AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #1 Skrevet 10. mars 2021 Når jeg dater menn som har vært på Tinder en stund og hatt flere kortvarige dater virker mange kyniske og/eller traumatisert. Mye sårhet, leter etter røde flagg hos meg og skal ta alt så sakte at jeg kan se maling tørke. Har begynt å foretrekke de (relativt) nyskilte som har vært i lange forhold. De tar for gitt at vi skal bli kjærester, og at dette kan bli noe varig og fint. Noen med lignende erfaringer? Anonymkode: f7330...f51
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #2 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Har begynt å foretrekke de (relativt) nyskilte som har vært i lange forhold. Pussig formulering. Tenker på ord som "begynt å" og at du snakker om "de nyskilte" i flertall. Det virker som om du treffer mange og har pekt deg ut én gruppe som du på sett og vis forsyner deg av, på rad og rekke så å si. Er det da rart at dette skjer?: AnonymBruker skrev (52 minutter siden): menn som har vært på Tinder en stund og hatt flere kortvarige dater virker mange kyniske og/eller traumatisert. Mye sårhet, leter etter røde flagg hos meg og skal ta alt så sakte at jeg kan se maling tørke. Anonymkode: 9548c...2e0 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #3 Skrevet 10. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Pussig formulering. Tenker på ord som "begynt å" og at du snakker om "de nyskilte" i flertall. Det virker som om du treffer mange og har pekt deg ut én gruppe som du på sett og vis forsyner deg av, på rad og rekke så å si. Er det da rart at dette skjer?: Anonymkode: 9548c...2e0 Haha, ja. De behandler en som et objekt de skal undersøke før de "kjøper" varen. Akkurat som når de går på en elbutikk og skal vurdere hvilken vaskemaskin de skal ha, plukker, undersøker, er kritiske, skal liksom belyse alle mulige svakheter. "OK, nå har jeg undersøkt deg og du er bra nok for meg". Hva faen får dem til å tro at du vil ha dem? Først skal de dehumanisere en og når du har passert nåløyet er du godkjent. Hvem faen tror folk at de er? Har også lagt merke til at de samme folka er lynraske på å hevde en eller form for menneskeverd når man prøver å snu situasjonen. Litt som at når de har smurt på meg maling, da vil jeg smøre maling på dem også. Men der går visstnok grensen. Lurer på hva som er galt med samfunnet. Noen ganger lurer jeg på om enkelte er sure og bitre fordi folk ikke lar dem holde på slik de for all del ikke ønsker at andre skal holde på med dem. Har opplevd dette for mange ganger til at det kan være en tilfeldighet, enten er dette klassisk selvrettferdighet, eller så har mange misforstått forholdet mellom det objektive og det subjektive. Det er litt som at NAV skal være takknemlig for at man tross alt henter trygd hos dem, "jeg gjør deg bare mer attraktiv NAV, du kan takke meg". Anonymkode: 57e65...297
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #4 Skrevet 10. mars 2021 Du omtaler menn som varer i butikken ts, det er i allefall et rødt flagg Anonymkode: 7560a...c87 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #5 Skrevet 10. mars 2021 Alså, jeg er både "nyskilt" og i ferd med å bli mer kynisk. Synes TS treffer godt på akkurat det. Vi menn blir mer kyniske i valg av partner, litt fordi det er så mange "udugelige" kvinnfolk der ute som er så desperate etter et forhold at de tar til takke med hva som helst, og ser på oss først og fremst som trofeer de kan vise frem til familien eller ta med i bryllup. Da er det naturlig at vi blir skeptiske og myser etter røde flagg. Men til deg TS: synes det er helt greit at du er ute etter forhold, og synes heller ikke det er et problem at du dater flere. Bare husk at nyskilte ikke nødvendigvis er så emosjonelt tilgjengelige som det kanskje virker som. De er på Tinder først og fremst for å fylle et tomrom, og det er ikke et godt utgangspunkt hvis du er ute etter noe langvarig Anonymkode: 20577...489 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #6 Skrevet 10. mars 2021 Noen er nok Tinderskadet, men andre er bare sånn som person. Hvordan samlivet og bruddet var, har nok mye å si. Jeg har ikke brydd meg så mye om dating, men jeg merket forskjell på de som var ganske nye på Tinder, de var mer åpne og nysgjerrige, enn de som hadde vært der en periode. Jeg skjønner det godt, egentlig. Folk føler etterhvert at de kaster bort tiden, etter endeløse mengder blindgater. M53 Anonymkode: efa50...55d
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #7 Skrevet 10. mars 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Alså, jeg er både "nyskilt" og i ferd med å bli mer kynisk. Synes TS treffer godt på akkurat det. Vi menn blir mer kyniske i valg av partner, litt fordi det er så mange "udugelige" kvinnfolk der ute som er så desperate etter et forhold at de tar til takke med hva som helst, og ser på oss først og fremst som trofeer de kan vise frem til familien eller ta med i bryllup. Da er det naturlig at vi blir skeptiske og myser etter røde flagg. Men til deg TS: synes det er helt greit at du er ute etter forhold, og synes heller ikke det er et problem at du dater flere. Bare husk at nyskilte ikke nødvendigvis er så emosjonelt tilgjengelige som det kanskje virker som. De er på Tinder først og fremst for å fylle et tomrom, og det er ikke et godt utgangspunkt hvis du er ute etter noe langvarig Anonymkode: 20577...489 Ja, jeg skjønner det. Men hvorfor tåler ikke folk at man myser tilbake, liksom? "Nei, jeg har allerede erklært meg som bra nok, intet behov for å myse mot meg! How dare you!" Hvordan kan jeg vite at de er "bra nok"? Anonymkode: 57e65...297
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #8 Skrevet 10. mars 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Noen er nok Tinderskadet, men andre er bare sånn som person. Hvordan samlivet og bruddet var, har nok mye å si. Jeg har ikke brydd meg så mye om dating, men jeg merket forskjell på de som var ganske nye på Tinder, de var mer åpne og nysgjerrige, enn de som hadde vært der en periode. Jeg skjønner det godt, egentlig. Folk føler etterhvert at de kaster bort tiden, etter endeløse mengder blindgater. M53 Anonymkode: efa50...55d Da jeg var på Tinder i begynnelsen (2013-2014) møtte jeg en del folk som syntes Tinder som konsept var morsomt. Nå vil jeg tro det sitter mange der som mener verden skylder dem både det ene og det andre. Glad jeg ikke er der. Anonymkode: 57e65...297
Engel Skrevet 10. mars 2021 #9 Skrevet 10. mars 2021 (endret) Jeg har nå inntrykk av at en god del "nyskilte" av både menn og kvinner gjerne vil nyte livet litt den første tida. Altså at de ikke er så interessert i å gå rett inn i et nytt forhold. Og at heller de som har vært single noen år er mer ivrig på å finne noe varig. Men uansett finner man alle varianter på Tinder, så det viktige er å være tydelig på hva du selv ønsker slik at man kan finne likesinnede. Men kan legge til litt her for egen del. Jeg har det så greit alene at jeg har tid til å vente til jeg finner noe virkelig bra. Jeg har heller ikke lyst til å bli samboer med det første, selv om jeg ønsker noe varig og seriøst. Jeg tror mange er i samme situasjon. Man har i tillegg gjort seg erfaringer som gjør at man ser det er lurt å se ting litt an istedet for å stupe hodestups inn i ting, mange av oss har tross alt også barn som skal hensyntas her. At jeg ikke vil definere noen som en kjæreste etter 2-3 mnd betyr ikke at jeg ikke tar det seriøst og ønsker det langvarig. Det betyr bare at jeg har erfaring som tilsier at det tar lengre tid før man ser alle sidene ved en person, og jeg har ikke noe ønske om å ha haugevis med korte kjæresteforhold. Da er det bedre med lengre datingperiode. Endret 10. mars 2021 av Engel 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #10 Skrevet 10. mars 2021 Vel, jeg traff kjæresten da han var nyskilt. Fortsatt separert. Jeg var ikke klar over hvor ferskt det var der og da, og jeg må innrømme at jeg var bekymret for hvorvidt han hadde fått alt "ut av systemet". Men når folk skilles med barn er det jo aldri en spontan beslutning, det har vært en prosess frem mot separasjonen. I hans tilfelle hadde de gått i parterapi over lengre tid. Jeg tror også mange menn lettere legger ting bak seg. Kjæresten er en veldig attraktiv mann, også objektivt sett. Og han er en typisk kjæreste-type, og aldri vært veldig promiskuøs. Hadde ikke vi truffet hverandre, hadde han nok vært sammen med en annen nå. Min erfaring er at menn som skilles som er attraktive på markedet, finner seg en ny ganske raskt. De sier ofte at de vil nyte livet dersom de blir single, men det er sjelden resultatet. Kjæresten har et par skilte kamerater som er kjekke og attraktive menn, og de har alle truffet en ny, alltid litt yngre, og noen venter nytt barn. De som fortsatt er gift sier alle mann; "det der hadde jeg ikke giddet, jeg hadde vært singel om jeg ble skilt nå", men jeg tror realiteten er en helt annen når de står der. I konklusjon er jeg enig i din hypotese. De gode eggene blir snappet opp raskt etter de er tilbake på markedet. Anonymkode: 581fb...662 1
Engel Skrevet 10. mars 2021 #11 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Alså, jeg er både "nyskilt" og i ferd med å bli mer kynisk. Synes TS treffer godt på akkurat det. Vi menn blir mer kyniske i valg av partner, litt fordi det er så mange "udugelige" kvinnfolk der ute som er så desperate etter et forhold at de tar til takke med hva som helst, og ser på oss først og fremst som trofeer de kan vise frem til familien eller ta med i bryllup. Da er det naturlig at vi blir skeptiske og myser etter røde flagg. Men til deg TS: synes det er helt greit at du er ute etter forhold, og synes heller ikke det er et problem at du dater flere. Bare husk at nyskilte ikke nødvendigvis er så emosjonelt tilgjengelige som det kanskje virker som. De er på Tinder først og fremst for å fylle et tomrom, og det er ikke et godt utgangspunkt hvis du er ute etter noe langvarig Anonymkode: 20577...489 Interessant den der. Siden menn her inne stadig mener vi kvinner setter standarden for høyt når vi velger menn.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #12 Skrevet 10. mars 2021 Har litt motsatt erfaring, de nyskilte ønsker ikke et forhold, de trenger å slå fra seg litt etter et langt forhold. Og de evig single, de ønsker heller ikke noe varig fordi de er blitt for godt vant til å kun tenke på seg selv. Finne forhold er ikke som å gå på butikken, det skjer når man minst forventer det. Plutselig en dag. Det gjelder å få riktig kjemi med noen og et par tilfeldigheter til. Anonymkode: 2612f...e0c 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #13 Skrevet 10. mars 2021 17 minutter siden, Engel said: Interessant den der. Siden menn her inne stadig mener vi kvinner setter standarden for høyt når vi velger menn. Det var ironisk ment. Et stikk til den andre tråden. Men skulle nok ikke skrevet, eventuelt formulert det på en annen måte. Takk for godt innlegg lenger oppe btw. Anonymkode: 20577...489
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå