Gå til innhold

Jeg vil søke på denne jobben, men de skriver: Det er ønskelig at søkeren har hatt førerkort klasse B i minst to år.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hatt førerkortet mer enn i 3 uker nå, er det vits å søke? 

Det er Securitas as som søker trafikkdirigenter? Har også kun B og ikke BE 

https://www.finn.no/210439956

Anonymkode: 06dd7...1bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står at "det er ønskelig" det er ikke ett krav. Ergo tenker jeg fint du kan søke og så heller fremheve de andre gode egenskapene / erfaringene du har, som er relevant for stillingen :) Ofte kan det veie opp for andre ting som er ønskelige

Lykke til 😄

• Liker 10
Gjest Føsleguri
Skrevet (endret)

Det er jo bare å søke.

Det skjer ikke noe verre enn at du kanskje ikke får jobben - det er ikke sikkert du hadde fått den uansett.

Men du får den ihvertfall ikke hvis du ikke søker.

Endret av Føsleguri
AnonymBruker
Skrevet
DrueSmoothie skrev (2 minutter siden):

Det står at "det er ønskelig" det er ikke ett krav. Ergo tenker jeg fint du kan søke og så heller fremheve de andre gode egenskapene / erfaringene du har, som er relevant for stillingen :) Ofte kan det veie opp for andre ting som er ønskelige

Lykke til 😄

Ja det jeg også tenkte pga de ikke skrev et krav, men er redd de vil synes jeg er helt på viddene pga jeg kun har hatt lappen i 3 uker, det er jo stor forskjell 3 uker og 2 år ligsom. 

Redd de anser meg som dårlig sjåfør og vil bare le av at jeg gadd å søke 

AnonymBruker
Skrevet
Føsleguri skrev (2 minutter siden):

Det er jo bare å søke.

Det skjer ikke noe verre enn at du kanskje ikke får jobben - det er ikke sikkert du hadde fått den uansett.

Men du får den ihvertfall ikke hvis du ikke søker.

Redd de bare vil feie bort søknaden med en latterkrampe, redd de mener jeg kanskje ikke er en trygg nok sjåfør eller er moden til en slik jobb. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja det jeg også tenkte pga de ikke skrev et krav, men er redd de vil synes jeg er helt på viddene pga jeg kun har hatt lappen i 3 uker, det er jo stor forskjell 3 uker og 2 år ligsom. 

Det koster uansett ikke noe å søke, og du får hvertfall ikke jobben om du ikke gjør det :)

Kan du skrive noe om at til tross for at du har helt ferskt førerkort så føler du likevel at dine erfaringer innen (etter eller annet du føler du stiller sterkt med) kanskje kan veie opp for det? For da ser de at du både har lest annonsen, og får gjerne ett inntrykk av at du faktisk ønsker deg DEN jobben tenker jeg. Du kan jo også skrive at du er positiv til å evt ta klasse BE dersom det skulle bli aktuelt, dersom du føler det er noe du mestrer. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

De kommer uansett ikke til å le slik at du hører det. Bare søk, du har absolutt ingenting å tape. Det er ikke sånn at de ringer deg i etterkant for å fortelle deg hvor teit søknaden din var. I verste fall hører du ingenting.

Anonymkode: 0c023...dba

• Liker 9
Gjest Føsleguri
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Redd de bare vil feie bort søknaden med en latterkrampe, redd de mener jeg kanskje ikke er en trygg nok sjåfør eller er moden til en slik jobb. 

Men du sitter jo ikke sammen med dem når de ser på søknaden og får i så fall aldri vite det.

AnonymBruker
Skrevet

Søk på stillingen, så blir du vurdert.

Ønskelig er ikke et skal-krav. 

Anonymkode: 865a8...570

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Menn flest søker på jobber der de kvalifiserer seg til 60% av kravene.
Kvinner venter til de kvalifiserer seg til 100% av kravene.
Menn får jobben fordi de søker.
Søk! Det er en ønskeliste, det skader ikke å prøve! 

Anonymkode: bacb8...fa9

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å prøve men jeg kan skjønne at de ønsker noen som har hatt førerkort i noen år, når det er trafikkdirigering så er det viktig med bra forståelse for trafikk og den kommer med erfaring.

Anonymkode: c58ed...6f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På formuleringen kan det tolkes at lappen i seg selv ikke er et krav, bare et ønske, og da stiller du jo sterkere enn evt søkere som ikke har lappen i det hele tatt. :) 

Søk!

Anonymkode: 22a1c...a40

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de ler av dette, så er det kanskje ikke en arbeidsplass du ville valgt å være på?

Hvis noen ler av at du søker enda du har kun hatt lappen i 3 uker, da er det de som har et problem.

Søk du, og om det går, hva med å få erklæring fra sjåførlærer og eller sensor fra oppkjøringa? Alle monner drar.

Det er jo minst like viktig at du er rett person med riktig ansvarsfølelse til jobben.

Søk du!

Og lykke til!

Anonymkode: 0c6c5...89c

AnonymBruker
Skrevet

I søknaden er det viktig å skrive at du har de egenskapene en trafikkdirigent skal ha. 

Det handler mye om sikkerhet for gående, kjørende og anleggsarbeidene som er der. Det er derfor det som regel har stengt et kjørefelt, da en bygger noe langs veien. 

Ha oversikt over hva som skjer og være opplagt hele tiden, gi tydelige signaler, enten til de som er på veien eller kollegaen din i andre enden av arbeidene. Det kan være en ensformig oppgave, og da er det ekstra viktig å være opplagt på slutten av dagen, selv om det er mye rutinearbeid. 

Trafikkforståelse 

Være bestemt, hindre at noen prøver å snike seg frem etter at det er stanset.

Like å være ute, uansett vær. 

Observant på situasjoner og retningslinjer som gjelder for dirigeringen. Skjønne når det er noe spesielt som skjer. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å søke. Det som skjer er at hvis du og en annen søker stiller helt likt, og den andre har hatt lappen lenger enn deg er det han/hun som får jobben. Hvis den andre søkeren har hatt lappen kortere tid enn deg/ikke har lappen får du jobben. Så kjør på med en god søknad og se hva som skjer.

Anonymkode: 6b7d5...6fb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg setter pris på at dere prøver å få meg til å søke og støtter meg, men jeg er redd jeg ikke klarer å lage en bra søknad, jeg er ikke vandt til å sende søknader da jeg fremdeles kun er 18 år og ikke er flink til å ordlegge meg. Har heller ikke noe bra CV 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke hatt førerkortet mer enn i 3 uker nå, er det vits å søke? 

Det er Securitas as som søker trafikkdirigenter? Har også kun B og ikke BE 

https://www.finn.no/210439956

Du får ihverfall ikke jobben, om du ikke søker.

Du har ingenting å tape.

AnonymBruker
Skrevet

Søk, søk, søk. Ingenting å tape, er sjelden noen fyller alle kravene i en jobbsøknad. 

Anonymkode: e40f6...75e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg setter pris på at dere prøver å få meg til å søke og støtter meg, men jeg er redd jeg ikke klarer å lage en bra søknad, jeg er ikke vandt til å sende søknader da jeg fremdeles kun er 18 år og ikke er flink til å ordlegge meg. Har heller ikke noe bra CV 

Det finnes en rekke tips på internett til søknad. For denne stillingen her er personlig egenskaper viktige. Det er du kan få frem i en søknad. Dessuten en søknad må være den første. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som vet hva lønnen er på? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...