Gjest Gjest Skrevet 23. august 2005 #1 Skrevet 23. august 2005 http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/08/23/441099.html En far solgte datteren på internett for "bensinpenger". Var med på å holde jenta fast mens fremmede menn forgrep seg på henne. Enkelte skulle faktisk ha blitt kastet i fengsel og glemt.
Gjest lurven Skrevet 23. august 2005 #2 Skrevet 23. august 2005 ja enig, fortjener ikke noe bedre enn livstid for slike ting. hvorfor skal sånne mennesker få lov til å slippe ut i samfunnet igjen.
Gjest King James II Skrevet 23. august 2005 #3 Skrevet 23. august 2005 enig i det..Ut burde han aldri slippe men man kunne satt han ut i en kape stokk så kunne vi spytta på han.
waco Skrevet 23. august 2005 #7 Skrevet 23. august 2005 Dere veit, - når folk har blitt utsatt for forakt i lang tid kan enkelte klikke og bli sånne gærninger som dette her... men det forstår jo ikke dere, for dere vil heller levere forakten.
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2005 #8 Skrevet 23. august 2005 Heh! Hva skal datteren si da? Er vel hun som blir utsatt for "forakt" her.
Gjest gjest1 Skrevet 23. august 2005 #9 Skrevet 23. august 2005 Dere veit, - når folk har blitt utsatt for forakt i lang tid kan enkelte klikke og bli sånne gærninger som dette her... men det forstår jo ikke dere, for dere vil heller levere forakten. ← hei - du vet ingen ting om denne faren her, eller om han har vært utsatt for forakt over lengre tid. Hvor tar du det fra hele tiden? Og det neste du sier nå er vel at det er moren hans eller kona hans eller kvinner generelt som har foraktet ham i årevis, og at han derfor har blitt en drittsekk som forgriper seg på småjenter. HM? Jeg vil tørre å antyde at denne mannen har varig svekkede sjelsevner jeg - et menneske ved sin fulle fem gjør bare ikke sånt. Men sperr ham for guds skyld inne - han har tydeligvis null respekt for andre mennesker og dermed er han en fare for sine omgivelser.
Gjest jamsi Skrevet 24. august 2005 #10 Skrevet 24. august 2005 Stakkars jente, håper hun får hjelp til å komme seg gjennom dette. Det må da være en krok hvor denne mannen kan bli gjemt og glemt for evig og alltid. Og Waco, om noen har blitt foraktet aldri så mye så er det allikevel ikke tilgivelig å gå løs på andre mennesker på denne måten. Jeg regner med at du hadde vært mer fordømmende hvis det hadde vært en kvinne som sto bak overgrepene, mens for meg er det like ille uansett hvilket kjønn det er som står for slike overgrep.
monja Skrevet 24. august 2005 #11 Skrevet 24. august 2005 For en syk jævel.....burde fått skjært av "stellet" med en sløøøøv kniv. Jeg blir helt skremt over at folk kan gjøre sånt
Hu i Svingen Skrevet 26. august 2005 #12 Skrevet 26. august 2005 (endret) Fra expressen.se: Skärpta straff Tre av männen som genom pappans hjälp förgrep sig sexuellt på flickan fick på tisdagen sina straff skärpta med sex månader, den fjärde med åtta månader. De landar nu på fängelsestraff på 2,5 år i två fall, två år och åtta månader samt tre år och sex månader. Dessutom ska männen betala skadestånd till flickan på 130 000 kronor. Ingen av männen döms för våldtäkt. Istället döms samtliga för grovt sexuellt utnyttjande av underårig. Deler av innlegget er slettet i henhold til kopinor. Remyline Moderator Endret 26. august 2005 av Remyline
Gjest Prudence Skrevet 26. august 2005 #13 Skrevet 26. august 2005 Det finnes ikke ord som kan beskrive en sånn handling.
exita Skrevet 27. august 2005 #14 Skrevet 27. august 2005 Helt utrolig hva mennesker kan gjøre. Kjente jeg ble helt kvalm da jeg leste det. Den mannen må jo være helt gal!!! Det verste er jo at sånne mennesker ikke får noen særlig straff heller, han skulle vært bura inne forever.
Mezzo Skrevet 28. august 2005 #15 Skrevet 28. august 2005 At det går an!! Ingen penger i hele verden kan gjøre opp for det den stakkars jenta har vært utsatt for! Jeg blir kvalm , og det er bare fornavnet!! Merkelig at sånne aldri ser ut til å få noe særlig straff. De burde vært kappa av hele stellet, og bura inne på livstid! :sinna:
hecuba Skrevet 29. august 2005 #16 Skrevet 29. august 2005 alt hva en person går igjennom unnskylder ikke(eller fjerner ansvaret) for en slik handling. Det er grumsomt gjort ovenfor jenta, og mannen burde helt klart ikke slippe ut av fengsel på en god stund!!! Men hvorfor i alle dager kan ikke de andre dømmes for voldtekt?? Fordi faren sa det var greit? Hva slags lovverk er dette?
Gjest Hmmm Skrevet 29. august 2005 #17 Skrevet 29. august 2005 Kan ikke si at det sjokkerer meg at en som forgriper seg på sin datter (helt fra hun var fem år) også selger henne til andre, og har selvfølgelig ingen problem med å holde henne nede mens andre voldtar henne (han har jo måtte holdt henne fast når han voldtar henne selv sikkert også). Det som er sjokkerende er at den strengeste straffen for grov, seksuell utnyttelse av mindreårig er på 3,5 år. Faren fikk bare ni år for så mange år med seksuell misbruk av datteren. All seksuell omgang med mindreårige er regnes jo som voldtekt (om man bortfører barn eller overtaler de) selv om de ikke kaller det for det. Så for meg er ikke det sjokkerende at det juridisk ikke heter voldtekt, men at de får så lave straffer.
Helene Skrevet 30. august 2005 #18 Skrevet 30. august 2005 I bunn og grunnn er jeg i mot dødsstraff, men som dere vet, ingen regel uten unntak...
Hu i Svingen Skrevet 31. august 2005 #19 Skrevet 31. august 2005 alt hva en person går igjennom unnskylder ikke(eller fjerner ansvaret) for en slik handling. Det er grumsomt gjort ovenfor jenta, og mannen burde helt klart ikke slippe ut av fengsel på en god stund!!! Men hvorfor i alle dager kan ikke de andre dømmes for voldtekt?? Fordi faren sa det var greit? Hva slags lovverk er dette? ← Det var dette jeg prøvde å sitere fra expressen (ser at innlegget mitt ble moderert): - Om övergreppen hade skett i dag, efter att den nya våldtäktslagen har trätt i kraft, hade de helt klart dömts för våldtäkt. - Men tidigare krävdes att övergreppen begicks med våld för att man skulle kunna döma någon för våldtäkt. Om offret som i det här fallet var lydigt räckte det inte med att offret var tio år.
Lassie Skrevet 31. august 2005 #20 Skrevet 31. august 2005 I bunn og grunnn er jeg i mot dødsstraff, men som dere vet, ingen regel uten unntak... ← Signerer. Dette er helt jævlig.. It's a cruel world..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå