AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #1 Skrevet 10. mars 2021 Noen tyskspråklige som kan hjelpe meg med dette? Frasen "Å lære å kjenne" (som å bli kjent med noen eller noe) på tysk, har det samme konnotasjoner som på norsk? Altså at man lærer å kjenne, i motsetning til på engelsk "get to know" hvor man enten "tar" eller "tar imot" kjennskapet? Google translate gir meg kennenlernen som direkte oversatt blir "kjennelære", hvis jeg forstår det riktig. Stemmer dette? Og er det flere måter å si det på? Anonymkode: 90694...172
ekkoet Skrevet 11. mars 2021 #2 Skrevet 11. mars 2021 Vet ikke om det svarer på ditt ene spørsmål, men jeg har forstått det som at kennenlernen kan brukes på denne måten, å lære å kjenne. Jeg er ikke tyskspråklig, men ser man feks her hvordan det brukes: https://www.gutefrage.net/frage/ich-wuerde-dich-gerne-kennenlernen-oder-ich-will-dich-gerne-kennenlernen-oder-anders-formulieren Når det gjelder "get to know" så tenker jeg mer som "get the opportunity to know", altså få muligheten/anledningen til å bli kjent med, ikke at man "tar kjennskapet". Ikke sikkert det er riktig, men slik jeg tolker det. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #4 Skrevet 13. mars 2021 Get to know kan ofte oversettes med "erfahren" Ich habe erfahren, dass die Veranstaltung angesagt wird. Kennen lernen ofte i betydningen bli kjent med Im Urlaub habe ich viele Leute kennen gelernt Anonymkode: a0d0c...ee8
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #5 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 11.3.2021 den 10.08): Kennengelernen Anonymkode: 922f8...69c Nei. Anonymkode: c1c9d...e73
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #6 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Get to know kan ofte oversettes med "erfahren" Ich habe erfahren, dass die Veranstaltung angesagt wird. Kennen lernen ofte i betydningen bli kjent med Im Urlaub habe ich viele Leute kennen gelernt Anonymkode: a0d0c...ee8 Abgesagt, beklager skrivefeil! Anonymkode: a0d0c...ee8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå