Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei jente på 2år, få dager sida slutte ho å ta puppen, då ho er ikke lyst å ha melk meir. Og no veit jeg ikke hva skal jeg gjore med melkeproduksjon. Brystene er så spreng nå, håndpumpe hjelper litt . Men også er ikke lyst å få mastitt. Så lurer jeg om er det noe medisiner til å stoppe melkeproduksjon? Og hvem skal jeg kontakte? Fastlege eller helsestasjon? Ellers er det noe anna vei til å stoppe melkeproduksjon?

Anonymkode: 24241...d63

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke tabletter for å slutte med amming av en toåring 😅 Dette klarer du å stå i, masse tips på ammehjelpen.no 

Anonymkode: aceb7...ec4

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo donere til sykehuset ❤

Anonymkode: a9804...f4d

AnonymBruker
Skrevet

Medisinene kan ha en del bivirkninger og brukes i dag sjelden. Anbefaler at du pumper og gradvis trapper ned for å unngå spreng. Ikke pump for mye og for ofte. 

Ellers kan du forsøke kålblader, som er perfekte til å kjøle ned og lindre sprengte bryster. Kjøp et kålhode, ta et kålblad, kutt vekk den hardeste delen av stilken i bladet slik at det er mer håndterbart, og stapp det i bhen.

Anonymkode: 8c030...7b5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du kan jo donere til sykehuset ❤

Anonymkode: a9804...f4d

Ikke når barnet er to år nei. 

Anonymkode: 5ded8...d3e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det slikt begge gangene også, at barna sluttet (de var litt over 1,5 år gamle), men puppene ga seg ikke med engang.

Så, tips fra meg, er bare å holde ut. Jeg håndmelket når det ble for mye, og tok varme dusj med litt massasje, det gir seg i løpet av to uker, litt og litt. 

Anonymkode: dd33a...baf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...