Gå til innhold

Skal ha presentasjon foran klassen alene i morgen, har så angst at jeg ikke klarer å tenke på noe annet😩

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

😭

Anonymkode: 9c570...077

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

😢

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler med deg. Det hjelper litt å øve foran speilet, så ser du at du ikke ser så håpløs ut som du føler deg. 😊 Bare øv til det sitter! 

Anonymkode: 5d4fa...459

• Liker 3
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Du er sikkert ikke den eneste i klassen som hater sånt, tenk på at de fleste får angst av samme oppgave.

Det er noen få minutter av livet ditt, gjør det beste ut av det og vips, så er du ferdig. 

Øv foran speilet også, ta det opp med mobilen og se på deg selv :)

Lykke til! 

AnonymBruker
Skrevet

Tenk på at på denne tiden i morgen så er du ferdig med det :)

Det er helt vanlig å være nervøs før presentasjoner, dette har mange av klassevennene dine kjent på. Ikke vær redd for å få litt adrenalin, det kommer og det takler du fint. Selv om det føles som kroppen får litt panikk, så vil du være rolig i hodet.

Øv masse og pust med magen, dette går så bra!

Lykke til!

Anonymkode: ae873...b9e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mange er ofte mer opptatt av seg selv uansett under slike presentasjoner og ikke følger så godt med. Prøv å øve på stoffet så du er trygg på det, da kommer ofte ordene etterhvert. Det er fælt, men det går over. Jeg begynner selv å stotre og nesten stamme, men har blitt fortalt at det ikke høres hva jeg har meg tid til å stoppe og puste.

Anonymkode: 53ebc...85d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Øve øve øve! Det er det som hjelper mest. Da tar autopiloten over selv om du skulle føle deg lammet av skrekk. Anbefaler særlig å øve ekstra på innledningen og på det første du skal si på hver slide (om du bruker PowerPoint eller lignende); det er gjerne enklere når du først kommer igang. Ikke bruk laserpeker eller lignende, da syns det så godt om du skjelver på hendene (og er uansett vanligvis fullstendig unødvendig). 

Det er helt vanlig å være nervøs, og det gjør deg bare mer skjerpa. Målet burde ikke være å ikke være nervøs, men å ikke være så nervøs at det fullstendig distraherer fra selve presentasjonen - og det skal du klare! Og husk at du blir ferdig, og så er det over. Lykke til!

Anonymkode: 74cf7...fe1

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

😭

Lær deg du skal si utenat

AnonymBruker
Skrevet

- ikke bruk papir som notater, lim de evt på litt tykkere papir/kartong slik at arkene ikke blafrer

- prøv å stå i en selvsikker pose (beina i skulderbeddes avstand, brystet opp og frem, ikke se nedover, prøv å bevege deg/gestikulere litt) fordi da signaliserer du til hjernen at du er selvsikker, så du vil faktisk føle deg mer selvsikker 

- smil!

- Dine medelever er sikkert opptatt med å bekymre seg for sin egen presentasjon, og vil ikke huske det dagen etterpå en gang om du virker nervøs eller noe går dårlig. Du ser dine feil mye tydeligere enn det andre gjør. Det skal mye til for at andre hører at stemmen din skjelver, selv om du merker det selv

Anonymkode: 33959...0e7

AnonymBruker
Skrevet

Tenk på at dette er ett lite problem i forhold til at folk dør av korona idag. 

Lær deg å gi F*** og deretter fremfører du presentasjonen. Da føler du mye mindre stress!

Anonymkode: 64835...41e

AnonymBruker
Skrevet

Du får huske å snakke høyt denne gangen da.

Anonymkode: b4c10...13a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...