Gå til innhold

Vi som er glad for svigerforeldrene våre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte det var på tide med en litt mer positiv svigerforeldre-tråd. Virker som at svigerfamilie- eller svigerforeldre er pesten selv.

Eksempler jeg har sett i det siste:

"Svigerfamilien klemmer meg hele tiden, for et intimitetstyranni!"
"Svigerfamilien min koser på babyen hele tiden!"
"Svigerfamilien er sure for at de ikke får besøke baby rett etter fødsel (bare min familie får lov til det)"
"Svigerdatteren min sliter med å skilles fra barnet sitt og lar meg bare ha 2-åringen på overnatting 1 gang i måneden"

Selv er jeg superheldig som har skilte svigerforeldre med nye partnere, dermed bonusbesteforeldre, så hele fire besteforeldre på svigerfamilie-siden som er like glad i barnet vårt som sitt eget. Det finnes såklart negative aspekter hos dem, men det gjør det jo hos alle mennesker/i alle hjem.

Jeg vil gjerne høre deres positive svigerfamilie-historier.

Anonymkode: 8f50f...ba5

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi inviterer svigermor på vin av óg til! Vi drar på ferie sammen innimellom!

Hun er helt fantastisk med barna våre! Veldig takknemlig for at hun er den hun er😊

Anonymkode: 10f12...f1c

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Svigers er supre folk! Dessverre bor de langt unna, men feriene vi har sammen er veldig fine! 

Anonymkode: 0a4a9...646

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har utenlandsk bakgrunn og har to barn fra en tidligere forhold, har ikke barn med samboeren.

Jeg har ikke hatt en grei oppvekst og min familie ønsker ikke å ha noe med med meg å gjøre på grunn av samboers religion. Helt greit for meg! 

Jeg forvente ikke noe fra svigerforeldre og regne med at jeg ikke vil bli godt tatt imot pga. min bakgrunn.

Men gjett hva!! De er verdens herligste svigerforeldre, ikke bare de med hele samboers slekt.

Svigerforeldre har tatt imot meg og mine barn som om det var deres! De er bare helt fantastiske ❤  Vi har vært sammen nå i 3år og har ikke noe negativ å si om de! 

Anonymkode: 8b8ac...98d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Svigers er supre folk! Dessverre bor de langt unna, men feriene vi har sammen er veldig fine! 

Anonymkode: 0a4a9...646

Omvendt her! Svigers er supre folk fordi de heldigvis bor langt unna, og holder seg der

Anonymkode: 20368...0dc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan med hånda på hjertet at jeg ELSKER svigers som om de skulle vært mine egne foreldre.

Pappaen min døde da jeg var 23, så har hatt svigerfar som en reservepappa. Både svigermor og svigerfar er rause. De gir av seg selv, de elsker ungene mine høyere enn himmelen. De stiller opp uansett hva vi spør om, og de tilbyr seg også selv. 

De hjelper oss (frivillig) med penger, og har ungene på overnatting, tar de med på lekeplasser, lager middag til oss, vasker gulvene for meg om jeg er syk, osv. 

Svigerfar kommer med et lass med grus og strør oppkjørselen vår av ren godhet, og svigermor pleier å måke når vi er på jobb.

Da vi hadde hund passet svigermor (hun er husmor), han hver eneste dag så han ikke skulle være hjemme aleine. Svigerfar tar med ungene på lekeplasser, på ski, og aker med de. De sparer penger på konto til begge ungene hver måned.

De er ganske unge da, og har mye energi. Og jeg tror nok at de føler at barnebarna er deres barn 🤭 

Vi er veldig tett med de, og håper vi har de i mange, mange år til ❤

Blir helt forskrekket av å høre hvor fæle opplevelser andre har med sine svigerforeldre 🙈 jeg har ihvertfall vunnet i Lotto!

Anonymkode: 449ab...b1a

• Liker 11
Skrevet

Svigerfamilien er så ekstremt avslappede og inkluderende og ikke-dømmende på en måte som min familie ikke er. Synes det er så herlig å være rundt dem, for man kan gjøre som man vil og være seg selv. Slapper helt av i deres nærvær. 

Jeg er ganske rett frem og de er ikke på samme måte, men de setter bare pris på at jeg ikke prøver å pakke inn ting eller ikke tør å si hva jeg mener og vil. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Svigerfamilien min er ærlige og hjelper til uten å forvente noe tilbake. 

Svigerfamilien min er svært støttende og blander seg heller ikke opp i ting. 

Svigerfamilien min er den familien jeg alltid har ønsket meg! 

Anonymkode: 77cde...33a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Svigerfamilien min er fantastisk. De hjelper til med hva enn det måtte være uten spørsmål, i motsetning til min som må overtales til absolutt alt (no joke). De er hengivne besteforeldre også, og tilbringer faktisk tid med barnet vårt når vi er der og sitter ikke bare i sofaen og ser på. Svigersøster er også blitt en av mine beste venninner, og vi jobber til og med sammen ca hver dag, og til tross for det vil vi ikke drepe hverandre 🤷🏼‍♀️

De har minuset de også, og jeg kan bli skikkelig irritert og lei av de av og til, men jeg ville aldri vært de foruten. Vi bor 5 minutter unna, men jeg vil kjøpe hus i samme gate - samboer er ikke like gira, for pappaen er god på å mase på ham 😆 

Anonymkode: 0fccc...1cd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Svigermor er veldig snill og omsorgsfull. Hun er litt gammeldags, men det er vel ikke så rart når hun er godt over 70. Hun hjelper gjerne der hun kan, og setter stor pris på å ha sine barn, svigerbarn og barnebarn på middag. Brødrene til mannen min er hyggelige, inkluderende og fulle av humor.

Anonymkode: aa9c4...35f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Svigerfamilien og jeg hadde et litt turbulent forhold de første årene. Men de siste årene har både jeg og svigers arbeidet med oss selv og blitt mer tolerante overfor hverandre sine ulikheter. Så nå i dag går det veldig fint. 

Svigerforeldrene mine er en kjempe ressurs for barna, de involverer seg og er skikkelig engasjerte. Dette setter jeg utrolig stor pris på! 

Anonymkode: 15a72...ea9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi har flyttet til tettstedet hvor mannen min er fra, tett på svigers ❤️ Det er fordi vi føler oss knyttet til dem på en helt annen måte enn mine egne foreldre. Svigers er inkluderende og har mye hjertevarme. Alltid til stede. Mine foreldre kan ikke binde seg til avtaler langt frem i tid. De vet ikke om de kan. Svigers finner tid, flytter på andre avtaler. Det faller dem naturlig å hjelpe til. Mine foreldre gjør det fordi det forventet og klager i ettertid på hvor slitsomt det er med ungene. Svigers er rett og slett best!

Anonymkode: 22ea6...f74

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er opprinnelig fra Pakistan og har de beste svigerforeldrene. Det er kjent at det er mye mas fra svigerforeldre i vår kultur. Svigerfar en kjempesnill og svigermor likedan. De er oppe i årene, men de har aldri hatt noe vondt å si om meg eller plagd meg på noen måte som mange svigers kan gjøre. Jeg har vært heldig å fått dem enda jeg giftet meg i deres familie uten slektskap og relasjon. Jeg og mannen giftet oss mot deres vilje, men etterhvert tok de meg som sin egen. Det er jeg veldig glad for. 

Anonymkode: 403de...80b

• Liker 3
Skrevet

Jeg har fantastiske svigers! De er omsorgsfulle, hjertevarme og stiller alltid opp, i den grad de har ork og anledning. De forgudes av alle barnebarna, og det er helt herlig å se hvor mye glede de og barna har av hverandre. 

De begynner å bli eldre og trenger mer hjelp selv, så vi prøver å stille opp for dem også. Det har vært veldig vanskelig det siste året, redselen for å ta med seg smitte til dem har gjort at vi ikke har vært sammen like mye som før. Håper at de snart har mulighet til å få vaksinen. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har/har hatt fantastiske svigerforeldre. Jeg stod spesielt nær min svigerfar, som døde for noen år siden, og det tok lang tid å komme meg over at han så brått ble borte. Vi hadde en del felles interesser og satt typisk igjen ved middagsbordet og pratet lenge etter at de andre hadde gått fra. Han sendte koselige meldinger, var veldig støttende og hadde alltid en rosende kommentar på lur. Som en ekstra far. Svigermor er en helt annen type enn meg, men hun også helt super. Jeg stikker gjerne innom henne uten mannen min også, og kunne gjort det om jeg ikke hadde med barna også. Drar gjerne på ferie med henne og blir aldri lei. Jeg har rett og slett vært veldig heldig med svigerforeldre!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fantastiske svigerforeldre som jeg liker veldig godt å tilbringe tid med :) Var overlykkelige over å bli besteforeldre og elsker barnet vårt og ønsker å tilbringe tid med henne og oss men uten å trenge seg på :) Bor i nærheten og ser dem ukentlig. Gjør masse hyggelig sammen og setter veldig stor pris på dem :) 

Anonymkode: bfe22...f05

• Liker 1
Skrevet

Fin tråd ☺️ 

Jeg har verdens beste svigers. Rause, inkluderende og gode mennesker som har behandlet datteren min på lik linje med andre barnebarn siden dag én. Det virker nesten som en selvfølge for de, men det vet jeg jo at det egentlig ikke er (for veldig mange andre).
Fantastiske mennesker tvers gjennom, og det er lett å se hvordan mannen min har blitt den han er. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Begge mine svigerforeldre er døde, svigerfar har jeg aldri møtt men pga svigermor ser jeg ganske godt hvilke vaner og personlighetstrekk min mann har etter sin far. Jeg vet jeg hadde likt svigerfar hadde jeg møtt han. Svigermor var fantastisk, en eldre dame med en unik ro, evne til å undre seg, aldri negativ mot andre og hadde en enkel men solid livsfilosofi. Var helt knust når hun døde, så knust at alle pleierne kom med klem.

Anonymkode: 0f2c8...309

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad for mine. De bor mye nærmere enn mine egne foreldre, de har også bedre helse og med overskudd. De er eneste barnevakt vi har, og jeg selger sjela min for litt barnevakt av og til. 😂👌

Anonymkode: a2b87...ee5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kjempeglad i mine svigers. Heldigvis, ettersom vi bor 30 meter fra hverandre. 
Vi har hatt våre diskusjoner og småkrangler, men slik er det nok i alle familier tenker jeg. Vi gjør mange ting sammen, er ofte sammen til middag eller bare en kaffekopp. De er flotte besteforeldre som alltid stiller opp for barnepass. Gull verd. Håper jeg kan gjøre like mye til gjengjeld for de en gang, som de gjør for oss.

Anonymkode: aad66...20b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...