Gå til innhold

Brukt import bil og garanti!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kjøpte i juni 2018 en Nissan Leaf 2016 modell.  Nå i februar oppdaget jeg at det er en del rust rundt antennen på taket, den har ikke blitt skadet på noen måte , så jeg skjønner ikke hvordan dette kan ha skjedd. Jeg kontaktet Nissan og tenkte at dette er jo en garanti sak, siden Nissan har 12 års garanti på rust, men fikk beskjed om at  siden bilen var bruktimpotert fra Italia våren 2018 er garantien kun på tre år, så den var utløpt våren 2019.   Fikk beskjed pm å reklamere på bilen der den er kjøpt.    Hva er sjansen for at jeg skal få dekt rust behandling og få fixet opp i dette ?  Noen som har erfaring?

Anonymkode: a8445...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg kjøpte i juni 2018 en Nissan Leaf 2016 modell.  Nå i februar oppdaget jeg at det er en del rust rundt antennen på taket, den har ikke blitt skadet på noen måte , så jeg skjønner ikke hvordan dette kan ha skjedd. Jeg kontaktet Nissan og tenkte at dette er jo en garanti sak, siden Nissan har 12 års garanti på rust, men fikk beskjed om at  siden bilen var bruktimpotert fra Italia våren 2018 er garantien kun på tre år, så den var utløpt våren 2019.   Fikk beskjed pm å reklamere på bilen der den er kjøpt.    Hva er sjansen for at jeg skal få dekt rust behandling og få fixet opp i dette ?  Noen som har erfaring?

Null.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du har kjøpt bilen av en norsk forhandler? Da har du i prinsippet 5 års reklamasjonsrett. Det koster jo ikke noe å klage. Behandlingen du får av selger sier litt om hvor seriøse de er.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig, gå til forhandler. Hvor alvorlig er det, har du et bilde? Det er mulig at det skyldes ettermontering av antenna, eller at det var en forurensning der i fabrikken.

Anonymkode: 9e6e6...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Neppe Nissan selv som bruktimporterte den, og da må man gå på de som solgte den ny, i Italia. 
Det er prisen man betaler for å spare noen kroner i innkjøp. Nissan-forhandleren kunne nok fortalt deg dette. 

Anonymkode: 418ef...ead

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Neppe Nissan selv som bruktimporterte den, og da må man gå på de som solgte den ny, i Italia. 
Det er prisen man betaler for å spare noen kroner i innkjøp. Nissan-forhandleren kunne nok fortalt deg dette. 

Anonymkode: 418ef...ead

Det firmaet som har solgt den i Norge har også et ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Enig, gå til forhandler. Hvor alvorlig er det, har du et bilde? Det er mulig at det skyldes ettermontering av antenna, eller at det var en forurensning der i fabrikken.

Her er bilde av rusten.  Rart at dette skal forekomme på en 5 år gammel bil. Og  verken Nissan eller forhandler jeg kjøpte hos vil dekke dette 

A71F8D17-5394-4EE2-8846-3F8F5873BE4F.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette var jo en super merkelig skade. Ser ut som om noen har dratt en kniv i lakken, rundt antenna di. Håper du får noen i salgskjeden til å ta ansvar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge det er bruktimport så får du ikke gjort noe med dette i Norge, det kan være garanti på den i Italia enda men mange land opererer med forskjellige garantier. Uansett så koster det mye mer å transportere bilen ned til Italia enn hva det koster å få fikset skaden i Norge, tror heller ikke at du får en italiensk forhandler til å betale for reparasjon i Norge.

Rustskaden ser ut til å være fra en tidligere reparasjon eller så kan det være gummipakningen på antennefoten som ikke har gjort jobben sin.

Anonymkode: 2f3b5...313

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...