Next Skrevet 10. mars 2021 #1 Skrevet 10. mars 2021 Hvis ja, hvordan skal det i det hele tatt være mulig for meg da å reise hvis jeg skal vente på at alle i risikogruppa har fått den? Det kommer jo til å ta evigheter!
Gjest warpen Skrevet 10. mars 2021 #2 Skrevet 10. mars 2021 (endret) Next skrev (23 minutter siden): Hvis ja, hvordan skal det i det hele tatt være mulig for meg da å reise hvis jeg skal vente på at alle i risikogruppa har fått den? Det kommer jo til å ta evigheter! Tror det kommer helt an på hvilket land du skal reise til, tror ikke det blir noen regel når det gjelder å forlate landet. Men flere land kan nekte deg innreise hvis du ikke er vaksinert. Endret 10. mars 2021 av warpen
Alivamale Skrevet 10. mars 2021 #3 Skrevet 10. mars 2021 Det blir opp til hvert land å bestemme. Du blir ikke nektet å forlate Norge, men et annet land kan kreve at innreisende er vaksinerte, eller må i selvfinansiert karantene dersom man ikke er vaksinert. 3
Justlooking Skrevet 10. mars 2021 #4 Skrevet 10. mars 2021 Alivamale skrev (1 time siden): Det blir opp til hvert land å bestemme. Du blir ikke nektet å forlate Norge, men et annet land kan kreve at innreisende er vaksinerte, eller må i selvfinansiert karantene dersom man ikke er vaksinert. Selvfinansiert karantene er det vel uansett? Altså at alle må jo selv betale for karantenehotell.
Alivamale Skrevet 10. mars 2021 #5 Skrevet 10. mars 2021 Justlooking skrev (Akkurat nå): Selvfinansiert karantene er det vel uansett? Altså at alle må jo selv betale for karantenehotell. Ved innreise til Norge er det slik, ja. Hva som gjelder for forskjellige land på nåværende tidspunkt, har jeg ikke satt meg inn i. Det er ikke sikkert alle land praktiserer obligatorisk karantenehotell.
zemer Skrevet 10. mars 2021 #6 Skrevet 10. mars 2021 Alivamale skrev (2 timer siden): Ved innreise til Norge er det slik, ja. Hva som gjelder for forskjellige land på nåværende tidspunkt, har jeg ikke satt meg inn i. Det er ikke sikkert alle land praktiserer obligatorisk karantenehotell. Ikke alle land har karantene i det heletatt. 1
jukkapalme Skrevet 10. mars 2021 #7 Skrevet 10. mars 2021 Next skrev (5 timer siden): Hvis ja, hvordan skal det i det hele tatt være mulig for meg da å reise hvis jeg skal vente på at alle i risikogruppa har fått den? Det kommer jo til å ta evigheter! Ja, det vil ta tid, men du må bare vente som alle andre. 1
Next Skrevet 10. mars 2021 Forfatter #8 Skrevet 10. mars 2021 jukkapalme skrev (11 minutter siden): Ja, det vil ta tid, men du må bare vente som alle andre. Synes vi som vil reise bør få vaksinen før de som har tenkt å være i Norge. Det er veldig dumt om vi friske skal måtte vente på at alle i risikogruppen får
jukkapalme Skrevet 10. mars 2021 #9 Skrevet 10. mars 2021 Next skrev (Akkurat nå): Synes vi som vil reise bør få vaksinen før de som har tenkt å være i Norge. Det er veldig dumt om vi friske skal måtte vente på at alle i risikogruppen får Det der er veldig egoistisk tankegang. De i risikogruppen er like mye verdt som friske og haster det så fælt med å reise at du mener at du skal få koronavaksinen før dem kan du risikere å smitte folk i risikogruppen så de dør. Man kan nemlig bære med seg smitte selv om man er vaksinert. Så vi må bare vente alle sammen, selv om det er kjedelig og tar lang tid. Og de i risikogruppen skal selvfølgelig få vaksinen først. 5
Next Skrevet 10. mars 2021 Forfatter #10 Skrevet 10. mars 2021 jukkapalme skrev (8 minutter siden): Det der er veldig egoistisk tankegang. De i risikogruppen er like mye verdt som friske og haster det så fælt med å reise at du mener at du skal få koronavaksinen før dem kan du risikere å smitte folk i risikogruppen så de dør. Man kan nemlig bære med seg smitte selv om man er vaksinert. Så vi må bare vente alle sammen, selv om det er kjedelig og tar lang tid. Og de i risikogruppen skal selvfølgelig få vaksinen først. Med den farten Norge gjør dette på så kommer det til å ta åresvis! 1
jukkapalme Skrevet 10. mars 2021 #11 Skrevet 10. mars 2021 Next skrev (3 minutter siden): Med den farten Norge gjør dette på så kommer det til å ta åresvis! Ja, det gjør det. Jævlig kjedelig, det er jeg enig i, men vi må bare smøre oss med tålmodighet alle sammen. 3
Blålin Skrevet 10. mars 2021 #12 Skrevet 10. mars 2021 Hellas sier i alle fall enten vaksine eller test 72 timer eller mindre før adkomst. Gjelder fra mai.
Capybara Skrevet 10. mars 2021 #13 Skrevet 10. mars 2021 Next skrev (47 minutter siden): Synes vi som vil reise bør få vaksinen før de som har tenkt å være i Norge. Det er veldig dumt om vi friske skal måtte vente på at alle i risikogruppen får Du synes det er "veldig dumt" at ditt egoistiske reiseønske ikke prioriteres foran folks liv, rett og slett? 9
Alivamale Skrevet 11. mars 2021 #14 Skrevet 11. mars 2021 zemer skrev (5 timer siden): Ikke alle land har karantene i det heletatt. Nei, men jeg antar at land som kanskje kommer til å kreve vaksine vil ha karantene som alternativ. Land som ikke har karantene, kommer neppe til å bry seg om vaksinestatus heller. 1
Pipaluk Skrevet 11. mars 2021 #15 Skrevet 11. mars 2021 Next skrev (7 timer siden): Synes vi som vil reise bør få vaksinen før de som har tenkt å være i Norge. Det er veldig dumt om vi friske skal måtte vente på at alle i risikogruppen får Du får ta deg en jobb i helsevesenet da vet du. Da rykker du fremover i køen 1
Enmanelskeråhate Skrevet 11. mars 2021 #16 Skrevet 11. mars 2021 Nei tror aldri det blir krav til vaksine, landene som ønsker å innføre vaksinepass ønsker at det skal inneholde 1 er du vaksinert? 2 har du gjennomgått covid og har antistoffer eller 3 negativ test pcr Kun for å gjøre reisingen lettere
Enmanelskeråhate Skrevet 11. mars 2021 #17 Skrevet 11. mars 2021 Blålin skrev (8 timer siden): Hellas sier i alle fall enten vaksine eller test 72 timer eller mindre før adkomst. Gjelder fra mai. Du glemte : 3 antistoffer ved gjennomgått corona;)
Enmanelskeråhate Skrevet 11. mars 2021 #18 Skrevet 11. mars 2021 Next skrev (9 timer siden): Synes vi som vil reise bør få vaksinen før de som har tenkt å være i Norge. Det er veldig dumt om vi friske skal måtte vente på at alle i risikogruppen får Er bare å reise, trenger ingen vaksine
Sirah Skrevet 11. mars 2021 #19 Skrevet 11. mars 2021 På et tidspunkt tror jeg dette kommer til å komme, iallfall i noen land. Håper bare de kommer til å gjøre et unntak for de som av en eller annen medisinsk grunn ikke kan ta vaksine. 1
Stonegiant Skrevet 11. mars 2021 #20 Skrevet 11. mars 2021 (endret) Det håper jeg så inderlig. Om ikke annet så kun for å irritere farlige anti-vaxxers. Det at land krever at du vaksineres for diverse sykdommer før du får lov å komme inn er ingenting nytt. Jeg har måtte ta mange vaksiner opp igjennom for å slippe inn forskjellige steder. Jeg mener at det er en nasjons rett å beskytte seg mot sykdommer. Endret 11. mars 2021 av Stonegiant 7
Anbefalte innlegg