Gå til innhold

Får ikke snoke på mobilen hans og jeg kjenner jeg begynner å bli gal

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hør på meg nå. 

Jeg har hatt tillitsproblemer hele livet. Det bunner i mobbing og fraværende far i oppveksten. Gidder ikke gå så mye innpå det, men jeg har opplevd nok av ganger at mennesker sviker meg, og i 10 av 10 tilfeller så har jeg endt opp sveket. Dette har skjedd i alle fire forholdene jeg har vært i. Utroskap har vært en gjenganger. Jeg har prøvd i forholdene å kommunisert åpent, vært ærlig og rett frem. Prøvd å ikke være for mistenksom eller giftig. På grunn av at jeg har slitt så mye som jeg har, så har jeg også gått i behandling helt siden jeg var 14 år gammel. I dag er jeg 28 år gammel. Psykolog nesten ukentlig. 

Nå har jeg blitt sammen med en mann, og forelskelsen har begynt å roe seg for min del, er ett års tid siden jeg ble kjent med han. De siste ukene har jeg prøvd å finne ut hva koden på mobilen hans er, men siden han har mønster har det vært litt vanskelig. Mobilen hans er sjeldent fettete så jeg får ikke sett avtrykket etter mønsteret. Han bruker ikke fingeravtrykk, noe som plager meg enormt siden jeg da kunne låst opp mobilen mens han sover. Folk sier fingeravtrykk er det sikreste men langt ifra, de jævla mønstrene er et problem. Han skal heldigvis skifte mobil snart og vurderer iPhone, og tror ikke det går an med mønster der, så det ville vært en lettelse. Har prøvd å få han til å låse opp mobilen foran meg men vi havner aldri i en situasjon som passer. Må gjøre det på en måte som gjør at han heller ikke fatter mistanke, og det har ikke vært enkelt. Vi bor ikke sammen. 

Jeg holder på å bli gal. Jeg er sikker på at han er utro, og jeg trenger å få bekreftet at han ikke er det, men siden jeg er ganske sikker på at han er det så trenger jeg bare å få det bekrefta egentlig. Jeg har ikke snakket med han om mistankene mine, jeg later som ingenting. Har bestemt meg for å holde mine usikkerheter skjult i dette forholdet, og han vet ikke at jeg er paranoid og usikker. I de andre forholdene jeg har vært i har jeg klart å finne ut av passord på mobil og pc ganske fort, og dermed hatt kontroll og oppdaget når de har vært utro. Han jeg er med nå bruker bare stasjonær pc, har ikke klart å fanga opp hva koden der er men har lagt en liten plan for hvordan jeg skal finne ut av koden nå til helgen når jeg skal overnatte. Da kan jeg sjekke logg og facebook og lignende mens han sover. 

Kjenner på konstant uro, det her er helt jævlig. Jeg vil egentlig gjøre det slutt for å slippe denne uroen men det er så godt med all nærheten og kosen, at han er her sammen med meg og jeg har noen å snakke med. Samtidig føles det meningsløst for jeg er så sikker på at han er utro, hvorfor skulle ikke han være utro når alle de andre har vært det. Det hadde kanskje hjulpet om vi kunne prate om det men jeg har lært at når du viser mannen usikkerhet og tillit så vil han bruke den til sin fordel, så da er jeg redd han blir flinkere til å skjule utroskapen. 

Det svir i hele kroppen. Sånn skikkelig. Er kjempe kvalm og griner hele tiden når vi ikke er sammen. Men det er enten å ha det sånn, eller å være konstant ensom og ulykkelig fordi ingen er glad i meg eller vil være med meg. Fy faen for et møkkaliv.. 

Anonymkode: 3c85e...adb

Videoannonse
Annonse
Gjest Tamsi
Skrevet

Hva kommer mistankene av? Har han gjort noe, eller er det du som er paranoid? 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Om du stoler så lite på ham, forstår jeg ikke hvorfor du er i det forholdet.

AnonymBruker
Skrevet
Tamsi skrev (5 minutter siden):

Han har ikke gjort noe spesielt. Kan så klart overanalysere hele forholdet vårt og prøve å finne en grunn, men prøver å la være, har jobbet mye med dette i terapi... Det er nok bare jeg som er paranoid og tror at han er det ettersom alle de andre har vært det. Jeg skjønner jo om han er utro, men jeg vil jo helst at han ikke skal være det da. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sniking på telefon og PC er et enormt tillitsbrudd, på nivå med utroskap. 

Anonymkode: b5fd6...6a7

Så det er greit at han er utro, men ikke greit om jeg finner det ut ved å snoke på mobilen hans? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde du vært min partner og forsøkt å komme inn på min mobil, så hadde jeg kasta deg ut. Sånt gjør man ikke mot partneren sin. 

Anonymkode: 199d3...3bd

Han vet det jo ikke. Ingen av de andre jeg har vært sammen med har visst om det. Når de lurte på hvordan jeg fant ut at de var utro så fortalte jeg ikke om det, jeg bare gjorde det slutt.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta deg sammen og voks opp. 

Anonymkode: b6624...94e

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke snakke med ham om det? Jeg hadde hatt null problem med å gi deg tilgang dersom det gjorde deg tryggere. 

Anonymkode: 4b6cb...a55

• Liker 6
Skrevet (endret)

Herlighet, høres ut som om du bør jobbe en del med deg selv før du går inn i et forhold.

Mobil og pc er privat, hadde noen prøvd å snike seg inn på mine private ting så hadde jeg dumpet de på flekken. 

Endret av FrøkenMånestråle
  • Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
mlifjeld skrev (1 minutt siden):

Shit.. Du er jo crazy.. Stakkars mann. Om min fyr hadde sniklest mine eposter og meninger som du driver med hadde jeg slått opp. Du tenker det er han som bryter tilliten din, men så er det du som svikter han og ødelegger hans tillit.

Selvom han ikke er utro, som jeg tviler på at han er uansett, så har han rett til et privatliv og private samtaler med venner og familie. Det at du leser meldingene hans er det samme som å åpne andres brev vil jeg si. Og det er ulovlig. 

Du sier at jeg er crazy og kaller han stakkars mann, etterfulgt av at du tviler på at han er utro? 

Nå har jeg ikke lest meldingene hans ettersom jeg åpenbart ikke får tilgang på mobilen. Det er hele poenget her. 

Gjest Lama_Drama
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så det er greit at han er utro, men ikke greit om jeg finner det ut ved å snoke på mobilen hans? 

Ja. Du synker faktisk lavere.

AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (Akkurat nå):

Herlighet, høres ut som om du bør jobbe en del med deg selv før du går inn i et forhold.

Mobil og pc er privat, hadde noen prøvd å snike seg inn på mine private ting så hadde jeg dumpet de på flekken. 

Jeg jobber på. Psykolog en gang i uka. Merker at det hjelper lite å spørre om råd her inne, og jeg mister ikke akkurat lysten på å snoke på mobil og pc. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Lama_Drama skrev (Akkurat nå):

Ja. Du synker faktisk lavere.

Deg om det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Tamsi skrev (12 minutter siden):

Og takk for at du stiller spørsmål og faktisk prøver å hjelpe fremfor å betegne meg som batshit crazy og udugelig. Det var snilt av deg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Begge deler er tillitsbrudd. Og dumpegrunn. 

Anonymkode: b5fd6...6a7

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...