Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittelen sier. 

Og jeg lurer altså på når dere som pynter til påske gjør det. At dere som ikke pynter svarer at dere ikke pynter er ikke det jeg spør om. 

Anonymkode: faa48...bf1

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pynter lørdag før palmesøndag. Pynter ikke mye, gule lys og blomster, en svær påskekylling som jeg fikk av svigermor for 20 år siden, appelsiner i en skål på spisebordet. Rydder bort pynten 2. påskedag.

Skrevet

Jeg har pyntet til påske allerede.🙂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den dagen vi kommer opp på hytta, det varierer om vi må jobbe eller har fri i påska. Rydder det bort når vi reiser hjem. Har ikke påskepynt hjemme, bare på hytta :) 

Anonymkode: b4512...f34

AnonymBruker
Skrevet

I palmehelga.

Anonymkode: ad350...96b

Skrevet

Jeg pleier som regel å pynte palmesøndag, eller en av de nærmeste påfølgende dagene. Det ryddes vekk på 2. påskedag

AnonymBruker
Skrevet

Påsken hos oss er hjemmelaget, bærekraftig og uten dill og dall. Vi pynter litt, første påskehelgen (til Palmesøndag).

Stor vase med kvister med gåsunger på, og så henger barnet vårt malte egg (har samlet alle hen har malt siden hen var ett år gammel) på greinene. Lager kanskje ett nytt malt egg hvert år nå.

Barnet har også laget fire-fem påskekyllinger, og så har jeg en påskehare i keramikk som jeg malte i oppveksten. Disse står på skjenken i stuen. Ingen av oss synes noe om å kjøpe inn en masse gule blomster bare fordi handelsstanden sier at vi skal, så det dropper vi. Har heller varig fine planter hele året. Vi planter alltid karse på forhånd, i to koselige små keramikk-boller vi laget selv på ferie en gang, og så drysser vi spirene på maten. 

I en stor kurv på benken ligger de tre ganske små påskeeggene våre (samme fra år til år), og disse fylles opp med nøtter, sjokolade og marsipan på Palmesøndag. Da kan vi gå og småspise godis fra dem frem til andre påskedag. Da rydder vi vekk.

Anonymkode: 8ecd7...405

Skrevet

Palmelørdag - hvertfall i teorien...

AnonymBruker
Skrevet

Kan gjerne ha litt påskeblomster ol stående et par uker før påske.

Men selve påskepyntingen gjør vi når vi kommer på hytten. I fjor var vi jo hjemme, tenker vi pyntet ca palmelørdag. 
VI pynter med påskeegg, påskeharer og kyllinger, blomster og vi har en sånn trollhasselgren som vi pynter med små egg og annen påskepynt. 

Anonymkode: facde...706

AnonymBruker
Skrevet

Har akkurat pynta litt i dag, vel det vil si, jeg har bare kjøpt en bukett med grener til å sette i en vase. Foretrekker minst mulig dill og helt enkel pynt.

Anonymkode: c18fc...002

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har foreløpig tatt frem gule puter, tulipaner på bordet og grener med små egg og fjær. Påskeegg, harer, høner og grener med gåsunger tar jeg frem neste uke. Jeg tar alltid litt av med pynting til ulike høytider 😅 Tror barna setter pris på det 

Anonymkode: ee8aa...5de

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Ingen av oss synes noe om å kjøpe inn en masse gule blomster bare fordi handelsstanden sier at vi skal

Er så lei av å høre dette hver bidige gang det er høytid, Valentines, morsdag osv... 

Bare fordi kjæresten min fort og gæli har kjøpt meg seg en blomsterkvast til meg på morsdagen så vil ikke det dermed si at han er en slave av handelsstanden. Hvorvidt han plukket de blomstene selv eller om han kjøpte de på Statoil er meg revende likegyldig, nå må dere slutte med dette tøvpratet. 

Anonymkode: 32a26...83c

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Normalt sett pynter jeg den helga påslen starter, men i år har jeg pyntet litt allerede. 

Skrevet

Vanligvis pynter jeg fredag før palmesøndag. Hvorfor fredag? Jo, fordi jeg tar "helgevasken" på fredag ettermiddag, og da er det greit å pynte mens jeg er i sving. I år har jeg begynt litt allerede, men bare med å sette fram gule lys. 

Skrevet

Pyntet til påske i går. To hengende "kyllinger", to egg og en gammel liten duk. Liker det minimalistisk, men koselig med litt gult når man er så mye hjemme for tiden.

AnonymBruker
Skrevet

Normalt palmelørdag (jadda KG-politi, vet at ingenting heter det), men i år blir det nå til helgen, trenger forandring etter å sitte i stua hver eneste kveld det siste året.

Anonymkode: 97e34...db8

AnonymBruker
Skrevet

Vi har allerede satt frem noen gule eggeformede lys og telysholdere med påskeharen på, men det er fordi mannen fant dem i en butikk og vi så ikke hensikt med å pakke dem bort og ta dem frem igjen om to uker. Utover det blir det bare noen påskeliljer til selve påskehelgen. 

Anonymkode: 5a009...fb4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil se bilder! 🤩

Anonymkode: 53502...d5d

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg pyntet hjemme helgen før påske, så hadde vi litt gult og friskt hjemme før vi dro til hytta i påsken. Da er søte puter, håndklær og duker med kyllinger på. Og jeg setter frem pynt barna har laget & andre ting med affeksjonsverdi. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.3.2021 den 21.39):

Jeg vil se bilder! 🤩

Anonymkode: 53502...d5d

Jeg pleier vanligvis å pynte i palmehelgen men pga uforutsette ting så ble det ikke pyntet så mye før i dag, (ikke har jeg strøket dukene heller 😅) men nå har ho mor poppa påskeegget så det blir nå påske i år og🐣20210331_200710.thumb.jpg.7affaff3827519bdd28914d8721471cb.jpg20210331_184823.thumb.jpg.6aea55997c963ba7ece364ebf726f9eb.jpg

Anonymkode: bf908...23b

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...