AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #1 Skrevet 10. mars 2021 Kjenner jeg blir irritert; datteren på på 17år har hatt tannregulering i 6 år, kostet en formue. Hun fikk den av oppe for 9 mnd siden og har fått gomm til å bruke om natten. Dette gidder hun ikke og jeg ser nå at tennene sklir tilbake. Jeg påminner henne hver kveld, mer enn det får jeg ikke gjort. Hun får heller ikke lommepenger så lenge hun ikke bruker den, men det løste hun greit med å få seg jobb( syns det er flott at hun jobber altså) Hun har fremdeles regulering nede, kun kosmetisk. Kjenner at det irriterer meg at jeg skal ut med x antall tusen til om hun bare skal kaste det bort... Men skjønner jo at jeg må det, måtte bare få ut litt frustrasjon... Og tips til å banke vett inn i hue hennes tas imot. Hun er ellers snill, ansvarsfull og hjelpsom.. Anonymkode: 138f6...a83
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #2 Skrevet 10. mars 2021 Jeg brukte ikke gommen fordi jeg syntes det var så ubehagelig. Og siden jeg ikke brukte den, vennet jeg meg jo heller ikke til den. Jeg var vel 17 år da, og tenkte "bare i natt uten, så skal jeg ta den på i morra" hver natt, husker jeg. Uten å helt skjønne konsekvensene. Men jeg tenkte også at det fikk bare være, jeg fikk bare ha overbitt da, for den gommen orket jeg ikke. Det er ikke sikkert det er greia for din datter, men finnes det evt. noe alternativ til gommen? Kan hun ha en fast streng på baksiden av tennene i stedet (hvis hun ikke alt har begge deler). Jeg måtte ha tannregulering på nytt i voksen alder, men måtte antagelig hatt det selv hvis jeg hadde brukt gommen, pga. feilstilling i kjeven. Anonymkode: 2f6cf...e9b 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #3 Skrevet 10. mars 2021 Har hun ikke fått en streng på baksiden? Jeg har akkurat fått av strengen og har fått både skinne og streng på baksiden👍🏻 Anonymkode: 622c0...110
powerpuffen Skrevet 10. mars 2021 #4 Skrevet 10. mars 2021 Jeg hadde tannregulering som 12-13 åring. Jeg fikk streng bak både oppe og nede. Har de fremdeles, og tannlegen sier at så lenge den ikke skaper problemer så er det bare å la den være på. ingen av mine tenner har sklidd tilbake, men jeg var også flink til å bruke gommen et års tid.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #5 Skrevet 10. mars 2021 Sprinkle skrev (26 minutter siden): Jeg hadde tannregulering som 12-13 åring. Jeg fikk streng bak både oppe og nede. Har de fremdeles, og tannlegen sier at så lenge den ikke skaper problemer så er det bare å la den være på. ingen av mine tenner har sklidd tilbake, men jeg var også flink til å bruke gommen et års tid. Ikke alle får streng - av en eller annen merkelig grunn. Anonymkode: 886dc...3ec
powerpuffen Skrevet 10. mars 2021 #6 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ikke alle får streng - av en eller annen merkelig grunn. Anonymkode: 886dc...3ec Synes det er kjemperart. Kanskje man kan be om det?
Kenelz Skrevet 10. mars 2021 #7 Skrevet 10. mars 2021 Hvorfor skal du penge ut igjen? Vil ikke jenta forhindre at tennene sklir tilbake igjen så får hun bare ha det så godt. Begynner hun å klage over tennene sine så får hun penge ut selv. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #8 Skrevet 11. mars 2021 Jeg fikk ikke pålimt streng bak som 15åring, som førte til at tennene mine skled ut igjen og jeg måtte bruke reggis som voksen også. Jævlig surt. Når jeg tok av andre gangen, så krevde jeg selv å få pålimt streng bak. Anonymkode: 433e5...881
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #9 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg fikk ikke pålimt streng bak som 15åring, som førte til at tennene mine skled ut igjen og jeg måtte bruke reggis som voksen også. Jævlig surt. Når jeg tok av andre gangen, så krevde jeg selv å få pålimt streng bak. Anonymkode: 433e5...881 Akkurat det samme skjedde med meg. Reggis to ganger. Anonymkode: 886dc...3ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå