaen din hadde sett på det annerledes? Du må få frem det du skriver om at de setter deg i en veldig vanskelig situasjon. Lykke til Anonymkode: ea36e...240 20
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #3 Skrevet 10. mars 2021 Oj, så flaut. Hvis fetteren din er litt normal kommer han til å bli enormt flau over dette når han blir litt eldre ... Anonymkode: 6b189...90a 17
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #4 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Først vil jeg si at det er rimelig uskyldig og at det er noe man fint kan legge bak seg etterhvert. Ellers er jeg veldig enig med deg, og synes du virker reflektert og saklig. Det er veldig feil håndtert av din mor og tante. De eskalerer det hele fra noe uskyldig til noe veldig rart og som du selv sier ubehagelig for deg. Det høres ut som du har tatt det opp, men ikke blir hørt så jeg vet ikke helt hva du kan gjøre. Tror du pappaen din hadde sett på det annerledes? Du må få frem det du skriver om at de setter deg i en veldig vanskelig situasjon. Lykke til Anonymkode: ea36e...240 Takk for svar! Jeg håper virkelig det er uskyldig... og jeg kan forstå at voksne ser på det sånn, men for meg føles dette bare heeelt feil. Sa det til pappa også, men av erfaring blander han ser IKKE opp i ting mamma og søsteren hennes driver med 🤦🏼♀️ Det har blitt drama før pga det.. så han melder seg helt ut som vanlig 🙄 Jeg tror også han ser på det som en fillesak 😩 Anonymkode: 42d71...768 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #5 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Oj, så flaut. Hvis fetteren din er litt normal kommer han til å bli enormt flau over dette når han blir litt eldre ... Anonymkode: 6b189...90a Han er helt normal!! 😩😩😩 æææh ja det blir kjempe flaut for alltid 😩 Anonymkode: 42d71...768 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #6 Skrevet 10. mars 2021 Har du noen i familien din du stoler på, et søsken, annen tante eller noe som få litt vett i skallen på moren din? Hvis min mor hadde gitt sin velsignelse til det her når jeg var 15 så hadde jeg blitt FLY FORBANNA på henne. Har din fetter noen form for sykdom? Nedsatt psyke? Dette høres ikke normalt ut Anonymkode: f4f5c...6ea 5
Gjest Maxwell Skrevet 10. mars 2021 #7 Skrevet 10. mars 2021 Skjønner ikke hvorfor de oppfordret han til å skrive brev til deg
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #8 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du noen i familien din du stoler på, et søsken, annen tante eller noe som få litt vett i skallen på moren din? Hvis min mor hadde gitt sin velsignelse til det her når jeg var 15 så hadde jeg blitt FLY FORBANNA på henne. Har din fetter noen form for sykdom? Nedsatt psyke? Dette høres ikke normalt ut Anonymkode: f4f5c...6ea Jeg har ikke det, moren min flyttet vekk fra familie og pappas familie er nærmest utdødd... mamma har alltid vært den i familien jeg har vært nærmest, så det sårer jo veldig når hun bare ler bort dette her, selv om jeg sier ifra... og jeg var ikke utydelig når jeg sa ifra om hva jeg følte om dette! Han er helt frisk... jeg vet han har litt få venner og har slitt med det, han kan være litt sosialt awkward, men de bor også på et veldig lite sted med veldig lite folk som bor. Man blir vell kanskje litt sære av å bo der ute, tenker jeg da. Men det er ikke noe galt med han, kanskje en smule angst, men det har vell de fleste Anonymkode: 42d71...768 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #9 Skrevet 10. mars 2021 Paranøtt skrev (1 minutt siden): Skjønner ikke hvorfor de oppfordret han til å skrive brev til deg Ikke sant??? 😩 hvorfor helle bensin i det bålet liksom! Jeg kommer ikke til å svare, jeg vet ikke om jeg kommer til å tørre møte blikket hans under neste familie middag. Om han blir hjerte knust av dette så får tanten min ta det på seg!! Anonymkode: 42d71...768 9
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #10 Skrevet 10. mars 2021 Hadde også blitt sur hvis jeg var deg. Bare fortsett å sett grenser, er helt naturlig å gjøre for en tenåring. Men tror ikke dette trenger å være et problem i all fremtid sånn som du fremstiller det, men skjønner at det er noe grenseoverskridende med en mor som oppfører seg slik. Anonymkode: 8c064...65a 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #11 Skrevet 10. mars 2021 Oi. Ja, veldig dårlig håndtert av din mor og tante. Det er jo sannsynligvis en uskyldig forelskelse, men din mor og tante ler ikke bare bort dine følelser, de spiller også spill med din fetters følelser. Din tante oppfordret hennes sønn til å skrive brevet- et brev som absolutt vil føre til ydmykelse og flauhet for ham. De synes tydeligvis det er GØY at både du og din fetter vil føle dere ukomfortable, flaue og ydmyke. Det er ikke bra. I situasjonen her vil jo du begynne å unngå ham, avvise ham, og han vil bli såret, lei seg og flau. Du må prate med moren din. Fortell henne at de leker med følelsene til en 13 år gammel gutt, og ignorerer dine følelser fullstendig fordi de vil ha seg en god latter. Anonymkode: 128bf...d8b 9
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #12 Skrevet 10. mars 2021 Tror faktisk jeg hadde dratt det såpass langt at jeg hadde avstått fra alle familieselskap med fetteren frem til din mor og tante skjønte greia. Herregud for et opplegg. Anonymkode: c333b...8df 9
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #13 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde også blitt sur hvis jeg var deg. Bare fortsett å sett grenser, er helt naturlig å gjøre for en tenåring. Men tror ikke dette trenger å være et problem i all fremtid sånn som du fremstiller det, men skjønner at det er noe grenseoverskridende med en mor som oppfører seg slik. Anonymkode: 8c064...65a Takk!! Hjelper å høre det du skriver! Vurderer nesten boikotte neste familie middag, bare for å vise dem at jeg mener alvor med at dette her ikke er greit! Og da blir det kanskje enda tydeligere hva de har gjort Anonymkode: 42d71...768 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #14 Skrevet 10. mars 2021 Kan du ikke bare si til han at du har kjæreste? Eller bare si det som det er, at du synes det er rart siden dere er i familie og at du ikke er interessert. Det beste er å bare være ærlig med han, og også med familien. Du er ung så du burde få oppleve forelskelser og kjærlighetsrelasjoner på en positiv måte, ikke sånn som det her. Men forhåpentligvis vil dere komme dere over dette uten at det blir rart i fremtiden, men det beste er å bare snakke om det. Anonymkode: d6584...ac7 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #15 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tror faktisk jeg hadde dratt det såpass langt at jeg hadde avstått fra alle familieselskap med fetteren frem til din mor og tante skjønte greia. Herregud for et opplegg. Anonymkode: c333b...8df Takk! Var det jeg også tenkte!! Hele familien vet nok om brevet til nå, kanskje noen andre familie medlemmer kanskje sier noe til de også 🙄 Om mormor ringer og spør om hvorfor jeg ikke kom, så skal jeg være helt ærlig også! Kanskje hun kan kjefte på dem! Hun har bilder av Gud på veggen, er en veldig seriøs dame Anonymkode: 42d71...768 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #16 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Oi. Ja, veldig dårlig håndtert av din mor og tante. Det er jo sannsynligvis en uskyldig forelskelse, men din mor og tante ler ikke bare bort dine følelser, de spiller også spill med din fetters følelser. Din tante oppfordret hennes sønn til å skrive brevet- et brev som absolutt vil føre til ydmykelse og flauhet for ham. De synes tydeligvis det er GØY at både du og din fetter vil føle dere ukomfortable, flaue og ydmyke. Det er ikke bra. I situasjonen her vil jo du begynne å unngå ham, avvise ham, og han vil bli såret, lei seg og flau. Du må prate med moren din. Fortell henne at de leker med følelsene til en 13 år gammel gutt, og ignorerer dine følelser fullstendig fordi de vil ha seg en god latter. Anonymkode: 128bf...d8b Ja jeg syntes ikke det er rettferdig for noen av oss... føles ut som de ikke tar noen av oss seriøst. Jeg er veldig skuffet over begge to, og hvor ble det av samtalen at man ikke dater familie?? Og ja, de syntes dette er gøy 😩 Anonymkode: 42d71...768 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #17 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan du ikke bare si til han at du har kjæreste? Eller bare si det som det er, at du synes det er rart siden dere er i familie og at du ikke er interessert. Det beste er å bare være ærlig med han, og også med familien. Du er ung så du burde få oppleve forelskelser og kjærlighetsrelasjoner på en positiv måte, ikke sånn som det her. Men forhåpentligvis vil dere komme dere over dette uten at det blir rart i fremtiden, men det beste er å bare snakke om det. Anonymkode: d6584...ac7 Njaaaa... altså jeg føler det ikke er min oppgave å forklare han at vi er i familie og det er det stort no go! Jeg syntes dette er kjempe ubehagelig, og jeg tror ikke jeg tørr å ta den samtalen med han ☹️ Det er for ubehagelig for meg! Hele situasjonen er bare helt rar 😩 Anonymkode: 42d71...768 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #18 Skrevet 10. mars 2021 Boikott sammenkomster og skriv et brev tilbake der du skriver at det er hyggelig at han tenker så positivt om deg men at han må skjønne at dette aldri blir noe av siden dere er søskenbarn og du ikke ser på han på denne måten. Skriv noe om at han kommer til å bli en flott mann for den rette dama en vakker dag i fremtiden. Men et hint er at han må ikke finne på å lytte altfor mye på sin mor og tante i fremtidige situasjoner med en mulig kjæreste, for det vil bare ødelegge for relasjonen mellom han og en jente. Han må tenke selv og finne seg selv. På den måten hindrer du at det blir flaut for dere begge, og stopper alt Anonymkode: f199b...04e 7
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #20 Skrevet 10. mars 2021 Er det lov å spørre om dere er etnisk norske? Anonymkode: 5bc54...24d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå