AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #1 Skrevet 10. mars 2021 Fikk beskjed på helsestasjonen at jeg må på seksukerskontroll hos fastlegen. Mannen har sterilisert seg så jeg trenger ikke prevensjon. I tillegg hae jeg ikke født, men helsesøster sa at jeg fremdeles må ha gynekologisk sjekk - og dette inkluderer ikke celleprøve. Hvorfor må jeg da på seksukerskontroll - noen som har hatt keisersnitt og som kan svare på dette? Anonymkode: c64d7...d53
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #2 Skrevet 10. mars 2021 Man må ikke, det er et tilbud du får. Men om du har tatt keisersnitt så har du født. Anonymkode: f8dbd...7bd 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #3 Skrevet 10. mars 2021 Du kan fremdeles få infeksjon etc etter keisersnitt. Gynekologisk sjekk er lurt👍 Anonymkode: ce578...0ea
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #4 Skrevet 10. mars 2021 Man MÅ ingenting, det er jo bare i tilfelle et eller annet skulle vise seg å ikke være som det skulle. Jeg hadde også keisersnitt og droppet 6 ukerskontrollen. Jeg hadde kolikkbaby som hylte når hn ikke var i armene mine, så da droppet jeg en kontroll jeg ikke anså som viktig. Keisersnitt-arret var veldig fint og underlivet føltes som før. Hvis noe hadde føltes galt, hadde jeg dratt på kontroll selv om babyen hylte. Anonymkode: 3b2ae...640 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #5 Skrevet 10. mars 2021 Jeg gikk aldri, så ikke poenget. Det må du føle på selv. Anonymkode: 9c50a...fb0 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #6 Skrevet 10. mars 2021 Takk for svar alle sammen. Jeg syntes det var så rart at helsesøster mente at jeg MÅTTE ettersom at jeg tenkte selv at jeg kunne droppe det. Alt er i orden - amming, underlivet, operasjonssåret , prevensjon, psykisk, søvn.. tja, det er det eneste som er litt dårlig med - men absolutt overlevbart Og jeg har en klistremerkebaby som vræler hver gang han må vekk fra fanget mitt, noe helsestasjonen fikk se selv i dag. Og da er det bare stress å dra til fastlegen som alltid er forsinket, man må vente utendørs, osv. Jeg tenker å ta celleprøve samtidig som jeg skal tilbake og ta glukosetest. Men da dropper jeg seksukerskontrollen Hilsen ts. Anonymkode: c64d7...d53 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #7 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Man må ikke, det er et tilbud du får. Men om du har tatt keisersnitt så har du født. Anonymkode: f8dbd...7bd Jeg er egentlig enig i det siste, gikk litt fort i svingene når jeg skrev i stad. ts. Anonymkode: c64d7...d53
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #8 Skrevet 10. mars 2021 Jeg hadde planlagt ks og på 6-ukerskontrollen var det ingen gyn.undersøkelse. Kun en koselig prat om hvordan det stod til, hvordan babyen hadde det osv...Legen sa det var ingen vits i å ta noe gyn.sjekk. Jeg kunne imidlertid ønske hun hadde gjort det, for 8 mnd senere fikk jeg påvist celleforandringer grad 3 og måtte koniseres. Så er det lenge siden du tok celleprøve hadde jeg nok tatt en. Anonymkode: 9d974...17d
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #9 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg hadde planlagt ks og på 6-ukerskontrollen var det ingen gyn.undersøkelse. Kun en koselig prat om hvordan det stod til, hvordan babyen hadde det osv...Legen sa det var ingen vits i å ta noe gyn.sjekk. Jeg kunne imidlertid ønske hun hadde gjort det, for 8 mnd senere fikk jeg påvist celleforandringer grad 3 og måtte koniseres. Så er det lenge siden du tok celleprøve hadde jeg nok tatt en. Anonymkode: 9d974...17d Det var trist å lese. Jeg skal ha celleprøve i mai. Ble konisert for fire år siden, og har hatt årlige sjekk etter dette. Hilsen ts. Anonymkode: c64d7...d53 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå