AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #1 Skrevet 10. mars 2021 Kvinner hvordan er en ekte snill mann til forskjell fra en falsk snill mann ? Anonymkode: acca5...869
Trolltunge Skrevet 10. mars 2021 #2 Skrevet 10. mars 2021 (endret) Godt spørsmål. En falsk snill mann trekker frem noen få elementer ved seg selv, som han definerer som å være snill, og ignorerer at mennesker er en helhet på godt og vondt, der alle også har kompliserte og til tider vanskelige sider. Siden han definerer snill ved å henge det på noen få ting han mener at han er, men overser mye angående totalen, så ser han seg selv som snill, selv om han i praksis ikke er det minste snill og god ganske ofte. Ekte snille og gode mennesker vet at de selv og andre har mange sider, og er derfor rause angående å vedkjenne seg å feile, og angående at andre kan feile. De er vennlig og positivt innstilt på å forstå, ordne opp i ting som ble feil, være raus i omtanke og aksept, og ønsker genuint å bidra til å opprettholde gode relasjoner ved å innrømme egne feil og forstå sitt ansvar i relasjoner. Falske snille menn mener andre burde være mer rause med dem, fordi de er jo snille. (Ifølge egen definisjon.) Ekte snille mennesker forstår at slik raushet må gå begge veier. Endret 10. mars 2021 av Trolltunge 6
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #3 Skrevet 10. mars 2021 En snill mann vil la meg få ha flere typer humør enn bare blid. Han lar meg snakke ferdig. Han kaller meg aldri stygge ting. Han tar ikke pengene mine. Han truer meg ikke. Han får ikke raseriutbrudd. Han kjører bil på en hensynsfull måte. Han bruker ingen form for vold mot noen. Han lytter når jeg har det vanskelig. Han hjelper meg om jeg trenger det. Han beskytter meg. Han gjør sitt for at de rundt ham skal ha det bra. Han klarer å håndtere følelsene sine. Han sier unnskyld - og mener det - uten at jeg må innrømme femti ting jeg har gjort galt først. Han vil aldri si det er min feil når noe går galt. Han tar ansvar for seg selv og sine handlinger. Anonymkode: 7f440...239 10
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #4 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): En snill mann vil la meg få ha flere typer humør enn bare blid. Han lar meg snakke ferdig. Han kaller meg aldri stygge ting. Han tar ikke pengene mine. Han truer meg ikke. Han får ikke raseriutbrudd. Han kjører bil på en hensynsfull måte. Han bruker ingen form for vold mot noen. Han lytter når jeg har det vanskelig. Han hjelper meg om jeg trenger det. Han beskytter meg. Han gjør sitt for at de rundt ham skal ha det bra. Han klarer å håndtere følelsene sine. Han sier unnskyld - og mener det - uten at jeg må innrømme femti ting jeg har gjort galt først. Han vil aldri si det er min feil når noe går galt. Han tar ansvar for seg selv og sine handlinger. Anonymkode: 7f440...239 Dette er delvis det jeg mener er en snill mann også. Eneste jeg ikke vil si er dette med raseriutbrudd, snille menn kan bli sinte de også og det skal de få lov til å uttrykke. Så lenge de ikke slår meg så klart, men de færreste menn slår dama si når de blir sinte. En snill mann er omsorgsfull fordi han bryr seg om meg og vil meg godt, ikke fordi han vil bli sett på som "the good guy". Han er også hjelpsom og stiller alltid opp. Har vært sammen med flere "liksom snille" menn som ikke har et eneste omtenksomt bein i kroppen. Anonymkode: 26a41...a5c 2
Fiffig Skrevet 10. mars 2021 #5 Skrevet 10. mars 2021 Snillhet er ikke en konstant egenskap, heller en måte å bedømme handlinger og oppførsel på. Ingen er (eller bør være) snille hele tida. Akkurat som om slemhet heller ikke er konstant. Dessuten tror jeg det er forskjellig hva vi legger i ordet. For meg handler det mer om emosjonell støtte og empatiske evner i gitte situasjoner enn at noen skal holde opp døra for meg. MEN; jeg reagerer på den holdninga som enkelte har at en snill handling skal gjøre dem fortjent til noe til gjengjeld. "Jeg spanderte middag på henne, men nå vil hun ikke bli med meg hjem", for å ta en litt overdreven situasjon. En snill handling er snillere om den ikke kommer med et krav til gjenytelse. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #6 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eneste jeg ikke vil si er dette med raseriutbrudd, snille menn kan bli sinte de også og det skal de få lov til å uttrykke. Det å bli sint og det å få raseriutbrudd er TO VIDT FORSKJELLIGE ting. Og det er jo nettopp derfor man skiller mellom snill og ekte snill. En god mann får ikke raseriutbrudd, han kan sinnemestring. Anonymkode: 5f822...40e 7
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #7 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det å bli sint og det å få raseriutbrudd er TO VIDT FORSKJELLIGE ting. Og det er jo nettopp derfor man skiller mellom snill og ekte snill. En god mann får ikke raseriutbrudd, han kan sinnemestring. Anonymkode: 5f822...40e Enig. Det var det jeg også mente. Raseriutbrudd er sånn som unger har når de ikke får viljen sin. Anonymkode: 7f440...239 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #8 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig. Det var det jeg også mente. Raseriutbrudd er sånn som unger har når de ikke får viljen sin. Anonymkode: 7f440...239 Jepp. Må si jeg likte setningen om å kjøre bil på en hensynsfull måte. Det er en god syretest på en mann! Og på en kvinne også, for den saks skyld. Anonymkode: 5f822...40e
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #9 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det å bli sint og det å få raseriutbrudd er TO VIDT FORSKJELLIGE ting. Og det er jo nettopp derfor man skiller mellom snill og ekte snill. En god mann får ikke raseriutbrudd, han kan sinnemestring. Anonymkode: 5f822...40e Nei? Det er jo helt naturlig å få utløp for sinnet sitt. Når jeg blir sint så banner jeg ganske mye. Men jeg er ikke snill fordi jeg står å banner for meg selv mens det ryker ut øra når jeg er sinna? Ok, da har jeg lært noe nytt... Det her ble for dumt. Sinnemestring og å være snill er ikke det samme... Anonymkode: 26a41...a5c
Milky Skrevet 10. mars 2021 #10 Skrevet 10. mars 2021 En snill mann eller det jeg vil kalle en ekte mann er en som respekterer meg 100%.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #11 Skrevet 10. mars 2021 Jeg er snill helt til noen er slem. Da gir jeg faen Anonymkode: aa7b8...6de 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #12 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei? Det er jo helt naturlig å få utløp for sinnet sitt. Når jeg blir sint så banner jeg ganske mye. Men jeg er ikke snill fordi jeg står å banner for meg selv mens det ryker ut øra når jeg er sinna? Ok, da har jeg lært noe nytt... Det her ble for dumt. Sinnemestring og å være snill er ikke det samme... Anonymkode: 26a41...a5c Velbekomme Det er ikke for ingenting at denne diskusjonen oppstår, igjen og igjen. Mange ser ikke de ekstremt viktige nyansene. Anonymkode: 5f822...40e
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #13 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): En snill mann vil la meg få ha flere typer humør enn bare blid. Han lar meg snakke ferdig. Han kaller meg aldri stygge ting. Han tar ikke pengene mine. Han truer meg ikke. Han får ikke raseriutbrudd. Han kjører bil på en hensynsfull måte. Han bruker ingen form for vold mot noen. Han lytter når jeg har det vanskelig. Han hjelper meg om jeg trenger det. Han beskytter meg. Han gjør sitt for at de rundt ham skal ha det bra. Han klarer å håndtere følelsene sine. Han sier unnskyld - og mener det - uten at jeg må innrømme femti ting jeg har gjort galt først. Han vil aldri si det er min feil når noe går galt. Han tar ansvar for seg selv og sine handlinger. Anonymkode: 7f440...239 Litt selvmotsigende her. Han beskytter deg men bruker ingen form for vold mot noen? Hva hvis du blir overfalt mens dere er ute en kveld? Det hadde blitt et paradoks for han. Kanskje han kan ringe politiet mens han strør rundt seg med trøstende ord. Anonymkode: bc6cd...2dd
AnonymBruker 42 Skrevet 10. mars 2021 #14 Skrevet 10. mars 2021 Det er en film med Skarsgård. "Ganske" allright 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #15 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Litt selvmotsigende her. Han beskytter deg men bruker ingen form for vold mot noen? Hva hvis du blir overfalt mens dere er ute en kveld? Det hadde blitt et paradoks for han. Kanskje han kan ringe politiet mens han strør rundt seg med trøstende ord. Anonymkode: bc6cd...2dd Å beskytte noen betyr ikke å bruke vold mot andre. Jeg glemte forresten å si noe om sarkasme i beskrivelsen min. En snill mann bruker ikke sarkasme mot meg eller gjør narr av meningene mine. Anonymkode: 7f440...239 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #16 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Å beskytte noen betyr ikke å bruke vold mot andre. Jeg glemte forresten å si noe om sarkasme i beskrivelsen min. En snill mann bruker ikke sarkasme mot meg eller gjør narr av meningene mine. Anonymkode: 7f440...239 Tror du blander snill med dott. Anonymkode: bc6cd...2dd 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #17 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Å beskytte noen betyr ikke å bruke vold mot andre. Jeg glemte forresten å si noe om sarkasme i beskrivelsen min. En snill mann bruker ikke sarkasme mot meg eller gjør narr av meningene mine. Anonymkode: 7f440...239 He he, bra kontra AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror du blander snill med dott. Anonymkode: bc6cd...2dd Nei. Anonymkode: 5f822...40e
Gjest Airman Skrevet 10. mars 2021 #18 Skrevet 10. mars 2021 (endret) Trolltunge skrev (7 timer siden): Godt spørsmål. En falsk snill mann trekker frem noen få elementer ved seg selv, som han definerer som å være snill, og ignorerer at mennesker er en helhet på godt og vondt, der alle også har kompliserte og til tider vanskelige sider. Siden han definerer snill ved å henge det på noen få ting han mener at han er, men overser mye angående totalen, så ser han seg selv som snill, selv om han i praksis ikke er det minste snill og god ganske ofte. Ekte snille og gode mennesker vet at de selv og andre har mange sider, og er derfor rause angående å vedkjenne seg å feile, og angående at andre kan feile. De er vennlig og positivt innstilt på å forstå, ordne opp i ting som ble feil, være raus i omtanke og aksept, og ønsker genuint å bidra til å opprettholde gode relasjoner ved å innrømme egne feil og forstå sitt ansvar i relasjoner. Falske snille menn mener andre burde være mer rause med dem, fordi de er jo snille. (Ifølge egen definisjon.) Ekte snille mennesker forstår at slik raushet må gå begge veier. Tror kvinner er misfornøyd med alt de får skape selv.. Når de fikk likestilling så skulle de forme mannen til den myke mannen, resultatet ble de misfornøyd med. Nå er de i ledelse for et multikulturelt samfunn som de kommer til å drite på draget med i generasjonene foran oss.. Utilregnelig er vel på tide å se på. De har ødelagt både mannsrollen og hele nasjonens fremtid. Med mannens siklende hjelp Endret 10. mars 2021 av Airman
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #19 Skrevet 10. mars 2021 Airman skrev (14 minutter siden): Når de fikk likestilling så skulle de forme mannen til den myke mannen, resultatet ble de misfornøyd med. Nei 😍 Anonymkode: 5f822...40e 1
Trolltunge Skrevet 10. mars 2021 #20 Skrevet 10. mars 2021 (endret) Airman skrev (29 minutter siden): Tror kvinner er misfornøyd med alt de får skape selv.. Når de fikk likestilling så skulle de forme mannen til den myke mannen, resultatet ble de misfornøyd med. Nå er de i ledelse for et multikulturelt samfunn som de kommer til å drite på draget med i generasjonene foran oss.. Utilregnelig er vel på tide å se på. De har ødelagt både mannsrollen og hele nasjonens fremtid. Med mannens siklende hjelp Om du tror at alt var så mye enklere for menn (og kvinner) generelt før det ble fokus på likestilling og likeverd bør du lese litt mer historie. Det var et fåtall av menn som fikk godene av at menn styrte verden. Det har alltid vært menn som ikke satt på gylden gren. De fleste av oss kvinner er ikke misfornøyd med menn generelt. Vi har fedre, brødre, sønner og menn vi elsker. At vi påpeker at ikke alle menn er fantastiske betyr ikke at vi er misfornøyd med menn generelt. Jeg kan gjerne påpeke at ikke alle kvinner er bra mennesker også. Det finnes mennesker av begge kjønn som det er best å holde seg langt unna. Endret 10. mars 2021 av Trolltunge 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå