Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er i uke 8 nå og har ingen på graviditet annet enn uteblitt menstruasjon. «Føler» meg heller ikke gravid, men vet ikke hvordan den følelsen er?  Og har ikke gjort det fra start.  Tenkte å vente med ultralyd til uke 12, men nå tror jeg at jeg må sjekke likevel, føler nesten at noe er galt, siden jeg hverken føler meg gravid eller har noen gravidplager i det hele tatt. Noen erfaringer? På termingrupper og andre forum så har alle alltid noe liksom? Og de fleste ligger og kaster opp, er trøtte, ømme bryster og alt mulig. Så virker jo som at det er det som er mest normalt?  Og spesielt når jeg nå er i uke 8 burde vel kroppen si fra på en eller annen måte? 

Anonymkode: e4747...b93

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nope, hadde mange uker der jeg ikke kjente noenting og nesten lurte på om jeg hadde innbilt meg det hele😅

Anonymkode: a5b2a...8f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nope, hadde mange uker der jeg ikke kjente noenting og nesten lurte på om jeg hadde innbilt meg det hele😅

Takk 😊 

men jeg har ikke hatt noen plager fra start til nå? Er det mer vanlig at det kommer senere? 

AnonymBruker
Skrevet

Følte meg ikke gravid før jeg kjente tydelige bevegelser og begynte å få tydelig mage - rundt uke 20. Begge gangene. 

I starten følte jeg meg bare dårlig og trøtt. 

Anonymkode: 082d6...6b5

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk 😊 

men jeg har ikke hatt noen plager fra start til nå? Er det mer vanlig at det kommer senere? 

Med første hadde jeg veldig lite symptomer, med andre masse. Det meste er normalt :) men om du ikke merker fnugg, ikke en gang litt mer sliten eller større eller ømme pupper, skjønner jeg at du er litt bekymret. 

AnonymBruker
Skrevet

Følte meg ikke gravid før jeg kjente tydelige bevegelser og begynte å få tydelig mage - rundt uke 20. Begge gangene. 

I starten følte jeg meg bare dårlig og trøtt. 

Jeg føler meg hverken dårlig eller trøtt 😒

Lurer også på hvordan dårlig man føler seg og om det er tydelig at man er dårlig fordi man er gravid? 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg føler meg hverken dårlig eller trøtt 😒

Lurer også på hvordan dårlig man føler seg og om det er tydelig at man er dårlig fordi man er gravid? 

Nei, ikke noe spesiell type, bare  kvalm liksom. Som om man brygger på noe eller har sovet for lite. 

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg skal bestille en time til ultralyd😒 

AnonymBruker
Skrevet

Har du positive tester og har prøvd aktivt så det er sannsynlig at du er gravid, ville jeg hatt litt is i magen, plutselig kommer symptomene litt sent bare :) men er du bekymret er det jo selvfølgelig ingenting i veien for å ta en ultralyd :)

Hvis du kun har uteblitt menstruasjon og ikke har hatt test ville jeg gjort det først :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Takk 😊 

Jeg hadde så og si ingen plager utover trøtthet og så litt bekkenplager siste 2mnd. Noen av oss er heldigere enn andre og slipper unna de verste gravidplagene. Umulig å spå :)

AnonymBruker
Skrevet

Har du positive tester og har prøvd aktivt så det er sannsynlig at du er gravid, ville jeg hatt litt is i magen, plutselig kommer symptomene litt sent bare :) men er du bekymret er det jo selvfølgelig ingenting i veien for å ta en ultralyd :)

Hvis du kun har uteblitt menstruasjon og ikke har hatt test ville jeg gjort det først :)

Jeg har fått positive tester, streker har vært tydelige og digital viste både 2+3 og 3+

• Liker 1
Skrevet

Jeg følte meg oppblåst, at brystene forandra seg, hormonell, osv. Men det er jo veldig forskjellig. Vet du hvordan kvinner i familien din har opplevd svangerskap? Det kan gi en viss pekepinn.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er vel tydelig test? Vet ikke hvilken av strekene som er teststreken på denne , men gravid betyr det vel! Noen som vet om det er streken i det lille vinduet, den sterkeste eller den svakeste streken i det store som viser at man er gravid? 

Vet en i familien kastet opp mye så hun havnet på sykehus. 
2 andre har sagt at de ikke var kvalme, men det er så lenge siden graviditetene at slike «småplager» man kan ha som å være trøtt og litt uvel er nok forlenget glemt. 

DA072AE4-8753-4BBC-BF58-E65930A925F9.jpeg

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Nei, altså, hvordan skal man føle seg, da? Jeg har fullført to svangerskap, følte meg akkurat som før utover de fysiske symptomene. Det er også helt vanlig ikke å ha noen særlige symptomer i starten. Jeg var i hovedsak bare litt trøtt da jeg var gravid.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bare ømme pupper første ukene, kanskje fram til uke 8-9, deretter litt kvalme og dårlig matlyst i kanskje 4-5 uker. Matlyst på topp og kvalmen ga seg etter uke 13-14, fortsatt ømme pupper (uke 25 nå) 😄

Anonymkode: 8d69a...fae

AnonymBruker
Skrevet

Ta en test du, TS. Dette er ikke for å skremme deg, men vet jo folk som har fått positiv, men så har det vist seg at det ikke var baby.

Anonymkode: cabaa...b4b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ta en test du, TS. Dette er ikke for å skremme deg, men vet jo folk som har fått positiv, men så har det vist seg at det ikke var baby.

Har tatt test og digital viste 3+ for noen dager siden. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! Jeg er i uke 8 nå og har ingen på graviditet annet enn uteblitt menstruasjon. «Føler» meg heller ikke gravid, men vet ikke hvordan den følelsen er?  Og har ikke gjort det fra start.  Tenkte å vente med ultralyd til uke 12, men nå tror jeg at jeg må sjekke likevel, føler nesten at noe er galt, siden jeg hverken føler meg gravid eller har noen gravidplager i det hele tatt. Noen erfaringer? På termingrupper og andre forum så har alle alltid noe liksom? Og de fleste ligger og kaster opp, er trøtte, ømme bryster og alt mulig. Så virker jo som at det er det som er mest normalt?  Og spesielt når jeg nå er i uke 8 burde vel kroppen si fra på en eller annen måte? 

Det er helt normalt å ikke føle seg gravid så tidlig. Å få ultralyd allerede nå er bare bortkastet penger. 

Du vil ofte kjenne på den følelsen ut I svangerskapet. Selv jeg som er i uke 25 kjenner periodevis at jeg ikke føler meg gravid

Anonymkode: ac67e...99d

Skrevet

Jeg fant ikke utav at jeg var gravid en gang før i uke 8. merket ingenting. Eneste som var annerledes var at jeg spiste mye av en frukt jeg egentlig ikke liker. Kjente ikke så mye av graviditeten før sparkene kom. Hadde ikke noe kvalme under hele svangerskapet. Spydde to ganger i uke 12 men da spiste rett etter og følte meg god i formen. Så hadde det ikke vært for testen og frukten så hadde jeg nok ikke visst eller forstått at jeg var gravid før sparkene kom. 😄 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har tatt test og digital viste 3+ for noen dager siden. 

mente ultralyd altså

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...