Cyndaquil Skrevet 10. mars 2021 #1 Skrevet 10. mars 2021 er det greit at de som sortetet tøy på bruktbutikker bare tar ting selv ? Hva mener dere? Er jeg en dust som er forbanna ? I dag donerte jeg masse fine barneting til en bruktbutikk. Leker fra feks fisher price , klær fra feks hust and claire, name it og polern o pyret. Noe ull og hjemmestrikket ull. Rent og pent. Jeg tenkte nå for noen mødre sjangs å få kjøpt fine plagg til en grei pris. Midt i alt utslitt og utvasket. Flere par pent brukte sko og tursko til dame (jeg gikk opp 1 skostørrelse etter jeg fikk sistemann, så alt jeg hadde var ubrukelig) jeg fikk beskjed om å gi tingene til to damer som satt på lagret . På vei til bilen igjen hører jeg prat fra lagret (en bakdør sto på gløtt, de sikkert ikke vist om) . Der de helt da «oi så fine ting , her var det masse bra. Nei dette må jeg ha selv» siden jeg hørte det ble jeg stående og lytte , og hører andre damen sier hun tar med seg posen med yttertøy og hjemmestrikk hjem. Jeg er forbanna. Greit nok jeg solgte ikke dette selv, og hadde tjent 0 kr uansett hvem de havnet hos. Men hadde jeg vist det havnet direkte hos de som sorterer , hadde jeg aldri donert. Det jeg så for meg var at plaggene kunne glede kunder i butikke og gå til noen som kanskje ellers ikke hadde råd til fint ull eller leker. er jeg firkanta som er sur for dette ? 1
Ullvott Skrevet 10. mars 2021 #2 Skrevet 10. mars 2021 Jeg er enig med deg. Hvis du er firkanta, er jeg det også (ok, mange mener jeg er firkanta, men det er en annen sak ). Jeg synes ikke noe om at de som tar mottak skal ha "førsterett" på ting. Etter hva jeg har forstått er det en del bruktbutikker som har regler om dette. Ofte skal varen ha vært ute i butikken for ordinært salg en viss tid før de ansatte har rett til å kjøpe det. I de bruktbutikkene jeg kjenner til må de ansatte betale for varene. Riktignok med en viss rabatt, men de har i alle fall ikke lov til å "spise av lasset". Hvis du har mulighet: lever til en annen bruktbutikk neste gang. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #3 Skrevet 10. mars 2021 Hvilken type bruktbutikk var dette? Hos Fretex feks må varene ligge ute i butikken noen timer før de som er der på tiltak/jobb kan plukke varen selv og de må såklart betale det samme som dde andre kundene. De får ikke ting gratis. Hvordan de gjør det i andre bruktbutikker vet jeg ikke. Anonymkode: 31361...c3f
123Frustrert Skrevet 10. mars 2021 #4 Skrevet 10. mars 2021 Cyndaquil skrev (1 time siden): er det greit at de som sortetet tøy på bruktbutikker bare tar ting selv ? Hva mener dere? Er jeg en dust som er forbanna ? I dag donerte jeg masse fine barneting til en bruktbutikk. Leker fra feks fisher price , klær fra feks hust and claire, name it og polern o pyret. Noe ull og hjemmestrikket ull. Rent og pent. Jeg tenkte nå for noen mødre sjangs å få kjøpt fine plagg til en grei pris. Midt i alt utslitt og utvasket. Flere par pent brukte sko og tursko til dame (jeg gikk opp 1 skostørrelse etter jeg fikk sistemann, så alt jeg hadde var ubrukelig) jeg fikk beskjed om å gi tingene til to damer som satt på lagret . På vei til bilen igjen hører jeg prat fra lagret (en bakdør sto på gløtt, de sikkert ikke vist om) . Der de helt da «oi så fine ting , her var det masse bra. Nei dette må jeg ha selv» siden jeg hørte det ble jeg stående og lytte , og hører andre damen sier hun tar med seg posen med yttertøy og hjemmestrikk hjem. Jeg er forbanna. Greit nok jeg solgte ikke dette selv, og hadde tjent 0 kr uansett hvem de havnet hos. Men hadde jeg vist det havnet direkte hos de som sorterer , hadde jeg aldri donert. Det jeg så for meg var at plaggene kunne glede kunder i butikke og gå til noen som kanskje ellers ikke hadde råd til fint ull eller leker. er jeg firkanta som er sur for dette ? Men vet du om de tok det uten å betal for det? Det er fult mulig de betalte for det. Jeg er også vant ved at varene må ut i butikk også kan de ansatte kjøpe det. Mange av de som jobber i brukt butikk får ikke betalt og bruker masse av tiden sin, om de får kjøpt noe fint, brukt tøy kan jo nærmest betraktes som en lønn. Ergo gikk kanskje klærne dine til et vel så godt formål 😀, egentlig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå