Gå til innhold

Aldri bli invitert til "svigers" - hva betyr det?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjestepia
Skrevet

Hei! har vært sammen med en fyr i litt over et år. I løpet av dette året har jeg såvidt møtt hans foreldre en gang, og da er han ofte hos dem i familiemiddag, gjerne når søsteren og typen er der også. jeg blir aldri invitert. Mine foreldre bor et stykke utenfor byen, men de møter han hver gang han er her, og han har møtt mine når vi har vært på hjemplassen min. jeg har sagt at hvis han vil ha meg med, så må han bare si i fra, jeg vil gjerne treffe dem. han svarer alltid unnvikende. det sårer meg faktisk, å sitte hjemme en søndag ettermiddag mens han drar til sine foreldre til søndagsmiddag, og søsteren og typen er der også. dette har skjedd utallige ganger. jeg har møtt dem en gang, skjønner ikke at det kan være at de misliker meg heller. noen som har noen synsypunkt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Embla s
Skrevet

Kanskje han skammer seg over familien sin på en eller annen måte? Kanskje han er redd du skal synes de er kjedelige eller rare?

Skrevet

kanskje han er usikker på sitt forhold til deg, og ønsker å vente med å blande inn hele slekta...?

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Jeg var sammen med en fyr i ca 10 måneder som jeg faktisk aldri møtte foreldrene til.. :roll: Nå skal det sies at vi så hverandre lite, men han hadde mange sjanser.. Det eneste svaret om hvorfor jeg ikke fikk møte dem var; "Når vi møtes vil jeg at vi skal kose oss maks, bare oss to.." Temmelig merkelig svar.. Min teori, angående mitt forhold er at han enten hadde en annen, og var utro mot henne med meg, eller at han rett og slett var "flau" over meg fordi jeg var 9 år yngre enn han (19 og 28).. :roll:

Men det er litt vanskelig å si hvorfor du ikke får møte dem, men jeg tror faktisk ikke det er at foreldrene ikke vil møte deg.. Syns det er rart om de misliker deg så sterkt at de aldri vil møte deg etter å ha bare møtt deg en gang..

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Kanskje han skammer seg over familien sin på en eller annen måte? Kanskje han er redd du skal synes de er kjedelige eller rare?

Etter at de har vært sammen i ett år så burde han jo kunne være åpen nok til å fortelle henne om dette? Men, det kan jo selvfølgelig være en mulighet..

Skrevet

Kan du ikke bare spørre han om hvorfor du ikke får treffe de da?

Ikke noe gøy å spørre om, men ta mot til deg og spør.

Evnt foreslå at dere ber de over på middag en søndag for du har lyst til å diske opp med noe. Blir det nei da også så har du jo et godt utgangspunkt for å spørre.

Håper det ordner seg da :)

Skrevet

Synes Nella sitt forslag om å invitere dem på middag var godt. :Nikke:

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Synes Nella sitt forslag om å invitere dem på middag var godt.  :Nikke:

Ja, det var en god idé.. :)

Skrevet

Foreldrene til venninnen min nekter å møte hennes kjærester før hun har funnet en som hun vil "slå seg til ro med". De orker ikke bli kjent med så mange forskjellige sier de. Hun er 26 år, og det siste forholdet hennes som nylig tok slutt varte i to år uten at typen ble invitert dit. :roll:

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Foreldrene til venninnen min nekter å møte hennes kjærester før hun har funnet en som hun vil "slå seg til ro med". De orker ikke bli kjent med så mange forskjellige sier de. Hun er 26 år, og det siste forholdet hennes som nylig tok slutt varte i to år uten at typen ble invitert dit. :roll:

Det var jo kanskje litt sært da.. Hehe

Skrevet
Det var jo kanskje litt sært da.. Hehe

Er det så sært da? Jeg skjønner foreldrene hvis det til stadighet dukker opp nye potensielle svigerbarn de må forholde seg til.

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Jeg mente det var sært at foreldrene ikke engang ville møte en fyr hun hadde vært sammen med i to år.. Da var det jo ikke snakk om at det ble nye heeele tiden? Ikke sant?

Skrevet

Jeg hadde offisielt vært sammen med min samboer i to uker da han tok meg med for å treffe hans foreldre, søsken, besteforeldre, tanter og onkler.

Det var kanskje litt tidelig men... Vel, drøyt 4 år senere er vi fortsatt sammen, og en naturlig del av hverandres slekt. Å ikke treffe foreldrene på et år (eller TO som noen skrv om) høres rett og slett unormalt ut.

I ditt tilfelle, trådstarter, synes jeg forslaget om å invitere dem på middag hørtes ut som en god ide. Og ta det derfra. Lykke til

Gjest svigermor
Skrevet

Bor dere sammen? Det er forskjell på løse/faste forhold.

Kansje han har komplekser? Redd du synes de ikke er bra nok?

En ide at du innviterer på middag. Det er en god ide for det sier mye om deres forhold.

jeg hadde blitt rimelig sur om han gikk, det er på en måte å utelukke deg på.

Så neste gang de inviterer sin sønn, så får han si at du hadde allerede gjort istand søndagsmiddagen.

Min sønn var i et slikt forhold, foreldre og bestemor til jenten inviterte til julemiddag 1 juledag,men ikke han. jenten var så redd fam at hun tok med barnet og gikk. De behøver ikke å like han, men slikt gjør man ikke.

De var av de folket de kalte "pene" før i tiden.

Det sier veldig mye om folk som gjør slikt.

Gjest debattstarter
Skrevet

vi bor ikke sammen,men har snakket om å kjøpe noe sammen..vært på visninger osv. jeg vet at eksen hadde et ekstremt godt forholdt til hans mor; de går på kafe og shopper den dag i dag, blitt skikkelig venninner..det er vel 3 år siden det ble slutt. han og eksen har ingen kontakt. har overhodet ikke noe behov for å være med hver eneste gang, men det hadde vært hyggelig å bli invitert engang i blant..føler meg faktisk utelukket; og ekstra sårt er det når mine foreldre inkluderer han veldig - til tross for at mine foreldre bor langt unna.... også på toppen av det hele kommer han hjem og forteller om den nydelige fiskemiddagen (han vet jeg elsker fisk) og hvor koselig det var å spille whatever med foreldrene/søsteren og typen...joda. grandis er også godt på en søndag :frustrert: vi er forresten begge i tredveårene, sånn at ingen tror dette er noe fjortiss innlegg

Skrevet

Fortell han at du har lyst til å være med på besøk og at du føler deg holdt utenfor slik det er nå.

Skrevet

Det beste er å spørre ham rett ut tror jeg..

" Vil du ikke ha meg med? "

" Jeg har veldig lyst å treffe familien din oftere, er det en grunn for du ikke spør? "

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...