AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #1 Del Skrevet 10. mars 2021 Jeg er i uke 30 nå og syns alt er tungt. Har vondt i korsryggen, kan ikke sove på ryggen, men har og vondt i hoftene når jeg ligger på siden(selv med bbghume), vondt når jeg sitter på mange stoler og sliter med å være på kafe/restaurant og i middagsselskap fordi jeg får vondt i lår og rumpe etter 1 time. Alle sier at det blir verre fra uke 30, er dette sant? Hvor mye tyngre kan det bli? 10 uker til termin virker helt uutholdelig. Anonymkode: cfa0e...7bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #2 Del Skrevet 10. mars 2021 Den brutale sannheten er at, ja, det blir mye verre. Stålsett deg. Anonymkode: a4f9c...b6f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #3 Del Skrevet 10. mars 2021 Ja. Gjør øvelser for å hjelpe og styrke deg selv. Anonymkode: 4f237...71e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mnjah Skrevet 10. mars 2021 #4 Del Skrevet 10. mars 2021 Når du sitter: len deg godt tilbake, ellers presser du all vekt ned i bekkenet. Det var mitt tips fra fysoioterapeut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mnjah Skrevet 10. mars 2021 #5 Del Skrevet 10. mars 2021 Høres forøvrig ut som du kan ha godt av å få nåler i bekkenet, jeg hadde ubehag i hoftene ganske tidlig og fikk satt nåler i bekkenet og tøyde. Det hjalp enormt mye på smertene på sidene av hoftene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #6 Del Skrevet 10. mars 2021 Ikke nødvendigvis. Jeg hadde ingen plager utenom lite energi i uke 30, og ble ikke noe verre i kroppen før jeg hadde passert termin. Først da fikk jeg vondt i ryggen. Nå har jo du allerede plager, men for meg skjedde det altså ingen endring mellom uke 30 og 40. Anonymkode: 355ed...156 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #7 Del Skrevet 10. mars 2021 Erfaringen min etter to svangerskap: Ja, det blir verre. Og når du kommer til fødselen og tenker at "yes, nå blir alt bra igjen", så er det et sjokk når virkeligheten slår deg. Ingen vet hvordan det er å ha en baby før de har erfart det selv. Anonymkode: dec8a...cc5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #8 Del Skrevet 10. mars 2021 For det første; føler virkelig med deg! Disse plagene går utover både nattesøvn og forn. Jeg har hatt det likt etter uke 20 selv! Man må bare finne de små tingene å fokusere på, og godta at formen faktisk er litt dritt.. For det andre; for min del har det bare blitt verre. Snur meg mange ganger om natta fordi det brenner i hoftene. Det er vondt å sitte på stoler, bekkenet blir helt ødelagt av det, så sitter ofte i sofa eller ligger rett ut. I tillegg går jeg på do myyyye oftere nå enn i uke 30, og det krever også sin kvinne når man akkurat har sovnet godt i 10 min, og blir forstyrra fordi blæra er som ei ert. Men humøret holder seg faktisk bra, fordi jeg ikke har tillatt meg å si at jeg er møkkelei enda... før nå da 😅 Det har vært en lifesaver for meg i allefall. Med termin til uka føler jeg at ting har en ende, selv om alt er tungt akkurat nå. Sist svangerskap var også tungt, men ikke helt på samme måte. Så tenker det kan være veldig forskjellig. For alt du vet kan det hende du kanskje blir bedre utover de siste ukene også?:) Anonymkode: 36d58...ec3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 10. mars 2021 #9 Del Skrevet 10. mars 2021 Hadde en skikkelig down-periode rundt uke 30 med noen ukers varighet. Jeg synes det ble mye bedre de par siste månedene 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #10 Del Skrevet 10. mars 2021 Jeg er i uke 33 nå, føler egentlig det har blitt mye verre nå siste 1-2 ukene. Jeg har plutselig fått mye vondt i bekkenet, og alt er liksom et ork. Jeg var i kjempegod form før graviditeten, og stort sett hele graviditeten har det gått bra, men nå fra uke 31-32 endret alt seg drastisk. Nå er det TUNGT, og føler det blir tyngre og tyngre ja. Anonymkode: 770fc...c7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #11 Del Skrevet 10. mars 2021 For min del ble det tyngre og tyngre etter hvert som ukene gikk, jeg fikk mer og mer vondt i kroppen, magen ble så stor og tung og jeg slet veldig med søvn. Da jeg endelig fødte i uke 43 var jeg riiiemlig klar for å få babyen ut! Nå er jeg gravid med nummer 2 og gruer meg allerede til de siste månedene av graviditeten. Heldigvis kommer det en fantastisk premie til slutt som er verdt alle plagene 🥰 Anonymkode: a1304...569 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #12 Del Skrevet 10. mars 2021 Erfaringsmessig vil jeg si at ja, det blir mye verre 😓 Men ikke sikkert det blir det for deg. Noen opplever at det plutselig blir mer behagelig på slutten når babyen fester hodet i bekkenet. Anonymkode: 30021...52f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 10. mars 2021 #13 Del Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er i uke 30 nå og syns alt er tungt. Har vondt i korsryggen, kan ikke sove på ryggen, men har og vondt i hoftene når jeg ligger på siden(selv med bbghume), vondt når jeg sitter på mange stoler og sliter med å være på kafe/restaurant og i middagsselskap fordi jeg får vondt i lår og rumpe etter 1 time. Alle sier at det blir verre fra uke 30, er dette sant? Hvor mye tyngre kan det bli? 10 uker til termin virker helt uutholdelig. Anonymkode: cfa0e...7bd ja. du blir jo større og tyngre. trøsten er at du kommer nærmere og nærmere slutten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 10. mars 2021 #14 Del Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Erfaringen min etter to svangerskap: Ja, det blir verre. Og når du kommer til fødselen og tenker at "yes, nå blir alt bra igjen", så er det et sjokk når virkeligheten slår deg. Ingen vet hvordan det er å ha en baby før de har erfart det selv. Anonymkode: dec8a...cc5 er tøft på en annen måte. men ifh til fysiske plager er det jo og de som sliter med bekkenet etter fødsel og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #15 Del Skrevet 10. mars 2021 Ja, det blir verre men samtidig vil du klare det helt fint hvis du instiller deg på å gi litt etter. Senk kravene i hverdagen. Når du skal sove bør du ligge på siden og legg en pute mellom knærne så avlaster du bekkenet og trenger du ekstra støtte kan du legge en liten pute bak ved korsryggen også. Det hjelper utrolig mye. På tunge dager hjelper det også å ta en hvil i løpet av dagen, feks mens far lager middag 😉 Og husk, det går over 🎈 Anonymkode: 05f97...4f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå