Gå til innhold

Hudpleie til Rosacea

Camillath

Anbefalte innlegg

Hei, 

Er det noen der ute som har klart å få Rosacea under kontroll med hudpleie produkter? Eller har funnet noen kremer og solkremer som du ikke reagerer på?

Jeg har prøvd La Roche-Posay serien men reagerer på kremene. Har også prøvd flere Spf men huden min ser ikke ut til å like noen av dem.

Forstår det slik at vi med Rosacea hud ikke skal ha noe med fett?

Setter kjempe stor pris på anbefalinger til krem, rens og spf (med fysisk filter og sink base) 🙌🏼

(Har allerede prøvd antibiotika, soolantra, 5 ipl behandlinger, endring i matvaner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bruker fra disse to seriene:

https://www.deciemchatroom.com/the-ordinary-rosacea-regimen/
https://www.dermalogica.no/sensitivitet-og-rodhet?mv=left#conten
Solkrem https://www.dermalogica.no/invisible-physical-defense-spf30

Redness relief essence er fantastisk! Kan skrive mer detaljert senere når jeg ikke er på mobil.

Anonymkode: 93d4b...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker ZO skin health sine produkter😍 Rozatrol serum.

Anonymkode: 6aebd...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det ikke selv, men fikk anbefalt noen produkter fra hudpleier en gang som sa at disse også var veldig gode for folk som hadde rosacea. Det var Elixir Niactil. 

Dyre produkter, men veldig gode. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker Neostrata.  Skulle helst brukt Zo skin health, som en over her gjør, men er student, og da er Neostrata et godt alternativ i følge hudlegen min. :)  Når den kommer til solfaktor, så anbefalte den samme hudlegen meg Colorscience sunforgettable med spf 50. Siden jeg er så rød, bruker jeg alltid sminke, og denne kan jeg ta på over sminken, samt at det er lett å ta på ny i løpet av dagen. Har i tillegg veldig såre øyne som alltid reagerer på solkrem, men denne i pudderform ahr ejg ikke hatt noen reaksjoner på. Brukte den gjennom isotretinoinkuren, ble ikke solbrent. 

Jeg føler med deg. Har også tatt ipl, antibiotika, isotretinoin (den perioden var huden min veldig bra) og soolantra. 

Anonymkode: 1fa8c...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Siri_H skrev (På 18.3.2021 den 8.57):

Har det ikke selv, men fikk anbefalt noen produkter fra hudpleier en gang som sa at disse også var veldig gode for folk som hadde rosacea. Det var Elixir Niactil. 

Dyre produkter, men veldig gode. 

Jeg har selv rosacea og prøvde Elixir sin Niactil krem, uten hell dessverre. Ganske dyre produkter og så ingen forskjell på rødhet i huden. 

Anonymkode: bf16e...16c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg bruker Acticlear fra Elixir 3-4 kvelder i uken. Det har god effekt for meg. Acticlear inneholder det samme stoffet jeg fikk på resept av hudlege (azelic acid). 

Anonymkode: e9f6b...cdf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil tro det avhenger av hva slags hudtype du har? Jeg har en veldig fet hudtype, som samtidig er sensitiv. Det er mye jeg ikke kan bruke på huden, deriblant oljer. Jeg har prøvd et par som liksom skal være så bra for rosacea men de har etterlatt huden i massive utbrudd. Nå har jeg en hudpleierutine der jeg bruker produkter hovedsakelig fra cosrx og innisfree og dette kjøper jeg på nett. 

Som solkrem bruker jeg cliniderm light&mattify face fluid, den synes jeg fungerer bra og etterlater huden matt og ikke fet. Har prøvd ansiktssolkremen fra la roche-posay og synes jeg fikk mer utbrudd og i tillegg kviser av den. 

Anonymkode: 439c6...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker denne solkremen, men har lite plager med min rosacea. 

Bruker også Niactil og Acticlear fra Elixir. Har ikke tenkt så mye over effekten, men hadde en liten pause og så at jeg ble rødere i huden. 

Anonymkode: 9e7b0...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei jenter, 

forskning viser at denne  forbaskede "sykdommen" er forårsaket av midd i huden. Dette finner man masse om på google. 

en venn har slitt med dette i årevis og hans erfaring er at ingen vanslige hudpleie produkter har noen effekt å dette.

Det viktige er å konsultere en lege og få krem/piller som dreper midden så plagene går bort, om det ikke behandles så forværres dette over tid.

Han tok heldigvis tak i dette og her kan dere se forbedring etter kun 5 dager.

IMG_20210414_081406_986.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MetteMflette skrev (19 timer siden):

Hei jenter, 

forskning viser at denne  forbaskede "sykdommen" er forårsaket av midd i huden. Dette finner man masse om på google. 

en venn har slitt med dette i årevis og hans erfaring er at ingen vanslige hudpleie produkter har noen effekt å dette.

Det viktige er å konsultere en lege og få krem/piller som dreper midden så plagene går bort, om det ikke behandles så forværres dette over tid.

Han tok heldigvis tak i dette og her kan dere se forbedring etter kun 5 dager.

IMG_20210414_081406_986.jpg

Det vel ikke helt enighet om dette? Det stemmer at det er en hudlidelse som kalles "rosacea-like demodicoses" som forårsakes av Demodex-midd, men det er visstnok snakk om to forskjellige lidelser med svært like symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei,

Jeg har også slitt med rosacea. For mitt vedkommende blir det best når jeg bruker minst mulig på huden. Ja, det kan se stygt ut i noen dager, men så gå det over. Huden lærer seg å ikke trenge hudkremer og da ser den helt super ut.

Men nå det står på som verst (jeg får ganske tørr og rødlig hud) bruker jeg Basiderm fra apoteket. 

Anonymkode: bddd7...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.4.2021 den 22.31):

Jeg bruker Acticlear fra Elixir 3-4 kvelder i uken. Det har god effekt for meg. Acticlear inneholder det samme stoffet jeg fikk på resept av hudlege (azelic acid). 

Anonymkode: e9f6b...cdf

The ordinary har et azelaic acid serum til en hundrelapp som er veldig bra. 

Anonymkode: 48d81...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...