Heyyah Skrevet 10. mars 2021 #1 Skrevet 10. mars 2021 Om dere hadde hatt foreldre og annen nær familie i et annet Skandinavisk land, som dere ikke hadde sett siden korona brøt ut: Hadde dere reist dit i sommer så fremt grensene er åpne? Med forutsetning om at man kan kjøre egen bil, oppholde seg i boligen til familien, og dra hjem i karantene etterpå. 2
TheTrollHunter Skrevet 10. mars 2021 #3 Skrevet 10. mars 2021 Nope. Egoistisk midt i en pandemi. Man dauer ikke av å holde seg hjemme 2-3 år. Men man kan faktisk drepe andre ved å spre smitte 3
Lola000 Skrevet 10. mars 2021 #4 Skrevet 10. mars 2021 Blir trolig nei på oss, slik det ser ut nå. Har ikke sett familien min i Norge (vi bor i et annet land i Europa) siden før pandemien brøt ut heller, så har masse medfølelse og vet det er hardt. Jeg er ferdig vaksinert om et par uker, men har ikke hørt noe om mannen min.
Heyyah Skrevet 10. mars 2021 Forfatter #5 Skrevet 10. mars 2021 Lola000 skrev (Akkurat nå): Blir trolig nei på oss, slik det ser ut nå. Har ikke sett familien min i Norge (vi bor i et annet land i Europa) siden før pandemien brøt ut heller, så har masse medfølelse og vet det er hardt. Jeg er ferdig vaksinert om et par uker, men har ikke hørt noe om mannen min. Det er pyton! Foreldre som drar på årene og har diverse helseplager man ikke vet hvordan vil utvikle seg.. har ikke møtt tanteungene siden de var nyfødt, nå er de snart 2 år gamle.. og mine unger som ikke får møtt besteforeldre og annen nær familie. For min del kan vi kjøre dit uten stans, bo der i karantene, og kjøre direkte hjem i karantene. Er jo ikke snakk om en vanlig ferietur der man skal ut og farte liksom, så risikoen er jo minimal når begge parter tar alle hensyn man kan ta i forkant og etterkant. Men sitter laaaangt inne altså!
Elhaym Skrevet 10. mars 2021 #6 Skrevet 10. mars 2021 Absolutt. Vi har familie rett over grensa og nå har det vært veldig lenge siden sist vi så de. De begynner å bli gamle og man vet aldri hva som skjer. Griper første sjanse. 4
Justlooking Skrevet 10. mars 2021 #8 Skrevet 10. mars 2021 Heyyah skrev (3 timer siden): Om dere hadde hatt foreldre og annen nær familie i et annet Skandinavisk land, som dere ikke hadde sett siden korona brøt ut: Hadde dere reist dit i sommer så fremt grensene er åpne? Med forutsetning om at man kan kjøre egen bil, oppholde seg i boligen til familien, og dra hjem i karantene etterpå. Hadde det vært snakk om eldre familiemedlemmer så kan det hende, ja.
Milky Skrevet 10. mars 2021 #9 Skrevet 10. mars 2021 TheTrollHunter skrev (3 timer siden): Nope. Egoistisk midt i en pandemi. Man dauer ikke av å holde seg hjemme 2-3 år. Men man kan faktisk drepe andre ved å spre smitte Egoistisk å reise når man følger absolutt alle smittevernsregler og grensen er åpen? Ærlig talt.. da kan jeg bare være en egoist ts det er helt greit 3
Daraya Skrevet 10. mars 2021 #10 Skrevet 10. mars 2021 TheTrollHunter skrev (3 timer siden): Nope. Egoistisk midt i en pandemi. Man dauer ikke av å holde seg hjemme 2-3 år. Men man kan faktisk drepe andre ved å spre smitte Jeg tipper at du ikke har foreldre som er litt opp i åra. Mine nærmer seg 80 år og nei, ikke aktuelt å vente 2-3 år dersom de hadde bodd i et annet land. Ville sett de i live, ikke risikere at neste reise er i deres begravelse. 3
Lola000 Skrevet 10. mars 2021 #11 Skrevet 10. mars 2021 4 hours ago, Heyyah said: Det er pyton! Foreldre som drar på årene og har diverse helseplager man ikke vet hvordan vil utvikle seg.. har ikke møtt tanteungene siden de var nyfødt, nå er de snart 2 år gamle.. og mine unger som ikke får møtt besteforeldre og annen nær familie. For min del kan vi kjøre dit uten stans, bo der i karantene, og kjøre direkte hjem i karantene. Er jo ikke snakk om en vanlig ferietur der man skal ut og farte liksom, så risikoen er jo minimal når begge parter tar alle hensyn man kan ta i forkant og etterkant. Men sitter laaaangt inne altså! Jepp, vi har det veldig likt her! Har lyst til å se familie og søsken.... og barna mine savner besteforeldrene sine veldig. Mulig jeg hadde sett annerledes på det om vi kunne kjørt bil - det er først og fremst flyturen som jeg ikke ser frem til i det hele tatt.
Bie-damen Skrevet 11. mars 2021 #12 Skrevet 11. mars 2021 Ja, hvis du kan kjøre bil og holde gode smitteverntiltak... 😊 2
Blålin Skrevet 11. mars 2021 #13 Skrevet 11. mars 2021 Heyyah skrev (14 timer siden): Om dere hadde hatt foreldre og annen nær familie i et annet Skandinavisk land, som dere ikke hadde sett siden korona brøt ut: Hadde dere reist dit i sommer så fremt grensene er åpne? Med forutsetning om at man kan kjøre egen bil, oppholde seg i boligen til familien, og dra hjem i karantene etterpå. Jeg hadde besøkt de for lenge siden, særlig med egen bil!? Selv første halvåret da jeg var så livredd. Og også nå som jeg fortsatt er "prektig pike", kun fordi jeg ikke ser verdien i å oppføre meg "uanstendig" for bagateller som fest eller vinkveld. Men familie? Mine foreldre er viktigere en corona og dugnad. De er meningen med livet. For barna hadde jeg kjørt rett gjennom en knallrød bom! Og jeg hadde aldri bedt om "tillatelse" på et forum. 2
Factum Factaria Skrevet 11. mars 2021 #15 Skrevet 11. mars 2021 Jeg håper veldig vi får mulighet til det. Åpnes det for å reise, så reiser vi. Fortrinnsvis med bil, men det ville vi gjort uansett. 1
Heyyah Skrevet 11. mars 2021 Forfatter #16 Skrevet 11. mars 2021 Blålin skrev (44 minutter siden): Jeg hadde besøkt de for lenge siden, særlig med egen bil!? Selv første halvåret da jeg var så livredd. Og også nå som jeg fortsatt er "prektig pike", kun fordi jeg ikke ser verdien i å oppføre meg "uanstendig" for bagateller som fest eller vinkveld. Men familie? Mine foreldre er viktigere en corona og dugnad. De er meningen med livet. For barna hadde jeg kjørt rett gjennom en knallrød bom! Og jeg hadde aldri bedt om "tillatelse" på et forum. Nå er grensene til Sverige stengt, så kommer jo ikke over om vi hadde hatt lyst. Men må jo tro det åpner igjen på et tidspunkt.
Thea82 Skrevet 11. mars 2021 #17 Skrevet 11. mars 2021 Jeg bor i Danmark og får besøk av foreldrene mine. Følger alle bestemmelser ifht testing, karantene etc. 3
Titania Skrevet 11. mars 2021 #18 Skrevet 11. mars 2021 Ja, det hadde jeg. Var en tur over i sommer også, mens regionen familien bor i var åpen. 1
tratri Skrevet 11. mars 2021 #19 Skrevet 11. mars 2021 Ja, absolutt. Spesielt siden vi nå nærmer oss pandemiens slutt og mesteparten av den voksne befolkningen skal være vaksinert til sommeren. 1
Blålin Skrevet 11. mars 2021 #20 Skrevet 11. mars 2021 Heyyah skrev (12 timer siden): Nå er grensene til Sverige stengt, så kommer jo ikke over om vi hadde hatt lyst. Men må jo tro det åpner igjen på et tidspunkt. Da hadde jeg lagt ut på skogsvandring Hvis det var ungene mine eller noen som desperat trengte meg, altså.
Anbefalte innlegg