Gå til innhold

Tørr luft inne, eller noe annet galt med inneklima?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Har siste tiden slitt veldig med brennende/kilende følelse i nesa når jeg puster inn. Merker dette godt når jeg sitter i stua (hvor vi har varmepumpe). Har også hatt en del lett hodepine.
Ungene har også begynt å våkne en del på natta for at de er så tørste. Kan dette være tegn på tørr luft inne? Eller tegn på at det er noe annet galt med innelufta? Mannen min merker ingenting, og mener det er helt vanlig. 

Anonymkode: 44c63...b44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og samboer slet med det samme, vi hadde lav luftfuktighet inne.

Det rettet seg etter at vi gjorde tiltak som gjorde at luftfuktigheten ble bedre.

Kjøp deg en luftfuktighetsmåler først og sjekk om det er det som er problemet.

Skrevet

Høres for meg også ut som tørr inneluft :) Hadde det der jeg bodde før også. Hadde til og fra vondt i halsen og tørre luftveier hele første vinteren før vi ble obs på det og kjøpte en luftfukter. Hos oss var det på de tørreste dagene nede i under 5% luftfuktighet (den bør over 20%, gjerne mer) 

Kjøp en luftfuktighetsmåler så ser du fort hva den ligger på. Mange av disse digitale termometrene har også måling for luftfuktighet. Vårt kostet under 100 kr på Clas Ohlson :)

Skrevet

Har mye tørr luft her også spesielt om vinteren. Det er så herlig å ha vinduet oppe selv om det er kaldt. Ligger under en stor og varm dobbeltdyne i stua med vinduet oppe.🙂

AnonymBruker
Skrevet

Varmepumpe har den effekten. Har du inneplanter? Mine sliter straks vi bruker varmepumpe. Men noen store busker vil puste mye vann ut i rommet og balansere klimaet. Dét hjelper. 

Anonymkode: a00e0...2a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...