AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #1 Skrevet 10. mars 2021 Vi skal ha barnebursdag med «maks 10». Vi er 3 i husstanden, så det blir 7 gjester fra skolen. Jeg har lyst til å holde av en plass i tilfelle noen aldri blir invitert, hva tenker dere? Altså da invitere 6 av de guttene han vil ha og så holde av en plass og sende melding til foreldrene til de resterende og høre om det er noen som ikke blir invitert? Jeg luftet det for bursdagsbarnet og han er selvsagt i mot det. Jeg får så dårlig samvittighet når det nå ikke er sånn inviter alle guttene i klassen opplegg, er jeg kjip om jeg insisterer? Anonymkode: 68457...838 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #2 Skrevet 10. mars 2021 Hvorfor er han "selvsagt" imot det? De fleste barn jeg kjenner ville vært helt for å inkludere de som sjelden blir invitert. Jeg ville jobbet litt med å lære ham empati. Men nei, jeg ville ikke gjort det så lenge han er så imot det. Jeg var den som aldri ble invitert, men jeg ville ikke likt å gå i bursdag til noen som ikke ville ha meg der. Anonymkode: 1e567...3ab 13
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #3 Skrevet 10. mars 2021 Jeg trodde barn i samme kohort var unntatt denne regelen? At du kan invitere alle guttene i klassen siden de er samme kohort Anonymkode: c223f...182 19
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #4 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor er han "selvsagt" imot det? De fleste barn jeg kjenner ville vært helt for å inkludere de som sjelden blir invitert. Jeg ville jobbet litt med å lære ham empati. Men nei, jeg ville ikke gjort det så lenge han er så imot det. Jeg var den som aldri ble invitert, men jeg ville ikke likt å gå i bursdag til noen som ikke ville ha meg der. Anonymkode: 1e567...3ab Fordi han har en liste på mer enn 7 personer gan veldig gjerne vil ha der. ts Anonymkode: 68457...838
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #5 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg trodde barn i samme kohort var unntatt denne regelen? At du kan invitere alle guttene i klassen siden de er samme kohort Anonymkode: c223f...182 De er ikke samme kohort. Vi bor i Oslo og er på rødt nivå nå. ts Anonymkode: 68457...838
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #6 Skrevet 10. mars 2021 Ha med kohorten nå og de andre senere da vel!? Anonymkode: c6b6e...63c 7
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #7 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): De er ikke samme kohort. Vi bor i Oslo og er på rødt nivå nå. ts Anonymkode: 68457...838 Du kan bare be inntil 7 fra samme kohort. Og han vil be flere enn 6 (2-3 til?). Og da er det fortsatt flere gutter igjen i kohorten? Og du mistenker at blant de resterende guttene er det kanskje noen som aldri bes? Og du vil gi den siste plassen til noen av dem istedetfor en av de 2-3 sønnen ønsker? Er de i sønnens klasse har du vel en mistanke om det er noen som trenger det eller ikke. Er de ikke fra sønnens klasse, ville jeg ikke brukt denne anledningen til å være inkluderende. Eller, det ville jeg ikke gjort i det hele tatt. Det blir virkelig rart overfor foreldrene til de du spør «bare lurte på om gutten din er en som ikke har venner og som trenger en medlidenhetsinvitasjon?» «ikke det, han har vært i bursdager i år, nei, da får han ikke komme, vi har noen andre på lista sønn heller vil be». Anonymkode: 0db4b...8fc 5
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 10. mars 2021 #8 Skrevet 10. mars 2021 32 minutter siden, AnonymBruker said: De er ikke samme kohort. Vi bor i Oslo og er på rødt nivå nå. ts Anonymkode: 68457...838 Ikke inviter barn som ikke er i samme kohort som ditt barn!!
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #9 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Ha med kohorten nå og de andre senere da vel!? Anonymkode: c6b6e...63c Ja, men når og om er «senere»? Dette er en første klassing, så å si at noe skjer til høsten/neste vinter er liten trøst. ts Anonymkode: 68457...838
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #10 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Du kan bare be inntil 7 fra samme kohort. Og han vil be flere enn 6 (2-3 til?). Og da er det fortsatt flere gutter igjen i kohorten? Og du mistenker at blant de resterende guttene er det kanskje noen som aldri bes? Og du vil gi den siste plassen til noen av dem istedetfor en av de 2-3 sønnen ønsker? Er de i sønnens klasse har du vel en mistanke om det er noen som trenger det eller ikke. Er de ikke fra sønnens klasse, ville jeg ikke brukt denne anledningen til å være inkluderende. Eller, det ville jeg ikke gjort i det hele tatt. Det blir virkelig rart overfor foreldrene til de du spør «bare lurte på om gutten din er en som ikke har venner og som trenger en medlidenhetsinvitasjon?» «ikke det, han har vært i bursdager i år, nei, da får han ikke komme, vi har noen andre på lista sønn heller vil be». Anonymkode: 0db4b...8fc Rødt nivå var fra i dag, så den originale planen var noe annet. Han vil ikke be fler (eller han vil jo det) men han vil be noen spesifikke. Blant de resterende guttene kan det jo være noen som aldri har blitt bedt (fra 12. mars 2020 og til nå) fordi det i store deler av året har vært strenge restriksjoner. Jeg har ingen mistanker om at noen aldri bes, men jeg vet at mange/de fleste dette året ikke har hatt mulighet til å be alle guttene i klassen. Det har vært mange «velgebursdager» dette året, og det misliker jeg. ts Anonymkode: 68457...838
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #11 Skrevet 10. mars 2021 Mrs. Random Nick skrev (43 minutter siden): Ikke inviter barn som ikke er i samme kohort som ditt barn!! Nei, det har jeg da ikke tenkt til. ts Anonymkode: 68457...838
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #12 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det har jeg da ikke tenkt til. ts Anonymkode: 68457...838 Du sier jo at de ikke er i samme kohort?! Anonymkode: 30ec3...eac 10
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #13 Skrevet 10. mars 2021 Sånn er livet akkurat nå. Vi har en tredjeklassing som ikke fikk feiret bursdagen sin i mars i fjor, og ikke fikk feiret nå. Vi inviterte kun bestevenn, altså 1 person, og gjorde det beste ut av det. Heller det enn å blande kohorter, utelate noen få, eller andre kjipe konsekvenser. Anonymkode: cbf4d...982 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #14 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du sier jo at de ikke er i samme kohort?! Anonymkode: 30ec3...eac Nei, har aldri sagt det. Vi skal be innenfor kohorten, men maks 7 stykker. Jeg tenker å la han velge 6 stykker fritt selv og så spørre noen om noen ikke har blitt bedt i så mange bursdager og føler at det er viktig for sitt barn å bli bedt. Alt innenfor kohorten. ts Anonymkode: 68457...838
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #15 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sånn er livet akkurat nå. Vi har en tredjeklassing som ikke fikk feiret bursdagen sin i mars i fjor, og ikke fikk feiret nå. Vi inviterte kun bestevenn, altså 1 person, og gjorde det beste ut av det. Heller det enn å blande kohorter, utelate noen få, eller andre kjipe konsekvenser. Anonymkode: cbf4d...982 Ingen blandede kohorter her. Alt er innenfor kohorten. ts Anonymkode: 68457...838
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #16 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nei, har aldri sagt det. Vi skal be innenfor kohorten, men maks 7 stykker. Jeg tenker å la han velge 6 stykker fritt selv og så spørre noen om noen ikke har blitt bedt i så mange bursdager og føler at det er viktig for sitt barn å bli bedt. Alt innenfor kohorten. ts Anonymkode: 68457...838 Det høres litt tullete ut, kan dere ikke bare ta hele kohorten eller bare guttene? Anonymkode: a4fa3...50b 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #17 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det høres litt tullete ut, kan dere ikke bare ta hele kohorten eller bare guttene? Anonymkode: a4fa3...50b Kohorten er 16 stykk, og nesten alle er gutter. Det er jo hele problemet. ts Anonymkode: 68457...838
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #18 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Kohorten er 16 stykk, og nesten alle er gutter. Det er jo hele problemet. ts Anonymkode: 68457...838 Kan dere ikke bare ta feiringen med gjengen på et mer passende tidspunkt. Kjenner flere på Østlandet som har utsatt slikt til sommeren. Alt fra barnehagebarn til eldre barn, de skjønner jo det når de blir forklart hvorfor. Anonymkode: a4fa3...50b 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #19 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De er ikke samme kohort. Vi bor i Oslo og er på rødt nivå nå. ts Anonymkode: 68457...838 Du skriver jo her at de ikke er i samme kohort?! Anonymkode: 30ec3...eac 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #20 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, har aldri sagt det. Vi skal be innenfor kohorten, men maks 7 stykker. Jeg tenker å la han velge 6 stykker fritt selv og så spørre noen om noen ikke har blitt bedt i så mange bursdager og føler at det er viktig for sitt barn å bli bedt. Alt innenfor kohorten. ts Anonymkode: 68457...838 Jo, det har du. Sjekk innlegget rett over. Anonymkode: 30ec3...eac 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå