AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #1 Skrevet 10. mars 2021 Hva tenker dere når dere får høre det? Hvis moren din er vakker og har en hyggelig fremtoning så er det vel et kompliment, men.. Er der positivt eller negativt for deg å høre det? For meg er det negativt. Jeg synes ikke moren min har et pent utseende så jeg vil ikke ligne på henne fysisk. Vil heller ikke ligne på henne oppførselsmessig heller, da jeg alltid har oppfattet henne som sur og grinete. Anonymkode: e2e0f...a5e
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #2 Skrevet 10. mars 2021 Jeg er litt sånn yeah, whatever. Vi er ikke spesielt like utseendemessig, men vi har blitt noe likere med årene - så det får jeg høre i blant. Hun ser helt ordinær ut. At jeg ligner henne i personlighet har jeg aldri fått høre, og ville kanskje stusset litt over... vi kommer ikke så godt overens. Anonymkode: c338f...6ca 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #3 Skrevet 10. mars 2021 Jeg tar det som et kompliment. Syns moren min er pen og et fint menneske Så tenker det er hyggelig hvis jeg ligner på henne! Anonymkode: 50b75...593 6
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #4 Skrevet 10. mars 2021 Det har jeg heldigvis aldri fått høre, og det er ikke fordi hun er stygg, hun var ganske så pen i sin ungdom, jeg er nok en bytting sammenlignet. 😄 Men hun har visse kvaliteter og trekk jeg overhodet ikke vil sammenlignes med. Anonymkode: ed0f0...c39 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #5 Skrevet 10. mars 2021 Jeg tenker ikke at det går på pen og stygg. Jeg får stadig høre at jeg likner på min far, jeg tror jo likevel ikke at jeg ser ut som en gutt 😂 Anonymkode: 2f01e...089 5
Arkana Skrevet 10. mars 2021 #6 Skrevet 10. mars 2021 Jeg tenker også at det heller ikke går på pen vs stygg. Det handler vel så mye om generelle trekk eller personlighet. Selv synes jeg det bare er hyggelig å høre at jeg ligner på pappa eller mamma. Jeg er jo et produkt av dem begge slik du også er et produkt av dine foreldre og det ville være mer rart om man ikke lignet i det hele tatt. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #7 Skrevet 10. mars 2021 Typisk folk med dårlig selvtillit som skal fortelle andre om hva de observerer eller hva som skjer/har skjedd. - Nå trynte du. - Næh, gjorde jeg? Flott at jeg har deg da, som kan fortelle meg det opplagte. Anonymkode: 40649...447 1
Lula Skrevet 10. mars 2021 #8 Skrevet 10. mars 2021 Har fått høre mange ganger at jeg ligner min mor. Både av utseende og som person. Moren min var ganske vanlig av utseende, om man kan si det. Det er i grunn jeg også og det er helt fint! Først og fremst var hun en fantastisk person. Både snill, kreativ og intelligent. Jeg er stolt av å ligne henne på alle mulige vis. Jeg ligner også av utseende på mine to brødre. Ganske mye faktisk. Det er også helt fint. Sier jo ingenting om hvor pen (evt lite pen) eller maskulin/feminin jeg er. Det er familielikhet rett og slett. Ganske vanlig vil jeg si Og siden jeg har verdens beste brødre synes jeg det er litt fint at både vi og andre kan se at vi er en del av samme «flokk» ❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #9 Skrevet 10. mars 2021 Det tar jeg som et stort kompliment. Anonymkode: f627c...ac3 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #10 Skrevet 10. mars 2021 Jeg blir glad når jeg hører det, og jeg hører det stadig oftere. Moren min er ikke spesielt pen, men jeg vil gjerne ligne henne både fysisk og personlighetsmessig. Jeg har derimot mislikt å høre at jeg er lik faren min. Jeg er mest lik ham av foreldrene mine utseendemessig. Det er egentlig personligheten/væremåten til faren min jeg ikke vil ha, men tidligere reagerte jeg negativt når folk sa jeg lignet ham selv om de kanskje først og fremst tenkte på utseendet. Anonymkode: a22c9...0d6 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #11 Skrevet 10. mars 2021 Enkelte folk sier i en nedlatende og hpnlig tone at jeg ligner min mor. Jeg vet de ikke liker enkelte sider ved henne og det er nok de sidene de sikter til. Før svarte jeg ikke, men nå sier jeg tusen takk med et ekte smil. Anonymkode: fb46a...766
MiniUngen Skrevet 10. mars 2021 #12 Skrevet 10. mars 2021 Jeg ligner veldig på min mor, og søsteren min. Men jeg synes begge har veldig pent utseende, så jeg tar det som et kompliment når folk sier det til meg. Men egentlig er det mest søsteren min som sier til meg at jeg ligner min mor. Men hun gjør også det! Jeg tror egentlig at jeg og søsteren min er mer like enn jeg og min mor.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #13 Skrevet 10. mars 2021 Min mor var et forferdelig menneske, så for meg er det en ren fornærmelse! Anonymkode: ded77...800 2
MiniUngen Skrevet 10. mars 2021 #14 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min mor var et forferdelig menneske, så for meg er det en ren fornærmelse! Anonymkode: ded77...800 Da er det vel litt dumt, kanskje du burde si ifra til de som sier du ligner. Kanskje de slutter å si det, hvis de vet du ikke vil det
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #15 Skrevet 10. mars 2021 Som barn syntes jeg det var veldig kjipt. Nå er synes jeg bare at det er hyggelig at folk kan se familielikheten. Anonymkode: d053d...b54
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #16 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva tenker dere når dere får høre det? Hvis moren din er vakker og har en hyggelig fremtoning så er det vel et kompliment, men.. Er der positivt eller negativt for deg å høre det? For meg er det negativt. Jeg synes ikke moren min har et pent utseende så jeg vil ikke ligne på henne fysisk. Vil heller ikke ligne på henne oppførselsmessig heller, da jeg alltid har oppfattet henne som sur og grinete. Anonymkode: e2e0f...a5e Jeg ligner veldig på mamma, har ofte fått høre det og jeg syns min mor er en vakker kvinne. Hun har flotte trekk og jeg er glad for at jeg ligner på henne. Dessverre har hun aldri syntes det selv og har ofte snakket nedsettende om sitt utseende foran meg. Du kan tenke deg hvordan det påvirker ei tenåringsjente som ofte får høre at hun er som skutt ut av nesa på mor si. Kroppsform og fasong er helt ulik, den har jeg arva fra kvinnene på pappa sin side. Dessverre har mange år med bitterhet og psykiske problemer hun ikke tatt tak i preget henne på sterkeste. Jeg liker ikke lenger personligheten til mamma, og om noen hadde sagt til meg nå at jeg lignet på henne så hadde jeg tatt det som en stor fornærmelse. Hun gikk fra å være mitt forbilde til å bli et menneske jeg ikke liker så godt. Savner henne. Anonymkode: 48b90...c0a
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #17 Skrevet 10. mars 2021 Nå syns jeg min mamma er pen selvom jeg er penere fordi jeg åpenbart ikke har noen slags rynker/aldringstegn eller lignende, men kan ofte høre når vi møter mammas bekjente og venner at "her ser jeg likheter ja" Men jeg ligner ikke på min mamma helhetsmessig, det er vel visse trekk som øyne, størrelse på nese osv! Tenker ikke stort over det. Anonymkode: 7b8a8...62d
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #18 Skrevet 10. mars 2021 Grusomt. Jeg ønsker ikke å ligne på henne, jeg synes hun ser mer og mer ut som en mann. Anonymkode: b3332...98c
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 10. mars 2021 #19 Skrevet 10. mars 2021 (endret) Når det kommer til å ligne utseendemessig, synes jeg det har lite med penhet/stygghet å gjøre. Vet om mange svært alminnelig utseende folk med pene unger, ser likevel at ungene ligner foreldrene. Og det skjer jo ofte at sønn ligner mor og datter ligner far, det betyr jo ikke at man synes en mann som ligner på moren sin ser ut som ei dame Jeg ligner på moren min og synes det er helt greit at noen påpeker det. Litt morsomt også når jeg møter ungdomsvenninner av mamma og de synes det er som å se henne som ung. Ett av barna mine ligner veldig på meg (men mye penere 😄 ), det andre ligner farens familie. Synes ikke man kan bli fornærma for at noen påpeker fysisk likhet med ens egen familie. Når det kommer til å ligne i personlighet bør man jo være litt mer varsom med å påpeke det, spesielt dersom man vet at de har et dårlig forhold. Endret 10. mars 2021 av Anonymus Notarius
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #20 Skrevet 10. mars 2021 Å ligne handler om trekk, ikke å være lik. Rist det av deg. Anonymkode: 06f36...3df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå