Gå til innhold

Størrelse på eggpose, normalt/bra/dårlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg er i fertilitetsbehandling for tiden. Jeg har PCOS og har dermed gått på en kur med primolut og dobbel dose letrozol. Jeg er i dag på CD 11, og var på ultralyd. Slimhinnen min er på 7 mm, som jeg har fortstått er bra. Jeg hadde en 6 mm eggpose på venstre, som legen sa ikke var så lovende. Derimot hadde jeg en eggpose på 9 mm og en på 12 mm på høyre eggstokk. Legen ba meg teste for eggløsning fra fredag, og om det ikke skjer til da får jeg ny ultralyd for å eventuelt sette eggløsningssprøyte.

Men så til spørsmålet; jeg har lest en del, og ser at eggposen ideelt skal være på 18-22 mm ved eggløsning. Om jeg får eggløsning på lørdag (CD 14),  tror dere eggposen(e) vil ha vokst til da? Legen sa ikke noe om størrelsen var normalt per nå, og jeg kjenner jeg blir litt bekymret for at de er for små i forhold til hvor jeg er i syklusen. Jeg har også fått resept på cyclogest som jeg skal ta etter EL.

Så tenker jeg også at legen ville jo sannsynligvis ikke gått videre dersom han ikke så potensiale? Men kjenner jeg blir helt tullete av det her.

Har dere noen innspill?

Anonymkode: 36dd1...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror de kan vokse ganske mye på få dager. Vet folk her inne har vært på kontroll på en torsdag, og så ny kontroll på mandag med mye større eggposer. Du får ta EL-tester slik foreskrevet og slår de ikke ut i helgen så blir det kanskje ny kontroll som du sier ja. Om det ikke går denne gangen, kanskje det er trippel letrozol du må gå på?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Amatariel skrev (5 minutter siden):

Jeg tror de kan vokse ganske mye på få dager. Vet folk her inne har vært på kontroll på en torsdag, og så ny kontroll på mandag med mye større eggposer. Du får ta EL-tester slik foreskrevet og slår de ikke ut i helgen så blir det kanskje ny kontroll som du sier ja. Om det ikke går denne gangen, kanskje det er trippel letrozol du må gå på?

Tusen takk for svar! Jeg får bare følge legens instruksjoner. Så mye usikkerhert og nervøsitet rundt alt dette.

Anonymkode: 36dd1...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min gyn sier at de vokser med 1-2 mm om dagen. Venter på EL nå selv, hadde en follikkel på 14mm for 7 dager siden, på CD12. Fortsatt ingen positiv test.. Man vet aldri om det er den som var størst som faktisk modnes ferdig og sprekker, kan være den stopper opp og en annen tar over, også.

Anonymkode: 7a75b...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...