AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #1 Skrevet 10. mars 2021 Jeg har helt ekstremt mye å gjøre på hjemmefronten og jobb, vi pusser opp, samtidig som jeg jobber 10-timers dager forrige og denne uka. I tillegg har vi en 3-åring. For å få dagene til å gå opp nå så blir det 6 timer søvn, men det går fint. Jeg har vært i knallform hele svangerskapet, sover godt, ikke vondt en plass. Det som bekymrer meg litt er at magen har vært konstant steinhard i to dager nå. Jeg er litt forstoppelse, så trodde det kanskje var det. I tillegg har den plutselig vokst veldig føler jeg, og det sprenger noe voldsomt i underlivet. Jeg kjenner liv hele tiden, men kanskje litt "roligere" enn vanlig. Jeg har en veldig aktiv krabat i magen, så jeg er vant til å se hele magen bevege på seg konstant. Nå kjenner jeg det jo like ofte, men de voldsomme bevegelsene som flytter på hele magen min er ikke der. Tror det kan være fordi den konstant er hard? Er det noen grunn til bekymring? Er det stress eller forstoppelse som påvirker at magen er så hard? Har litt vonde kynnere når jeg legger meg, men ikke voldsomt... Anonymkode: 6606a...bac
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #2 Skrevet 10. mars 2021 Kan også legge til at armer og bein plutselig "sovner" veldig lett. Anonymkode: 6606a...bac
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #3 Skrevet 10. mars 2021 Er magen hard skal du hvile, hvilken sammenheng er det du ikke forstår her? Kroppen din sier ifra. Anonymkode: c0684...04e 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #5 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er magen hard skal du hvile, hvilken sammenheng er det du ikke forstår her? Kroppen din sier ifra. Anonymkode: c0684...04e Ikke alltid man har det valget. Jeg er jo i fin fin form, sånn egentlig. Klarer helt fint å gjøre jobben min, og male et par timer før sengetid. Kan sikkert droppe maling og oppussing et par kvelder, men jobben min må jeg jo gjøre. Lurte mest på om magen kan bli hard fordi man er forstoppet... Det er liksom eneste "plagen" jeg har. Får gått på do hver dag da... Anonymkode: 6606a...bac
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #6 Skrevet 10. mars 2021 Mnjah skrev (1 minutt siden): Hard mage er jo kynnere? Ja, jo... men den er liksom hard og stinn heeele tiden. Også får jeg kynnere oppå der igjen. Som kanskje gjør at den strammer seg et bittelite hakk mer, men merker det mest på at jeg får vondt i mage, rygg og at det blir litt vanskelig å trekke pusten. Så det er forskjell på kynnerne mine og den konstante harde, stinne magen. Anonymkode: 6606a...bac
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #7 Skrevet 10. mars 2021 Tror jeg hadde forsøkt å ta det rolig noen dager og sett om det roet seg. Kan være kroppen som sier at du bør senke tempoet litt Anonymkode: 42ec2...5c1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #8 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tror jeg hadde forsøkt å ta det rolig noen dager og sett om det roet seg. Kan være kroppen som sier at du bør senke tempoet litt Anonymkode: 42ec2...5c1 Jeg må bare komme meg igjennom denne uka på jobb. Bare 2 lange dager igjen. Det stresser meg nesten mer å ikke være med på oppussingen, vil jo helst være ferdig til mini kommer. Anonymkode: 6606a...bac
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #9 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg må bare komme meg igjennom denne uka på jobb. Bare 2 lange dager igjen. Det stresser meg nesten mer å ikke være med på oppussingen, vil jo helst være ferdig til mini kommer. Anonymkode: 6606a...bac Du blir ikke ferdig til mini kommer når du holder på som du gjør. Da kommer mini snarere enn du tror.. Anonymkode: c0684...04e 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #10 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ikke alltid man har det valget. Jeg er jo i fin fin form, sånn egentlig. Klarer helt fint å gjøre jobben min, og male et par timer før sengetid. Kan sikkert droppe maling og oppussing et par kvelder, men jobben min må jeg jo gjøre. Lurte mest på om magen kan bli hard fordi man er forstoppet... Det er liksom eneste "plagen" jeg har. Får gått på do hver dag da... Anonymkode: 6606a...bac Tarmene ligger bak ungen, så nei. Anonymkode: c0684...04e
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #11 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tarmene ligger bak ungen, så nei. Anonymkode: c0684...04e Ja... men kanskje tarmene er så fulle at de presser alt utover.... Anonymkode: 6606a...bac
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #12 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du blir ikke ferdig til mini kommer når du holder på som du gjør. Da kommer mini snarere enn du tror.. Anonymkode: c0684...04e Jordmor sa det samme med forrige, og ville jeg skulle sykmelde meg pga mye kynner ifm jobb. Men ungen kom 13 dager over termin gitt. Denne gangen har jeg langt mindre kynnere og nedpress, så jeg er ikke akkurat bekymret for for tidlig fødsel nå. Anonymkode: 6606a...bac
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #13 Skrevet 10. mars 2021 Jeg hadde kronisk forstoppelse gjennom begge graviditeter og hadde ekstremt mye kynnere. Magen var en basketball hele tiden selv om jeg slappet mye av. Så mye mulig at det har en sammenheng. Sjekket livmorhalsen flere ganger, den ble litt påvirket. Fødte i styrtfødsel begge ganger, litt før termin. Anonymkode: e2b52...62e
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #14 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg hadde kronisk forstoppelse gjennom begge graviditeter og hadde ekstremt mye kynnere. Magen var en basketball hele tiden selv om jeg slappet mye av. Så mye mulig at det har en sammenheng. Sjekket livmorhalsen flere ganger, den ble litt påvirket. Fødte i styrtfødsel begge ganger, litt før termin. Anonymkode: e2b52...62e Har time hos jordmor til uka, så jeg får høre med henne. Jeg har en følelse av at det har en sammenheng med forstoppelsen altså, for jeg stresset jo like mye forrige uke... Drakk akkurat litt over 1 liter med vann, og det gjorde så jeg fikk gått litt på do, føler meg litt mindre stinn. Selv om magen fortsatt er hard så tror jeg den ble litt mykere, kanskje... Anonymkode: 6606a...bac
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #15 Skrevet 10. mars 2021 Ring jordmor fremfor spekulere... Høres jo ut som du ignorerer alle tegn fra kroppen din fordi du "bare må" uansett. Anonymkode: c0684...04e 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #16 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jordmor sa det samme med forrige, og ville jeg skulle sykmelde meg pga mye kynner ifm jobb. Men ungen kom 13 dager over termin gitt. Denne gangen har jeg langt mindre kynnere og nedpress, så jeg er ikke akkurat bekymret for for tidlig fødsel nå. Anonymkode: 6606a...bac Ikke sikkert du er like heldig denne gangen, kan fort ende opp i HEELP eller svangerskapsforgiftning. Anonymkode: c0684...04e
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #17 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ikke sikkert du er like heldig denne gangen, kan fort ende opp i HEELP eller svangerskapsforgiftning. Anonymkode: c0684...04e Hva i alle verden har stram mage med svangerskapsforgiftning å gjøre? 🙄🤷♀️ Anonymkode: 6606a...bac
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #18 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva i alle verden har stram mage med svangerskapsforgiftning å gjøre? 🙄🤷♀️ Anonymkode: 6606a...bac Du spør selv om det er stress som gjør at magen din er hard, eller hva? Hva fører stress til...? Jo, høyt blodtrykk og svangerskapsforgiftning. Anonymkode: c0684...04e 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #19 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Du spør selv om det er stress som gjør at magen din er hard, eller hva? Hva fører stress til...? Jo, høyt blodtrykk og svangerskapsforgiftning. Anonymkode: c0684...04e Nå er det ikke sånn at høyt blodtrykk gir svangerskapsforgiftning, men svangerskapsforgiftning gir høyt blodtrykk. Og helt riktig så kan også stress gi høyt blodtrykk. Men høyt blodtrykk betyr jo ikke at man får svangerskapsforgiftning, stress er jo heller ikke nevnt som en risikofaktor for svangerskapsforgiftning, selv om en forskningsartikkel klarer å finne en viss sammenheng mellom stress på jobb og svangerskapsforgiftning så er det ikke sånn at hverken lege eller jordmor sier "nå må du stresse ned sånn at du ikke får svangerskapsforgiftning" 🤦 Heldigvis er det bare såvidt over en uke siden jeg var på vekstkontroll (stort barn) og sjekket blodtrykket, som var helt fint. Jeg er vant til dette tempoet uten at det nødvendigvis utløser noe høyt blodtrykk. Det som er annerledes er at jeg sitter mer enn vanlig pga 2 timer lengre arbeidsdager (ellers ville jeg brukt de 2 timene på å pusse opp....) og at jeg er forstoppet... og at jeg er litt lenger ut i svangerskapet. Siden det hjalp litt å endelig gå på do så tenker jeg at det er det som er hovedproblemet mitt her.💩 Anonymkode: 6606a...bac 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå