Gå til innhold

Én av fem vurderer å stemme på Rødt

Miss_Alba

Anbefalte innlegg

Stina234 skrev (1 time siden):

Ja det er skremmende naivt å tro at partiet rødt kan styre Norge.  

Vel, jeg syns det er mer skremmende at folk mener MDG eller FRP, eller Liberalistene, KrF osv er gode styresmakter. 

Jeg tror ikke Rødt alene ville vært et godt styringsparti, men i samarbeid med feks AP og SP (selv om SP opprinnelig er et borgerlig parti, mer likt Høyre, slik Høyre var på 70 tallet) tror jeg det ville blitt veldig bra. Folk begynner å få øynene opp for raseringen av velferdssystemet som har foregått det siste tiåret, for ikke å snakke om salg av egne bedrifter til utlandet. Vi må bli selvforsynte! Noe denne Pandemien har understreket veldig godt. 
Deretter er det lov å håpe på bittelitt mindre lobbyisme og korrupsjon om man får et mer sosialistisk styre igjen. Jeg sier ikke at det ikke foregår shady ting blant de sosialistiske partiene - men jeg har et håp om at Rødt ikke vil være redde for å opplyse om det, slik de tidligere har gjort. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flere og flere med høyere utdanning - > Hjernevask på universitetene -> Flere som stemmer rødt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest byråkrati
6 hours ago, Callisto83 said:

Noe sier meg også at åpne grenser

Ifølge brukere i denne tråden er ikke det noe problem, for om Rødt blir dominerende vil de begynne med folkemord og da er det selvsagt innvandrere som går først. Så da løser jo det problemet seg

Spoiler

:sarkasme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

byråkrati skrev (13 minutter siden):

Ifølge brukere i denne tråden er ikke det noe problem, for om Rødt blir dominerende vil de begynne med folkemord og da er det selvsagt innvandrere som går først. Så da løser jo det problemet seg

Skjul innhold

:sarkasme:

Blir det folkemord så er det ikke noe tvil om at Rødt ville gått løs på nordmenn. Utlendinger elsker de jo.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (3 timer siden):

Misforstår jeg deg når jeg tolker det dithen at dagens regjering ikke benytter seg av lobbyisme og korrupsjon? Vi har da hatt temmelig mange gode eksempler av det i løpet av de siste 12 mnd.

Jeg mener at man MÅ ha Rødt representert på Stortinget. Noen må holde blåsnippene sånn noenlunde under kontroll. 

Jeg tror på ingen måte at dagens regjering er fri for lobbyisme og korrupsjon. Jeg tror også at det er uunngåelig, i større eller mindre grad, og at Rødt på ingen måte kommer til å klare å sette en stopper for det. Politisk makt kommer aldri til å bli "ren" eller "ubesudlet". Det syns jeg er naivt å tro. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EnKoppTe skrev (1 time siden):

Jeg tror på ingen måte at dagens regjering er fri for lobbyisme og korrupsjon. Jeg tror også at det er uunngåelig, i større eller mindre grad, og at Rødt på ingen måte kommer til å klare å sette en stopper for det. Politisk makt kommer aldri til å bli "ren" eller "ubesudlet". Det syns jeg er naivt å tro. 

Ok, da misforsto jeg innlegget ditt. 
Da er vi enige. 
Jeg tror dog det er mulig å unngå korrupsjon og lobbyisme i større grad enn det vi godtar i dag..nå skjer det jo helt åpenlyst, og ingen reagerer. Rødt er vel nesten det eneste partiet som tør å ta til motmæle, og «oute» shady business..grunnen til at de andre partiene ikke tør å gjøre dette sier vel sitt om hvor mye korrupsjon og lobbyisme vi faktisk har i landet..alle har noe på hverandre, derfor holder de kjeft om det de ser. Utenom Rødt da ;) 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kommer til å stemme på Alliansen. Jeg er så lei av alle de andre partiene i Norge. Bare korrupsjon, dritt og skandaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, PåPlass said:

Tror jeg kommer til å stemme på Alliansen. Jeg er så lei av alle de andre partiene i Norge. Bare korrupsjon, dritt og skandaler.

Du tror ikke det finnes der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss_Alba skrev (12 timer siden):

Er folk helt historieløse? 

Hva er det med historien til partiet Rødt du tenker på? Eller drar du linjer til AKP ML etc? Eller er du en av de som drar linjene enda lenger og sammenligner med sovjetkommunismen? Kambodsja? Venezuela?

Du må nesten spesifisere konkret hva det er med Rødt sitt politiske program du er i mot, om ikke gir ikke innlegget ditt noe mening.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tun skrev (2 minutter siden):

Du tror ikke det finnes der? 

Det er i såfall minimalt sammenlignet med den vonde årtider lange korrupsjonen til de fleste andre partiene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, PåPlass said:

Liksompartiet til konspirasjonsteoretikeren, jødehateren og rasisten Lysglimt Johansen? "Partiet" som karakteriseres av at det dels har kun én tillitsvalgt, Lysglimt Johansen selv, og ikke har medlemmer. 

Selv Rødt er et bedre alternativ. Det sier litt.

Litt fra Lysglimt Johannesens twittring:

Espen Ottosen on Twitter: "Håper de færreste orker å følge med på hva  Alliansen og Hans Lysglimt Johansen lirer av seg. Men skulle noen være i  tvil om han er rasist og

Apartheid-august-2018.png 

lysglimt-statskupp-1100x533.jpg 

DETEBuwXsAAiPGS.jpg 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest havrekaffe
5 hours ago, Vera said:

Vel, jeg syns det er mer skremmende at folk mener MDG eller FRP, eller Liberalistene, KrF osv er gode styresmakter. 

Jeg tror ikke Rødt alene ville vært et godt styringsparti, men i samarbeid med feks AP og SP (selv om SP opprinnelig er et borgerlig parti, mer likt Høyre, slik Høyre var på 70 tallet) tror jeg det ville blitt veldig bra. Folk begynner å få øynene opp for raseringen av velferdssystemet som har foregått det siste tiåret, for ikke å snakke om salg av egne bedrifter til utlandet. Vi må bli selvforsynte! Noe denne Pandemien har understreket veldig godt. 
Deretter er det lov å håpe på bittelitt mindre lobbyisme og korrupsjon om man får et mer sosialistisk styre igjen. Jeg sier ikke at det ikke foregår shady ting blant de sosialistiske partiene - men jeg har et håp om at Rødt ikke vil være redde for å opplyse om det, slik de tidligere har gjort. 

Raseringen av velferden er vel å ta litt hardt i. Man får fortsatt hjelp om man blir syk og man trenger ikke betale fem øre i skolepenger for å få en topp utdannelse.

Får Rødt noen reell påvirkningkraft og/eller makt så er jeg stygt redd for at den velferden de snakker så varmt om er borte om noen få tiår. En del tror velferd er magisk utømmelig kilde hvor alle kan leve økonomisk  som om de skulle vært i full jobb og kombinerer man det med manglende forståelse for økonomi så har man Rødt og kaos.

Endret av havrekaffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliquis skrev (2 timer siden):

Flere og flere med høyere utdanning - > Hjernevask på universitetene -> Flere som stemmer rødt. 

Hm. Jeg har nokså høy utdanning selv, men klarer fint å tenke selv altså. Partiet Rødt er vel det partiet som jeg er mest enig i, selv om jeg selvfølelig også kan være uenig i noen saker.  En har jo også Norges Kommunistiske Parti som står enda lenger til venstre i politikken, men det blir for ekstremt igjen selv for meg. 😉

Endret av bluedot
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Menchit skrev (16 timer siden):

Resultatet av regjeringens rovdrift på velferden.

Du kan være enig eller uenig, men fakta er at alle dem 1000 vis av folk som er på aap feks og kjenner dere på kroppen hver dag har fått det mye vanskeligere, også familiene deres.

Sant. Problemet er bare at innvandringen fra enkelte områder (ikke arbeidsinnvandring) vil snevre inn og til slutt styrte velferden helt (se til Sverige). Så lenge det ikke er et innvandringskritisk velferdsparti, har vi en tap - tap situasjon. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EnKoppTe skrev (13 timer siden):

Mitt beste råd til deg er å lese historie. Det er ikke sikkert du forandrer mening men da forstår du i allefall mer av den politiske virkeligheten du er en del av. Akkurat det du skriver om at ingen assosierer FRP med nazisme er direkte feil; norsk media er fulle av nazi-beskyldninger mot FPR (og flere), spesielt når Listhaug uttaler seg. Jeg er ikke villig til å forsvare FPR, men det må få bli sagt. 

Hvem tror at Norge ikke får lobbyisme og korrupsjon dersom Rødt får 1-7 flere seter i regjering. Det er ingen som vil ha et næringsliv som overprøver politikerne slik de gjorde med innreise arbeidskraft og karantenefritak, men det skjedde likevel. Penger styrer verden - dessverre.

Nå er jeg litt lost her - som du selv sier, mener du at Rødt ikke får nok makt til å gjøre noe med lobbyistene eller er du bekymra for at de skal få mye nok makt til å ta seriøse skritt i retning kommunisme? Jeg synes i og for seg begge meningene er forståelige, men du må på en måte velge om det er useriøst å tro at Rødt skal kunne innskrenke lobbyistmakta eller om det er seriøst å være bekymra for at de skal gjøre Norge til en kommuniststat.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal stemme Rødt.

Arbeiderpartiet har beveget seg lenger og lenger mot høyre, og er ikke lenger mulig å stemme på. Dersom Rødt gjør det bra, noe jeg trur de vil, så kan det tvinge Arbeiderpartiet tilbake mot venstre.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lever i en tid der arv og når man kommer inn på boligmarkedet styrer mer enn talent og hardt arbeid. Pyramidespillet vi får gjør nok at mange trekkes mot venstre. Folk vil ha tilbake friheten sin og per nå er frihet, liberalisme og rettferdighet mer synonymt med venstresiden enn høyre

Endret av Majer
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...