Gå til innhold

Blodprøve dag 20 - hvor nøyaktig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal ta blodprøve på dag 20, som er i morgen. Gynekologen sa at jeg kunne ta en dag før eller senere, dersom dag 20 falt på en helg. Nå ser jeg at det er meldt skikkelig snøføre i området jeg bor i i morgen, det er meldt vanskelige kjøreforhold. Jeg må kjøre ganske langt for å få tatt denne prøven. Jeg forstår jo med fornuften at jeg sikkert kan ta denne prøven i dag (og det kan la seg gjøre), ettersom jeg kunne gjort det dersom dag 20 falt på en helg. Likevel er det noe i meg som blir veldig opptatt av at prøven skal tas på nøyaktig dag 20 når jeg kan. Jeg vil så gjerne at dette skal bli riktig, at ikke jeg må gjøre det på nytt neste syklus. Er det noen av dere som har tatt disse blodprøvene og som har forskjøvet på dager? 

Anonymkode: e7749...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Når hadde du eggløsning? De prøvene skal tas syklusdag 21 - 23, ikke 20, men egentlig skal de tas ca 6 dager etter EL. Jeg hadde EL syklusdag 21, så hadde jeg tatt prøvene da hadde jeg fått en falsk negativ/lave nivåer, så jeg tok den syklusdag 26. Hadde nivå på 29, så det var nok korrekt å utsette det. 

Anonymkode: fe807...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når hadde du eggløsning? De prøvene skal tas syklusdag 21 - 23, ikke 20, men egentlig skal de tas ca 6 dager etter EL. Jeg hadde EL syklusdag 21, så hadde jeg tatt prøvene da hadde jeg fått en falsk negativ/lave nivåer, så jeg tok den syklusdag 26. Hadde nivå på 29, så det var nok korrekt å utsette det. 

Humm. Jeg fikk beskjed av gynekolog om å ta blodprøver på dag 2-4 og på dag 20. Jeg er ganske sikker på at jeg hadde eggløsning 5.3. Hun sa ikke noe om at jeg skulle time den siste prøven med eggløsning, men jeg tok uansett tester denne syklusen.

Jeg har for øvrig syklus på 26-27 dager, det kan være derfor hun sa dag 20 på meg. 

Endret av Frøken Grønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Frøken Grønn skrev (1 time siden):

Humm. Jeg fikk beskjed av gynekolog om å ta blodprøver på dag 2-4 og på dag 20. Jeg er ganske sikker på at jeg hadde eggløsning 5.3. Hun sa ikke noe om at jeg skulle time den siste prøven med eggløsning, men jeg tok uansett tester denne syklusen.

Jeg har for øvrig syklus på 26-27 dager, det kan være derfor hun sa dag 20 på meg. 

Da er nok 20 rett for deg ja 😊 Ca 5 dager etter EL er innafor og bør gi riktig svar. Min lege sa heller ikke noe om det, enda jeg sa jeg hadde regelmessig syklus på rudnt 29 dager men veldig sen eggløsning. Jeg tok valget selv om å utsette prøvetakingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...