Gå til innhold

Ansatt hos Pasientreiser ble sint på meg da jeg ikke hørte hva han sa pga dårlig tlf linje.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringte Pasientreiser i går for å spørre om hvor mye jeg får dekket når jeg må reise til Tromsø for å ta ct undersøkelse.

Mannen som svarte meg, hadde en dårlig telefonstemme.

Dvs han snakket lavt og var grumsete i stemmen, så jeg hadde nesten lyst å be han renske stemmen og kremte, så jeg kunne høre han bedre (men gjorde det ikke).

I tillegg så svingte lyden veldig, så jeg hørte bare halvparten av det han sa.

Jeg sa unnskyld flere ganger og sa at jeg ikke hørte hva han sa, og at han måtte gjenta seg.

Han ble mer og mer irritert for hver gang, og til slutt så ble han skikkelig sint.

Han svarte heller ikke på spørsmålet mitt, og sa at det jeg lurte på kunne jeg finne ut ved å google.

Jeg sa jeg ønsket han skulle fortelle meg kilometer taksten som Helfo opererer med, og det virket som om det var et ork for han å finne ut av det (det er jo det som er jobben hans)

Er ikke det uproft?

Det var jo ikke min feil at det var dårlig telefonlinje, og at det var vanskelig å høre hva han.

Jeg trodde de hadde utstyr til å skru opp lyden, dessuten så snakket han så lavt.

Idiot🤨

Anonymkode: 97cdd...6e1

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han hadde kanskje en dårlig dag. Kanskje feilen på linjen var et sted mellom han og deg? Vær litt raus da. 

Anonymkode: 3b5fd...e92

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han høres ikke hyggelig ut, og selvsagt er det uprofesjonelt av han å hisse seg opp. Men jeg hadde ikke tenkt mer på dette, han hadde sikkert bare en dårlig dag. Kanskje han hadde hjemmekontor.

Anonymkode: 58389...9e1

• Liker 3
Skrevet (endret)

Han hadde nok en ræva dag men det er ingen unnskyldning synes jeg, jobber man med kundebehandling så må man ta seg sammen. Vil du vær litt kjerring så legger du igjen en klage, det hadde jeg gjort. :P Sjelden folk tar kontakt med pasientreiser fordi de er i toppform og da tenker jeg at man skal være utrolig ydmyk på andre enden av linja uansett hvordan du har det.

Endret av FrøkenMånestråle
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han hadde kanskje en dårlig dag. Kanskje feilen på linjen var et sted mellom han og deg? Vær litt raus da. 

Ja det kan godt tenke seg at han hadde en dårlig dag eller han sitter på hjemmekontor med dårlig linje.

Uansett så burde han taklet det på en profesjonell måte istedenfor å begynne å kjefte, for jeg var veldig høflig i telefonen, og sa flere ganger unnskyld for å få han til å repetere.

Jobben hans er jo å informere om takster, ikke si at jeg skal google.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å logge innpå Helse Norge og regne ut taksten selv?

Anonymkode: 2783e...d54

AnonymBruker
Skrevet

Kan jo hende han trodde du drev med prank. Hvis din stemme hørtes klar og tydelig ut for han, mens du bare "hæ?", "unnskyld, kan du gjenta?",

"Hæ?"

"Jeg hørte ikke, kan du gjenta det siste der?" 

"HÆÆÆÆ?"

Man har jo lov til å bli litt oppgitt etter en slik samtale på et tidspunkt. Og når man hører hvordan det tulleringes fra p4 eller Radio Norge eller hva det er så er det jo lov å begynne å lure . 

Anonymkode: e6168...eca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er jo bare å logge innpå Helse Norge og regne ut taksten selv?

Anonymkode: 2783e...d54

Jeg visste ikke at jeg kunne gjøre det. Hadde også noen andre spørsmål jeg trengte svar på.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kan jo hende han trodde du drev med prank. Hvis din stemme hørtes klar og tydelig ut for han, mens du bare "hæ?", "unnskyld, kan du gjenta?",

"Hæ?"

"Jeg hørte ikke, kan du gjenta det siste der?" 

"HÆÆÆÆ?"

Man har jo lov til å bli litt oppgitt etter en slik samtale på et tidspunkt. Og når man hører hvordan det tulleringes fra p4 eller Radio Norge eller hva det er så er det jo lov å begynne å lure . 

Anonymkode: e6168...eca

Ts her.

Jeg tror ikke at han trodde jeg tulleringte. Han hørtes bare sløv ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pasientreiser er noe herk å ha med å gjøre! De som svarer i telefonen burde ta et høflighetskurs eller tre og ikke minst lære seg at de tross alt har med syke mennesker å gjøre, stort sett iallfall!

Jeg skulle bestille flybilletter til Tromsø, ville reise opp dagen før fordi jeg bor såpass kronglete til i forhold til Flesland at jeg ikke kan ta kollektiv så tidlig, og var derfor mer enn villig til å betale for hotelloppholdet natt til 1.undersøkelsesdag selv•. Men å få det til var svært vanskelig for damen i andre enden, så hun valgte å sette meg opp på et fly som skulle lande 55min før jeg hadde første time på unn... at jeg aldri hadde vært i Tromsø før ville hun ikke ta hensyn til, mulige forsinkelser ville hun heller ikke ta hensyn til, til slutt fikk jeg gråteanfall og stortutet, da ble hun sur men samtidig litt mer medgjørlig og satte meg opp på fly dagen før siden jeg var så uhyre vanskelig. Så skulle vi snakke om returbillett, jeg hadde timer fordelt over to dager og siden den siste timen var såpass sent på dagen ville jeg gjerne bli igjen til dagen etter og betale siste natt på hotellet selv slik at jeg slapp å komme hjem så innmari sent den kvelden. Dette var også uhyre vanskelig å få til, men om jeg gikk med på fly fra Tromsø kl 10 dagen etterpå var det greit.
•Legen bestemte heldigvis at jeg skulle ha første natt dekket siden jeg kom langveis fra!

Anonymkode: 6783d...9b3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg ringte Pasientreiser i går for å spørre om hvor mye jeg får dekket når jeg må reise til Tromsø for å ta ct undersøkelse.

Mannen som svarte meg, hadde en dårlig telefonstemme.

Dvs han snakket lavt og var grumsete i stemmen, så jeg hadde nesten lyst å be han renske stemmen og kremte, så jeg kunne høre han bedre (men gjorde det ikke).

I tillegg så svingte lyden veldig, så jeg hørte bare halvparten av det han sa.

Jeg sa unnskyld flere ganger og sa at jeg ikke hørte hva han sa, og at han måtte gjenta seg.

Han ble mer og mer irritert for hver gang, og til slutt så ble han skikkelig sint.

Han svarte heller ikke på spørsmålet mitt, og sa at det jeg lurte på kunne jeg finne ut ved å google.

Jeg sa jeg ønsket han skulle fortelle meg kilometer taksten som Helfo opererer med, og det virket som om det var et ork for han å finne ut av det (det er jo det som er jobben hans)

Er ikke det uproft?

Det var jo ikke min feil at det var dårlig telefonlinje, og at det var vanskelig å høre hva han.

Jeg trodde de hadde utstyr til å skru opp lyden, dessuten så snakket han så lavt.

Idiot🤨

Men det er da ikke pasientreiser sin jobb å vite hvilke takster helfo tar for kilometeren.... 

Da må du jo ringe helfo, (helsenorge.no) 

pasientreiser skal koordinere reisen du skal ha. Hvis du har krav på dekt pasientreiser er det legekontoret ditt som bestiller reisen. Hvis du ikke har medisinsk grunnlag for å få dekt reisen kan pasientreiser hjelpe med å finne en tilrettelagt reise du betaler selv. Kravet for å får penger igjen fra reisen som er gjort er det helfo som styrer og ikke pasientreiser. 

Anonymkode: d8b70...988

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Uansett så burde han taklet det på en profesjonell måte istedenfor å begynne å kjefte, for jeg var veldig høflig i telefonen, og sa flere ganger unnskyld for å få han til å repetere.

I stedet så gikk på internett for å kalle han idiot? 😆

Anonymkode: 3a96c...b35

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men det er da ikke pasientreiser sin jobb å vite hvilke takster helfo tar for kilometeren.... 

pasientreiser skal koordinere reisen du skal ha. Hvis du har krav på dekt pasientreiser er det legekontoret ditt som bestiller reisen. Hvis du ikke har medisinsk grunnlag for å få dekt reisen kan pasientreiser hjelpe med å finne en tilrettelagt reise du betaler selv. Kravet for å får penger igjen fra reisen som er gjort er det helfo som styrer og ikke pasientreiser. 

Jeg visste ikke om det var Helfo eller Pasientreiser sitt ansvar siden jeg aldri har snakket med de før. Jeg ringte først Helfo men etter å ha ventet 28 min i kø uten svar, ringte jeg Pasientreiser. Hvis jeg ringte feil burde mannen ha sagt det til meg, men han sa ingenting om at det var feil kontor.

Det er en tannlege som har henvist meg og han sa ingenting om at jeg har rett til å ha dekket ransport, det var noe jeg kom på selv.

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I stedet så gikk på internett for å kalle han idiot? 😆

Anonymkode: 3a96c...b35

Ja jeg ville ikke kalle han idiot på tråden, for da senker jeg meg ned til hans nivå. Jeg var super høflig hele tiden, selv om han ble sint.

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Finnes knapt service innstilte medarbeidere i offentlig service. Møter kun sure selv.

Privatisering, økt kompetanse og konkurranse- ja takk! De der du refererer til blir aldri målt på performance og kundetilfredshet. Typisk Norge

Anonymkode: eebd0...bf6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg visste ikke om det var Helfo eller Pasientreiser sitt ansvar siden jeg aldri har snakket med de før. Jeg ringte først Helfo men etter å ha ventet 28 min i kø uten svar, ringte jeg Pasientreiser. Hvis jeg ringte feil burde mannen ha sagt det til meg, men han sa ingenting om at det var feil kontor.

Det er en tannlege som har henvist meg og han sa ingenting om at jeg har rett til å ha dekket ransport, det var noe jeg kom på selv.

ts

Det kan jo være han prøvde å informere deg om at du ikke var kommet rett, du hørte jo bare deler av samtalen som du skriver selv. Han prøvde jo å si at du burde Google det. 

Hvis det er tannlegen som har henvist deg så er det ikke noe medisinsk grunnlag for å få pasientreiser dessverre. Men du kan søke på

www.helsenorge.no om utgifter for reisekostnader. Da skriver du inn dato for behandling, hvor du er til behandling, hvor du reiser fra. Hvis du da har krav til å få dekt reiseutgiftene vil du få opp hva du får dekt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

De som ringer pasientreiser ringer jo forde de er pasienter, og dermed syke, hvorfor er det de syke som skal være rause? Flere sykdommer og skader går utover hørsel, det bør de som jobber på pasientreiser være klar over. 

Anonymkode: bdba8...648

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg har i dag snakket med Helfo og de sa jeg måtte snakke med Pasientreiser om kilometertakst, utfylling av reiseskjema osv. Så der tok du feil.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har i dag snakket med Helfo og de sa jeg måtte snakke med Pasientreiser om kilometertakst, utfylling av reiseskjema osv. Så der tok du feil.

Ts

Det er ikke på pasientreiser du fyller ut reiseskjema. Det får du enten hos legen (ditt tilfelle tannlegen) eller fyller ut elektronisk på www.helsenorge.no 

så nei jeg tar ikke feil der! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...