AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #1 Skrevet 10. mars 2021 Etter å ha blitt brent i relasjoner i oppvekst og forhold, er det vanskelig å stole på at det skal gå bra denne gangen. Har ikke turt å få barn, fordi jeg ikke har følt meg trygg nok i situasjonen, og er veldig glad for dette nå. Problemet er at jeg har blitt så oversensitiv for mange signaler fra menn, at det er vanskelig å vite hva som er godt og normalt selv om jeg er en ressurssterk og oppegående dame med god jobb og gode verdier. Hvis jeg ser han blir litt brå eller irritert feks begynner jeg å tenke på hvor ille dette kan være når ikke andre er til stedet, men vet selvfølgelig at det er normalt å bli irritert av og til. Er han «for» rolig blir jeg redd for at han skjuler skumle sider.. Føles så håpløst, vil virkelig ikke feile igjen. Jeg er en blid og imøtekommende dame med mye humor og mange venner, så føler egentlig at jeg har gode sjanser for å finne en god mann og far. Ønsker så gjerne tryggheten, og å stifte en familie jeg aldri fikk. Anonymkode: 73269...738
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #2 Skrevet 10. mars 2021 Det er gjerne noe man gjerne bare vet når man blir godt kjent med noen at de er bra. Så nøkkelordet er altså å bli godt kjent. Man ser det selvsagt på deres oppførsel. Det er ikke én spesifikk ting. Du må jobbe mer med å få prosessert det du har opplevd i barndommen osv, for det er ikke bra at det påvirker relasjonene dine i såpass stor grad at du blir livredd bare noen er litt oppgitt for at du ikke tok oppvasken for eksempel. Jeg har selv opplevd ganske alvorlig omsorgssvikt, men har prosessert det og lever likevel et normalt liv i dag. Man kan heller ikke gå inn i et forhold om man er livredd for å feile. Da greier man ikke hoppe i det med begge beina, og det er man nødt til om man skal lykkes i et forhold. Anonymkode: 545bb...cda 1
lillevill Skrevet 10. mars 2021 #3 Skrevet 10. mars 2021 Men som er nyskjerrige på dine følelser og intressert i ditt beste, selv om det betyr at de ikke får det de vil ha, er bra.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #4 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er gjerne noe man gjerne bare vet når man blir godt kjent med noen at de er bra. Så nøkkelordet er altså å bli godt kjent. Man ser det selvsagt på deres oppførsel. Det er ikke én spesifikk ting. Du må jobbe mer med å få prosessert det du har opplevd i barndommen osv, for det er ikke bra at det påvirker relasjonene dine i såpass stor grad at du blir livredd bare noen er litt oppgitt for at du ikke tok oppvasken for eksempel. Jeg har selv opplevd ganske alvorlig omsorgssvikt, men har prosessert det og lever likevel et normalt liv i dag. Man kan heller ikke gå inn i et forhold om man er livredd for å feile. Da greier man ikke hoppe i det med begge beina, og det er man nødt til om man skal lykkes i et forhold. Anonymkode: 545bb...cda Takk for svar. Jeg har bearbeidet en del, men har nok litt igjen. Jeg blir ikke skremt i situasjonen, tåler egentlig det meste. Er mer krisetanker om han kanskje blir verre om 1 år, 2 år osv.. Alt er jo som regel fint i starten. Anonymkode: 73269...738
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå