Gå til innhold

Trygge leker til katt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Katten min finner stadig noe å leke med, men jeg er så redd at han kan skade seg ved foreksempel ved å svelge noe. Han liker å leke med plast som lager knitrelyd, han får lov men jeg er redd han skal spise det. Ellers har han jo leker fra dyrebutikk, og han elsker å løpe etter plastbruskorker som jeg kaster bortover gulvet. Han tar den i munnen og bærer den tilbake til meg 😸 i stad hadde han funnet en kjærlighet på pinne, men den tok jeg fra han 😸 Hva liker din katt å leke med? Og hva er ellers trygt å leke med av ting man finner i huset?

Anonymkode: f10a9...624

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vår elsker å leke med bruskorker, sprettballer, papp biter (av alle ting) og generelt ting som er nytt. Hun får ikke leke med ting hun kan svelge (plast, tråder). 

Anonymkode: 8f36f...7b6

AnonymBruker
Skrevet

Vinkorker 😂

Sammenkrøllete post-it lapper. Hårstrikker. Små kongler. Alt av plastbiter. 

Her om dagen brukte han en time på å dytte en vanlig kulepenn rundt på parketten. 

Kan legge mang løse gjenstander på et bord - det er topp underholdning å dytte ned en, etter en, etter en ting, og observere hvordan det treffer gulvet. 

Er også veldig glad i refleksjoner, om sola står lavt. 

Anonymkode: 29801...20c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Glemte:

Papirposer. Bare klipp av handtaket. 

Og esker, i alle fasonger. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vinkorker 😂

Sammenkrøllete post-it lapper. Hårstrikker. Små kongler. Alt av plastbiter. 

Her om dagen brukte han en time på å dytte en vanlig kulepenn rundt på parketten. 

Kan legge mang løse gjenstander på et bord - det er topp underholdning å dytte ned en, etter en, etter en ting, og observere hvordan det treffer gulvet. 

Er også veldig glad i refleksjoner, om sola står lavt. 

😸😻

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Glemte:

Papirposer. Bare klipp av handtaket. 

Og esker, i alle fasonger. 

Smart. Det skal jeg gjøre 👍 Ja esker pleier å være gøy 😸

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Vår elsker å leke med bruskorker, sprettballer, papp biter (av alle ting) og generelt ting som er nytt. Hun får ikke leke med ting hun kan svelge (plast, tråder). 

Kult 😸 

Kanskje jeg ikke bør la han leke med plast...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Kult 😸 

Kanskje jeg ikke bør la han leke med plast...

Nei plast som kan rives er ikke så lurt, det kan skape problemer i tarmene 😛 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei plast som kan rives er ikke så lurt, det kan skape problemer i tarmene 😛 

Skjønner 😛

AnonymBruker
Skrevet

Hårstrikker og hyssing (eller generelt snorer) kan være farlig. Det setter seg fast i tarmene, og noen ganger svelger de uten å mene det, pga hvordan tungen er designet, så hvis noe kommer for langt inn på tungen så klarer de ikke spytte ut men må svelge det istedet (pga de små piggene). Så forsøker å ikke gi dem det selv om det er favorittene, leker bare med hyssing med dem når jeg kan overvåke leken, og binder gjerne en liten katteleke fast i hyssingen så jeg har kontroll på den :)

Her liker de også plast men jeg må passe på så de ikke leker med plast som de klarer å rive fra hverandre for da kan de svelge det..

De er veldig glad i sånne plastpinner fra dyrebutikken med fjær på enden. Diverse baller er også populært :) Også liker de tørkerull om de får tak i det.. Sånne plastremser som brukes for å snurre igjen ledninger osv er populært, jeg pleier å tviste dem så de får en slags form så de ikke kan svelges og ikke har for spisse kanter. Hørt zip-ties er populært (men da så store at de ikke får svelget da)

Anonymkode: 115d8...239

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Krølle sammen en side fra en avis. Denne katten er ikke så kravstor😊

Anonymkode: ccd10...0fc

AnonymBruker
Skrevet

Vår elsker den oppladbare tøyfisken, den lades opp med usb og vi tar noen ganger ut den dingsen og fyller opp med catnip.

Og en gang hadde vi en formpresset eske den trådløse støvsugeren kom i, der la vi en rund passelig stor ball som den kunne dytte rundt i alle huler og groper.

Anonymkode: 58639...c88

AnonymBruker
Skrevet

Katten min er ikke så lett å få til å leke, men hun blir helt vill av sammenkrølla aluminiumsfolie, det er det eneste hun gidder å leke ordentlig med på egenhånd. 

Hun er også veldig glad i bånd og hyssing, men da holder jeg alltid godt fast i ene enden. Hun slafser dem i seg hvis hun får muligheten til det. 

Et sånn sammenrulla målebånd som folk som syr bruker likte hun en stund. Det blir som et slags bånd, men det er for stort til at hun kan spise det, så det er trygt for henne. Kanskje en viss kvelningsfare for mer viltre katter. 

Hun liker å jakte/snike på ting som beveger seg under andre ting. F.eks. dra ei skolisse eller dytte en pinne under et teppe eller bobleplast eller under ei pizzaeske snudd opp-ned. Stikke pinner eller dra hyssing gjennom sprekkene mellom sofaputene. Noen små batteridrevne mus/insekt som beveger seg under et silkepapir. 

Også liker hun å leite etter godbiter som jeg gjemmer rundt omkring, på hyller, under pappesker, bak blomsterpotter osv. 

Anonymkode: ebb30...718

Skrevet

Jeg har katt, som liker å leke. Den pleier å ta øreproppene mine og leke med dem, og surre seg inn, men jeg er ikke helt sikker på om det er trygt. Av og til strikker jeg leker til katten min, og det ser ut som at den liker det! 

Skrevet

Tomme trådsneller,sprettballer, litt store korker uten skarpe kanter, som kan trille bortover gulvet osv...😸

Skrevet
On 3/10/2021 at 10:15 PM, MiniUngen said:

Jeg har katt, som liker å leke. Den pleier å ta øreproppene mine og leke med dem, og surre seg inn, men jeg er ikke helt sikker på om det er trygt. Av og til strikker jeg leker til katten min, og det ser ut som at den liker det! 

Øreproppene bør du passe på at pus ikke tar, da det ikke er helt heldig, men strikkaleker er helt genialt, så lenge det er ren ull eller bomull i garnet. Akryl er litt mindre heldig, men ull og bomull brytes ned slik at det ikke setter seg fast i systemet hvis pus svelger det. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I stad mistet jeg en blåbær på gulvet. Pus trillet den bortover og løp etter den 😸

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...