Gå til innhold

Hvorfor synes så mange kvinner at det er greit å slå menn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser det hele tiden på tv og i filmer. Kvinner slår menn og de slår ikke tilbake. Kvinner som blir intervjuet på gata sier de har slått menn og mener det ikke er greit å slå tilbake. Har du slått en mann før? Synes du menn skal tåle å bli slått uten å slå tilbake?

Anonymkode: ac5e3...7c8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor synes så mange menn det er greit å slå kvinner?

Anonymkode: 42ba8...065

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ser det hele tiden på tv og i filmer. Kvinner slår menn og de slår ikke tilbake. Kvinner som blir intervjuet på gata sier de har slått menn og mener det ikke er greit å slå tilbake. Har du slått en mann før? Synes du menn skal tåle å bli slått uten å slå tilbake?

Det er greit å yte motstand oppover, men ikke nedover.

Greit å hate rike, greit å hate friske, greit å hate vakre.

Men for all del ikke dem som er dårligere enn deg. Men dem er ikke så mange interessert i uansett.

Anonymkode: f4cf6...0f1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slo min tidligere kjæreste da jeg var seksten. Usikker på meg selv, sjalu og fæl, som jeg var. Hadde fryktelig dårlig samvittighet, sa unnskyld og har aldri gjort noe lignende igjen.

Anonymkode: c3c9e...37a

AnonymBruker
Skrevet

Dette gjelder ikke bare i denne saken, men det er desverre mange undertrykte grupper som synes det er greit å "ta igjen" etter de har vært undertrykte.
Selv synes jeg det er barbarisk. Vi kan ikke noe for hva våre forfedre gjorde, vi kan ikke gjøre annet enn å beklage å statuere ett eksempel

Synes ikke det gir grunn til at kvinner skal kunne slå, at mørke skal kunne være "rasistiske" tilbake uten at man skal kunne si imot, eller at lgbtq+ skal kunne gjøre narr av hetrofile
Barnehage-mentalitet

Anonymkode: f3958...8ba

AnonymBruker
Skrevet

Fra gutter er 5 år hører de. "Vær snill mot jentene , det er feigt å slå ei jente. ikke bruk vold" osv. Sannsynligvis fordi gutter er sterkere og har et større voldspotensiale. Dette var på en måte et mantra under oppveksten. Slå jenter gjorde man ikke!

Som voksen mann har jeg aldri brukt vold eller vært fysisk mot ei dame.

Derimot har jeg fått noen lusinger fra jenter jeg har vært sammen med. Når ordene tar slutt, og gardina går ned har det skjedd noen ganger.

At jenter ikke skal slå gutter tror jeg ikke har vært noe stort fokus under oppveksten.

Anonymkode: 22f9b...08b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare gjort det ved uhell, pluss at når jeg var barn har jeg vel gjort det, før jeg skjøntte hvor galt det var. Jeg har ikke mye kraft i slagene mine, men synes ikke det er greit nei. Med mindre det er i selvforsvar. Menn som ofter er sterkere kan holde kvinner igjen i selvforsvar, men det hadde ikke funket for meg (et raskt slag kunne funket bedre). 

Anonymkode: beedc...49d

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes drittmennesker over alt. Både blant kvinner og menn. Dessverre så er de fleste ute av stand til å se at ens eget kjønn kan være et problem. Det er alltid noen andres skyld.

Anonymkode: ebd07...b6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slo en fyr jeg data en gang, men da var jeg også ferdig med han. Jeg slo også med knyttneve, ikke noe puslete bitchslap. Men jeg er ikke for det konseptet og det er en kamp man taper dersom han slår tilbake, og jeg mener at forhold burde være uten vold. 

Anonymkode: 26dd0...04e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har bare gjort det ved uhell, pluss at når jeg var barn har jeg vel gjort det, før jeg skjøntte hvor galt det var. Jeg har ikke mye kraft i slagene mine, men synes ikke det er greit nei. Med mindre det er i selvforsvar. Menn som ofter er sterkere kan holde kvinner igjen i selvforsvar, men det hadde ikke funket for meg (et raskt slag kunne funket bedre). 

Anonymkode: beedc...49d

Jeg tror at hvis man har vokst opp med å sloss så har man mindre terskel på å slå som voksen. Jeg har ikke den indre sperra som folk som ikke har sloss med søsknene sine har. Jeg måtte forsvare meg og sånn var det. 

Skrevet

Lurer mest på hvor mange «så mange kvinner» er. Tror ikke jeg har hørt noen kvinner si det er greit å slå verken partner eller andre menn. 

• Liker 8
Skrevet

Vold er vold, man slår ikke andre med mindre det er selvforsvar.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

At jenter ikke skal slå gutter tror jeg ikke har vært noe stort fokus under oppveksten.

Anonymkode: 22f9b...08b

Det er faktisk et problem. Mitt barn har blitt slått av en jente som er dobbelt så stor som han og han sa kom deg vekk eller så tar jeg igjen, da fikk han den slengt i trynet "at gutter har ikke lov å slå jenter". Men jeg har sagt at han har lov å forsvare seg, uansett kjønn, så lenge de bruker vold så har man lov til å forsvare seg. Men som han sier så vil han ikke slå jenter får det gjør man ikke. Og vold er aldri greit, men selvforsvar er godkjent, jeg akepterer ikke at en overvektig uoppdragen 11 åring som er dobbelt så stor som mitt barn prøver seg på en niåring.

Anonymkode: c3176...bfd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ganske mange både kvinner og menn som synes det er greit å være voldelig. Tror folk hadde fått ekstremt sjokk om vi visste eksakt hvor stor prosentandel som blir utsatt for vold fra partner og hvor mange barn som blir utsatt for vold i oppveksten. Det er minimum 10% ihvertfall. 

Vold går ofte i arv, så det har gjerne med hva man har blitt utsatt for selv, og at man enten ikke ser at det er et så stort problem, eller at man ikke har ressurser til å gjøre noe med problemet slik at man bare viderefører volden man selv har blitt utsatt for. De det gjelder har gjerne ikke prosessert det de har gått igjennom og har heller ikke ressurser til å gå inn i seg selv og finne andre måter å snakke om problemer på blant annet, og at de gjerne er personer som lett blir sint siden de sliter psykisk.

Anonymkode: 45869...df3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal innrømme jeg har dasket til mannen  min, men foranledningen var at han snakket meg ned og sa noe som virkelig stakk. Han kan bli veldig stygg. Han bedriver psykisk mishandling. Han nekter meg å si noe for han skal ha rett hele tiden. Jeg fikk nok og dasket til ham. Ikke med hånden, men med en pute. 

Anonymkode: d1e23...2ea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg skal innrømme jeg har dasket til mannen  min, men foranledningen var at han snakket meg ned og sa noe som virkelig stakk. Han kan bli veldig stygg. Han bedriver psykisk mishandling. Han nekter meg å si noe for han skal ha rett hele tiden. Jeg fikk nok og dasket til ham. Ikke med hånden, men med en pute. 

Anonymkode: d1e23...2ea

Pute tells ikke da 😅

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slår tilbake om en kvinne slår meg. Det er fucked up at det barna lærer er at gutter ikke kan slå jenter fordi de er jenter. 

• Nyttig 1
Gjest NoDiablo
Skrevet

Synes mange kvinner at det er greit å slå menn?

Jeg har blitt slått i ansiktet før av en rusa kvinne. Holdt henne nede, la henne i bakken med armene på ryggen for å  begrense henne fra å slå. Jeg følte lite trussel rundt det. Vi begge forstod at jeg ville vunnet en faktisk slosskamp på liv og død. Derfor var det heller aldri snakk om en jenvbyrdig slosskamp. Jeg mener at det er grenser for selvforsvar.
Og jeg synes det er feigt å slå folk som er mindre og svakere enn meg. Om de gjør det, så gir det meg bare mer makt over dem. Hvis jeg MÅ i kamp, så gjør jeg det fordi jeg er redd, og trenger beskytte liv og helse. En nedverdigelse, liten ørefik eller knytteneveslag mot ansiktet fra et svakere individ som selv skjønner de ikke har sjanse mot meg, kan jeg som voksen mann heve meg over. Jeg er bedre enn de som tyr til vold uansett.

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, NoDiablo said:

Jeg har blitt slått i ansiktet før av en rusa kvinne. Holdt henne nede, la henne i bakken med armene på ryggen for å  begrense henne fra å slå. Jeg følte lite trussel rundt det. Vi begge forstod at jeg ville vunnet en faktisk slosskamp på liv og død. Derfor var det heller aldri snakk om en jenvbyrdig slosskamp. Jeg mener at det er grenser for selvforsvar.
Og jeg synes det er feigt å slå folk som er mindre og svakere enn meg. Om de gjør det, så gir det meg bare mer makt over dem. Hvis jeg MÅ i kamp, så gjør jeg det fordi jeg er redd, og trenger beskytte liv og helse. En nedverdigelse, liten ørefik eller knytteneveslag mot ansiktet fra et svakere individ som selv skjønner de ikke har sjanse mot meg, kan jeg som voksen mann heve meg over. Jeg er bedre enn de som tyr til vold uansett.

En liten ørefik fra en mann på din størrelse da? 

AnonymBruker
Skrevet
NoDiablo skrev (21 minutter siden):

Helt enig med det, det er grenser for hvor mye man skal slå en svakere person tilbake. Å sette en person på plass betyr ikke å knocke henne helt ut Chris Brown stil. Da er man en ganske spesiell mann.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...