Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er involvert med en mann som har mange av de egenskapene jeg verdsetter, og som jeg har savnet hos mine ekser. Han har alltid vært snill mot meg og barnet mitt. 

En ting jeg likevel gjør meg litt nølende til tider er hvordan han prater om eksene sine. Hvor mye de har såret han og ødelagt livet hans. Jeg har en del dritt rundt mine ekser også men jeg går jo ikke rundt å sutrer om det.. fortid er fortid. Og det er han enig i, men han "bare mååå fortelle om den gangen når eksen hans blablabla "

Han ble irritert på meg en dag her fordi jeg sa når han var midt i en av disse ekskjærestehistoriene sine at han var vel ikke perfekt hele tiden han heller i de forholdene? Da ble han helt merkelig i øynene og sa at han hadde brukt tusenvis av kr på å fikse bilen hennes, hun skylder han så mye penger og er så bortskjemt og han stoppet liksom aldri. 

Det skjer ikke så veldig ofte at han snakker om eksene sine, men når han først gjør det så blir han i skikkelig dårlig humør og det stopper liksom aldri den utskjellingen av den og den eksen. Høres ut som han har valgt de verste og mest ondskapsfulle damene i landet ut fra hvordan han snakker om de......blir derfor så lei  meg/usikker for han er jo så herlig utenom akkurat dette 😔😔

Hva tenker dere?

Anonymkode: ef48a...ed7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min første tanke er "du blir den neste han snakker sånn om". Vil du åpne deg og gi av deg selv til en mann som åpenbart ikke vil ha et snev av lojalitet om det blir slutt? Det blir som med en venninne som hele tiden baksnakker andre, du kan regne med hun slenger dritt om deg når du er ute av rommet. Veldig dårlig karaktertrekk. I tillegg til lite selvinnsikt om han ikke klarer å se at han mest sannsynlig bidro til at ting eskalerte i problemene med eksene. Vær på vakt og ikke utlever deg selv på noen som helst måte om du skal prøve litt til. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det seriøst er den eneste feilen med ham, så hadde jeg glatt klart å overse det.

Anonymkode: d2cfa...813

AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at man får vondt i magen av slikt som blir fortalt er at man selv kunne gjort det han irriterer seg over med eksen. Så ja, mest sannsynlig blir du den neste han prater slik om. 

Anonymkode: 0ea3c...820

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva har alle eksene til felles....?

De har HAN til felles!! 

Jeg vil tro at etterhvert vil du oppdage at det ikke bare er de damene det er noe feil med, heller hva han har gjort /sagt for at de skal bli sånn......

Du er den neste på lista han snakker stygt om.

Anonymkode: 12d7a...836

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Så det kan ikke være feks det at han gir enormt mye av seg selv når han er i forhold og blir forferdelig skuffet når forholdene tar slutt? Man vil jo gjerne at et forhold skal  vare livet ut ..

Kan han ha vært ekstremt uheldig? Han har ikke hatt sååå mange kjærester. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her. Så det kan ikke være feks det at han gir enormt mye av seg selv når han er i forhold og blir forferdelig skuffet når forholdene tar slutt? Man vil jo gjerne at et forhold skal  vare livet ut ..

Kan han ha vært ekstremt uheldig? Han har ikke hatt sååå mange kjærester. 

Det blir litt vanskelig å si. Kjæresten min nevner innimellom teite ting eksene hans har gjort eller sier "men det er fordi hun var gæærn" og sånn, men alle vennene hans er enige i det han sier, så 😆

Skrevet

En voksen mann som går å gnåler til nåværende kjæreste om hvor fæle eksene hans var og hvordan de ødela livet hans... Altså jeg hadde løpt i motsatt retning og ikke sett meg tilbake, kan ikke få et større rødt flagg enn det der.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Forstår at du blir usikker. Som du sier kan det være at han er veldig snill, gir mye av seg selv i forhold og at det ikke har blitt satt pris på/utnytta. Høres ut som han ikke har bearbeidet det og bærer på mye bitterhet. 

Det kan også være at du reagerer fordi han viset lite selvinnsikt, at han ikke seg ut til å ta ansvar om han kun legger skylden på den andre parten. 

Skjønner at du har forsøkt å snakke litt med ham om det. Synes godt du kan gjøre ett nytt forsøk. Si at du forstår at eksene har såret ham, behandlet ham dårlig. Du kan si at du også blir usikker når han snakker som om eksene sine. At du lurer på om han ser seg selv og eget bidrag i forholdene. Og hvordan det blir når dere skal diskutere en dag, vil han tørre å si sin mening der å da eller tie, kjenne på en irritasjon og deretter legge skylda på deg når det blir som det blir.

Anonymkode: dc6ba...940

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det blir litt vanskelig å si. Kjæresten min nevner innimellom teite ting eksene hans har gjort eller sier "men det er fordi hun var gæærn" og sånn, men alle vennene hans er enige i det han sier, så 😆

At alle vennene hans er enge behøver ikke nødvendigvis å bety at det er sant. Mer at de alle er enige om at dersom ei dame stiller bestemte krav så er hun automatisk gæææærn. Kjenner flere som liker å si slkt om eksene sine mens de selv turer på som noen tullinger akkurat som før.

FrøkenMånestråle skrev (44 minutter siden):

En voksen mann som går å gnåler til nåværende kjæreste om hvor fæle eksene hans var og hvordan de ødela livet hans... Altså jeg hadde løpt i motsatt retning og ikke sett meg tilbake, kan ikke få et større rødt flagg enn det der.

Enig. Han der er ikke ferdig med eksene sine slik han holder på.

Jeg kan selv være sur og skuffa når en kjæreste blir en eks, men jeg klarer alltid å huske noen av de fineste tingene ved han og anklager ikke han for å ta valgene jeg selv tok. Jeg var den som sa ja til å date han, så når han dret seg ut på mange ting er det ikke dermed sagt at han ødela livet mitt fullstendig, for jeg har fortsatt mitt eget ansvar for å fikse det som ble galt og lære av det når jeg går videre. Typen til ts ser ikke ut til å vedgå at han har et ansvar her siden det var 2 i forholdet.

Anonymkode: 774a3...b28

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dame her . Jeg var utrolig uheldig med mitt 1.ekteskap.  Således var min nye kjærlighet ifht sin ekskone.  Så vi klaga til hverandre 😆 Ingen av oss hadde mange erobringer.  Det funka dårlig mellom oss,,,så skal vi da klage på hver vår kant,til vår neste... ? Jeg har ikke lysst til å si mere enn nødvendig nå,etter 2 seriøse forhold i livet... Det tapper sjela, og man har delt too much information 🙄

Anonymkode: 971ad...1bd

• Liker 1
Skrevet

Folk som hater alle eksene sine bør man være forsiktig med. Høres ikke følelsesmessig moden ut når han er så fokusert på at noen ødela livet hans for lang tid siden. Og hvis damene var så forferdelige bør han uansett ta eierskap til at han valgte å være sammen med dem. For å si det rett ut: de eneste menneskene jeg har hørt klage over hvor grusomme eksen var er personer som ikke var spesielt gode partnere og mennesker selv. De fleste andre går videre og kan enkelt se hva som gikk feil og har lært noe om hvem de velger som partner uten å drive drittslenging. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han fortsetter å klage selv etter at du ber han slutte? Høres veldig umoden ut. 

Tror jeg hadde sagt rett ut at jeg ikke er interessert i å høre om ekser,, verken positivt eller negativt 

Anonymkode: 423d6...999

• Liker 1
Skrevet

Han kan ikke sette grenser. Det er det han er sur for.. Feks om en dame sier fikser du bilen, så må man si, ja men du vet de dele koster jo. Jeg trenger at du betaler for delene, men ellers kan jeg gjørra det! 

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ut som min eks. Fikk masse oppmerksomhet, komplimenter, gaver, hjelp og vi ble fort forelsket. Intenst og mye følelser, han gjorde alt for meg. Men, når vi kom inn på dette med ekser var det ikke måte på de hadde utnyttet han, vært gale i hodet, barnslige, sjalu. Jeg var noe helt annet og av et annet kaliber. Det viste seg at det var han som var ustabil, sjalu, og fikk voldsomme raseriutbrudd. Det kom frem litt etter litt, og jo mer usikker jeg ble på forholdet jo mer stresset og ustabil ble han. Kom meg bort men det var ikke lett.  Nå er det jeg som er en gal eks..

Anonymkode: 0931b...166

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Stort rødt flagg, rett og slett. Var med en som holdt på sånn, fant ut etter en stund at det var han som var problemet i alle forholdene! Og jeg var selvfølgelig den gale da det tok slutt, så ble hun nye der igjen den gale... 

Nå har jeg vært sammen med samme mann i 4 år og har barn med han, han ønsker ikke snakke om eksene sine pronto. Det tok slutt og har ikke noe med oss å gjøre, ferdig med den saken. Snakker heller ikke om mine uansett om de har såret meg eller lignende, det har ikke noe med min nåværende å gjøre. Det fungerer ganske fint for meg! 

Anonymkode: 6b53c...66c

• Liker 1
Skrevet

Hva sier han om eksene da? Tenker det er litt relevant for hvordan man skal tolke det. Er han usaklig i sin fremstilling, eller forteller han om lovbrudd (som fysisk og/eller psykisk vold) han har opplevd? 

• Liker 1
Skrevet

Veldig spesielt at han sitter og snakker om dette til deg. Jeg har selv en ekskjæreste jeg ikke har mye godt å si om, men hadde aldri falt meg inn å i det hele tatt snakke om han til en kjæreste?! Hvor interessant er det å høre dritt om eksen til kjæresten sin eller å høre om en ekskjæreste ( eller flere ) i det hele tatt? Turn off.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ikke så hjelpsomt, men en enkel løsning: finn en mann med færre ekser.

Anonymkode: 8e8d8...f15

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sammen en som også pratet dritt om eksene sine, selv om det var mange år siden de hadde vært sammen. Viste seg etterhvert at han holdt kontakten med de to og koste seg bra med de. Hadde sagt han var singel. Da de hørte om meg pratet han dritt om meg.

Anonymkode: 1c4d8...153

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...