Gå til innhold

Barnehagen er unødvendig bekymret for barnet mitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her om dagen, så var jeg med på en foreldresamtale angående barnet mitt som er skolestarter. 

Forholdet til ped. leder har vært ganske betent lenge, og vi liker henne ikke, men har holdt ut pga. at barnet trives så godt i barnehagen.

Nå vet vi rett og slett ikke om vi holder ut lenger, for ped. leder la frem hvor bekymret hun var for barnet vårt. Dette var da basert på at barnet vårt er spesielt knyttet til ped. leder, og kaller henne for mamma og sier at hen vil bo hos henne.  Barnet vårt gråter om ped. leder er sammen med andre barn, og er visstnok veldig klengete. "Mer enn det som er normalen", fikk vi høre. Ped. leder ønsket å søke ekstra hjelp, og å snakke med PPT. 

Vi kjenner oss ganske provoserte over dette, og tenker at dette er da ikke vårt problem? Dette må jo ped. leder ordne opp i selv? Det er jo hun som har latt det gå så langt? 

Andre som har opplevd lignende?

Anonymkode: 82058...9ac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du tuller nå?

Anonymkode: 13048...e97

• Liker 22
Skrevet

Jeg hadde vært utrolig bekymret om mitt barn kalte pedleder for mamma og sa han ville bo hos henne, da hadde jeg nok søkt hjelp selv for da er det noe som ikke stemmer hjemme eller i barnehagen. Hadde sagt ja til PPT, de ser jo raskt om dette er et problem pedleder lager eller om det er noe annet.

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet

Ehm - det er tre måneder igjen av barnehageåret... De rekker vel ikke se på saken en gang?

Anonymkode: 64a2f...c92

• Liker 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Ville sagt ja til PPT her, ja, det er ikke "farlig" å ha kontakt med dem. Dersom det faktisk stemmer, er det jo noe galt, enten i barnehagen/med ped.leder (er det ikke uansett uvanlig at en slik er så mye sammen med barna? er ikke de mer administrative?) eller hjemmet, eller begge deler.

Skrevet

Dette må jo være en trolletråd?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv en skolestarter til høsten og hadde virkelig blitt bekymret hvis han kalte noen i barnehagen for mamma.. 

Anonymkode: 3c60d...e83

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

"Dette er ikke vårt problem"? Uhm...? 

Dette er vel absolutt noe du burde stille spørsmål til, om mulig veldig kritisk. 

Hvorfor har ped.leder latt barnet kalle henne for mamma over så lang tid? 

Om du mener det ikke er et problem så vil dere sammen med PPT finne ut av det, PPT har samtaler med dere også, og en eller to observasjoner av barnet, før en ny samtale med dere. Innen den tid er det jo sommerferie og skolestart. La ped.leder henvise. 

Anonymkode: 42e2e...ebe

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke normal tilknytningsatferd for 5-6 åringer, derfor er barnehagen bekymret.

Anonymkode: cf4f6...5df

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Litt spesiell adferd vil jeg si, men hvis dere absolutt ikke vil så er det jo bare noen få måneder igjen av barnehageåret. Det var dyktig sent å skulle hente inn PPT. Har barnet vist noen annen «unormalt» oppførsel knyttet til andre? Hvis dette er det eneste, så er jeg faktisk enig i at dette er noe dere og barnehagen må finne ut av sammen. Ikke noe barnehagen må ta seg av, men dere må samarbeide om dette. Kommer dere ingen vei så finnes det garantert lavterskeltilbud dette kan drøftes med før man henviser til ppt. 

Anonymkode: 6a19d...444

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ut som en trolletråd. Ungen er 5 og ikke 2. 

Anonymkode: 9207e...095

• Liker 1
Skrevet

Det er jo ganske bekymrende...

AnonymBruker
Skrevet

Enig i at det var personer leders sitt ansvar her å sette grenser ovenfor barnet så barnet ikke kaller henne mamma... Men forklar gjerne litt mer rundt akkurat det der.. har det faktisk skjedd? Sier hun at hun vil bo hos henne? Hvorfor? 

Anonymkode: 64f80...dea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig i at det var personer leders sitt ansvar her å sette grenser ovenfor barnet så barnet ikke kaller henne mamma... Men forklar gjerne litt mer rundt akkurat det der.. har det faktisk skjedd? Sier hun at hun vil bo hos henne? Hvorfor? 

*ped leders sitt ansvar 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...