AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #1 Skrevet 10. mars 2021 Har en kroppsanalyse akkurat på IKM. Har kjøpt tidligtest som jeg skal ta før jeg går dit, men de kan være feil har jeg lest. Hvor farlig er det å ta kroppsanalyse om jeg er gravid? Kan det ende i SA, eller defekter på babyen? Får ikke flyttet denne testen, og vil ikke avlyse om jeg ikke er gravid. Analysemaskinen er sånn man står på barbeint, med føttene på en metallplate og begge hendene på hvert sitt håndtak. Sender vel litt strøm eller noe gjennom. Leste at det bør ikke tas av mennesker i første trimester eller de med pacemaker. Anonymkode: f0a58...8f1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #2 Skrevet 10. mars 2021 Om det ikke skal tas av folk i første trimester har du jo svaret ditt. Anonymkode: d9820...b3f 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #3 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om det ikke skal tas av folk i første trimester har du jo svaret ditt. Anonymkode: d9820...b3f Men det er det at jeg vet ikke om jeg er gravid om testene ikke slår ut. Og det hadde vært kjipt å avstå fra testen om det viser seg at det ikke gikk denne måneden. Derfor lurer jeg på hvor farlig det egentlig er å ta det i første trimester. Anonymkode: f0a58...8f1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #4 Skrevet 10. mars 2021 Er jo i første timster det mest viktige utviklingen skjer og når det står presisert slik så er jo det et tegn på at det ikke er bra Anonymkode: f42f3...1ab 1
Mnjah Skrevet 10. mars 2021 #5 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men det er det at jeg vet ikke om jeg er gravid om testene ikke slår ut. Og det hadde vært kjipt å avstå fra testen om det viser seg at det ikke gikk denne måneden. Derfor lurer jeg på hvor farlig det egentlig er å ta det i første trimester. Anonymkode: f0a58...8f1 HVor lenge før forventet mens skal du ta analysen?
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #6 Skrevet 10. mars 2021 Hvis analysen er på IKM, så hadde jeg stolt på tidligtesen og dratt hvis testen var negativ. Sørg bare for å bruke en tidligtest hvor du ikke må tolke så innmari, sånn at du har et klart svar. Anonymkode: 1ed55...7e7
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #7 Skrevet 10. mars 2021 Et svar fra altformamma.no: Gumboo93: Hei, jeg er en jente på 19 år dom vil bli gravid. Har vært hos gynekolog og alt så bra ut. Jeg sluttet på p-piller(yasminelle) for 14 måneder siden. Jeg har veldig uregelmessig syklus. Den var 63 dager, så 57, så 46, så 35, å sist gang var den 29, så trodde alt var bra da. Nå har jeg gått i 46 dager og har fortsatt ikke gått mens. Jeg har hatt ubeskyttet samleie hele veien for å prøve å bli gravid, men ingen ting skjer.. Er leii nå.. Jeg har hatt mycoplastma men fikk medisiner for dette. Har også hatt bakteriell viagonose (kjedekatarr). Er jeg blitt steril? Har også fått noe rart/ annerledes med livmortappen. skrev til deg i dag men du svarte ikke, og jeg var en av de første som skrev.. såå Pils svar.. På forhånd takk! Maja: Hei Før jeg visste jeg var gravid tok jeg en Inbody 720 kroppsanalyse ved et treningssenter. Et slikt apparat sender svake elektrobølger gjennom kroppen for å måle kroppssammensetningen. Var da i uke 4. Har senere lest at de ikke anbefaler at gravide i første tre mnd av graviditeten benytter dette. Vet du noe om hvor skadelig dette kan ha vært for fosteret eller kan du finne ut av det? På forhånd takk for svar Siri svarer: Hei! Dette kan jeg ikke noe om, men kan du ikke høre på dette treningssenteret der du tok testen om de har erfaring med det? Den litt magre trøsten er at dersom fosteret blir skadet tidlig i graviditeten ender det i abort, som oftest. Men hør med legen din også når du er på den første kontrollen Anonymkode: d9820...b3f
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #8 Skrevet 10. mars 2021 Mnjah skrev (14 minutter siden): HVor lenge før forventet mens skal du ta analysen? Har det akkurat den dagen jeg forventer mens. AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvis analysen er på IKM, så hadde jeg stolt på tidligtesen og dratt hvis testen var negativ. Sørg bare for å bruke en tidligtest hvor du ikke må tolke så innmari, sånn at du har et klart svar. Anonymkode: 1ed55...7e7 Kanskje jeg skal kjøpe en clearblue digital? Eller er det noen andre som er bedre som kan kjøpes i fysisk butikk? Anonymkode: f0a58...8f1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #9 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har det akkurat den dagen jeg forventer mens. Kanskje jeg skal kjøpe en clearblue digital? Eller er det noen andre som er bedre som kan kjøpes i fysisk butikk? Anonymkode: f0a58...8f1 Jeg kjenner ikke til noen som gir tydeligere svar, i hvert fall, men har god erfaring med CB digital. Anonymkode: 1ed55...7e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå