RedFox81 Skrevet 10. mars 2021 #21 Skrevet 10. mars 2021 5 minutter siden, Commander said: Det partiet du stemmer på ønsker kommunisme. Fortell meg om et eneste land i historien som har ledet landet etter karl Marx prisipper som du kunne tenke deg å leve i. Et eneste land hvor dette har blitt bra? Det mangler overhodet ikke på forsøk. Helst et land som ikke fengsler de som er uenige med politkken og har lover mot rømming. Slik jeg leser deg så ønsker du egentlig ikke kommunisme, men en dyp rød stemme som kanskje kan trekke politikken til AP akurat så mye til venstre (litt lyserød) som du ønsker deg? Det er i tilfelle et argument, men det kan lett bli for mye Møllers tran. MPG og rødt stemmer likt i ca90% av saken, dvs at Rødt og Miljøpartiet er likere/rødere en SV. Og Rødt med utjevningsmandater, MPG i vekst, SV i vekst. Tilsammen utgjør de en mørkerød blokk som kan styre landet hardt mot venstre og utmanøvrere en sosialdemokrartisk AP. Og er det dit man vil så er det ok. MDG er absolutt også et alternativ! Ved forrige valg, virket det for meg at de hadde absolutt ingen helhetlig plan, bare noen få saker de skulle fronte. Jeg fikk inntrykk at de var Oslo's variant av "nei til bompenger" parti, og det virket for useriøst til at jeg vurderte å stemme på de. Jeg fikk bedre inntrykk av MDG siden; eneste, at det virker for meg at det er fortsatt litt "one woman show", men jeg skal følge med. 3
RedFox81 Skrevet 10. mars 2021 #22 Skrevet 10. mars 2021 10 minutter siden, EnKoppTe said: Hvem tror at Norge ikke får lobbyisme og korrupsjon dersom Rødt får 1-7 flere seter i regjering. Det er ingen som vil ha et næringsliv som overprøver politikerne slik de gjorde med innreise arbeidskraft og karantenefritak, men det skjedde likevel. Penger styrer verden - dessverre. Akkurat det er jeg så dypt uenig i. Det høres ut som du sier, sånn er det og ingenting kan endre det. Det er den type fatalisme tror jeg absolutt ingenting på. Selvfølgelig kan alt endres, men ja, det tar tid. For meg virker det sannelig at vi allerede er på vei mot mer rettferdig verden, er du ikke enig. Det er ikke en lineær vei, det er alltid noen steg til side, men bare se sammenliknet med 100, eler til og med bare 50 år siden. Personlig historie: En stund siden var jeg student, nyinnflyttet på hybel, måtte klare meg med stipend og alene, hadde helt ærlig det veldig trangt. Fikk en NRKlisens-mann på døra og måtte ut med 1,5 tusen for en veldig gammel tv (ikke flatskjerm) som jeg tok med hjemmefra. Det føltes fryktelig urettferdig, og for min del ble liten økonomisk katastrofe, som resulterte at det halvåret fikk jeg ikke kjøpt noe klær og måtte finne skolebøker brukt - altså, urettferdig, vanskelig, gikk allikevel greit, absolutt ikke at jeg måtte sulte. Men det ble en stor sak for meg, tross egentlig ikke så mye penger. Og alle rundt meg sa - det kan man ikke endre, det er bare sånn det er, slik har vi alltid hatt det, når jeg tok opp den diskusjonen om lisenspenge-innkreving og hvor urettferdig det føltes at de gikk mot "de svakeste" i samfunnet. Tror absolutt alle vet at studenter ikke er den rikeste gruppa. Vel, lisenspenge-innkreving, på den måten det har vært gjort før, er ute av bildet. 👍 Det er nettopp fordi for de få det gjaldt, ble det altfor stort problem, og de gjorde seg hørt. 4
Commander Skrevet 10. mars 2021 #23 Skrevet 10. mars 2021 (endret) RedFox81 skrev (7 minutter siden): Akkurat det er jeg så dypt uenig i. Det høres ut som du sier, sånn er det og ingenting kan endre det. Det er den type fatalisme tror jeg absolutt ingenting på. Selvfølgelig kan alt endres, men ja, det tar tid. For meg virker det sannelig at vi allerede er på vei mot mer rettferdig verden, er du ikke enig. Det er ikke en lineær vei, det er alltid noen steg til side, men bare se sammenliknet med 100, eler til og med bare 50 år siden. Personlig historie: En stund siden var jeg student, nyinnflyttet på hybel, måtte klare meg med stipend og alene, hadde helt ærlig det veldig trangt. Fikk en NRKlisens-mann på døra og måtte ut med 1,5 tusen for en veldig gammel tv (ikke flatskjerm) som jeg tok med hjemmefra. Det føltes fryktelig urettferdig, og for min del ble liten økonomisk katastrofe, som resulterte at det halvåret fikk jeg ikke kjøpt noe klær og måtte finne skolebøker brukt - altså, urettferdig, vanskelig, gikk allikevel greit, absolutt ikke at jeg måtte sulte. Men det ble en stor sak for meg, tross egentlig ikke så mye penger. Og alle rundt meg sa - det kan man ikke endre, det er bare sånn det er, slik har vi alltid hatt det, når jeg tok opp den diskusjonen om lisenspenge-innkreving og hvor urettferdig det føltes at de gikk mot "de svakeste" i samfunnet. Tror absolutt alle vet at studenter ikke er den rikeste gruppa. Vel, lisenspenge-innkreving, på den måten det har vært gjort før, er ute av bildet. 👍 Det er nettopp fordi for de få det gjaldt, ble det altfor stort problem, og de gjorde seg hørt. Liten avsporing men litt ironisk er det jo. Lisensen er Arbeiderparti oppfinnelse. De blå kuttet ut lisensen til fordel for skatt. Og som kjent er den progressiv. De med høyere inntekt betaler mer en de med lavere inntekt. Jeg betaler nå mer i NRK skatt med det nye systemet enn jeg betalte i lisens, og det med normal inntekt. Et ektepar hvor begge jobber har lisensen blitt mye dyrere. Dvs at med blått styre ville du ikke betalt lisens i det hele tatt siden du ikke hadde inntekt i studenttilværlesen. Så dagens studenter slipper dette. Hilsen de blå😊 Endret 10. mars 2021 av Commander 6
Callisto83 Skrevet 10. mars 2021 #24 Skrevet 10. mars 2021 Rødt er for ekstremt, anti vestlig, jødehatende og virkelighetsfjernt føler jeg. Melde Norge ut av Nato, og nominere BDS bevegelsen til Nobels fredspris? Nei takk. Jeg blir veldig forundret hvis virkelig 1 av fem vurderer å stemme på Rødt. Noe sier meg også at åpne grenser, og avskaffelse av oljenæringen ikke akkurat vil føre til bedre levekår i et land som går flere hundre milliarder i underskudd hvert år - hvis man skulle basert seg på fastlands inntektene.. Dette er idealistisk politikk som man kanskje synes var kult på ungdomsskolen, når den eneste erfaringen man hadde var å møte opp til en tilrettelagt hverdag. Når man må klare seg selv, skape sin egen egen virkelighet og lærer å se årsakssammenhenger, da er det ikke like aktuelt mer. 15
RedFox81 Skrevet 10. mars 2021 #25 Skrevet 10. mars 2021 14 minutter siden, Commander said: Liten avsporing men litt ironisk er det jo. Lisensen er Arbeiderparti oppfinnelse. De blå kuttet ut lisensen til fordel for skatt. Og som kjent er den progressiv. De med høyere inntekt betaler mer en de med lavere inntekt. Jeg betaler nå mer i NRK skatt med det nye systemet enn jeg betalte i lisens, og det med normal inntekt. Et ektepar hvor begge jobber har lisensen blitt mye dyrere. Dvs at med blått styre ville du ikke betalt lisens i det hele tatt siden du ikke hadde inntekt i studenttilværlesen. Så dagens studenter slipper dette. Hilsen de blå😊 Skjønner ikke hvor er ironi? Det er jo den løsning jeg synes er mer rettferdig. Når jeg og sambo flyttet sammen, begynte å jobbe, fikk 24+ tusen i lønn hver måned, var jo de lisenspengene fordelt på to av oss absolutt ingenting i hverdagen. Jeg har ikke noe imot å betale NRK-lisens. Tiden når lisensen ble kuttet ut, stemte jeg fortsatt Høyre, det er jo en stund siden. jeg kommer ikke til å stemme Høyre i 2021 fordi de gjorde noe riktig og viktig for meg i 2009, nei. Årene er tilfeldige, men du skjønner poenga. 3
EnKoppTe Skrevet 10. mars 2021 #26 Skrevet 10. mars 2021 (endret) RedFox81 skrev (25 minutter siden): Akkurat det er jeg så dypt uenig i. Det høres ut som du sier, sånn er det og ingenting kan endre det. Det er den type fatalisme tror jeg absolutt ingenting på. Selvfølgelig kan alt endres, men ja, det tar tid. For meg virker det sannelig at vi allerede er på vei mot mer rettferdig verden, er du ikke enig. Det er ikke en lineær vei, det er alltid noen steg til side, men bare se sammenliknet med 100, eler til og med bare 50 år siden. Personlig historie: En stund siden var jeg student, nyinnflyttet på hybel, måtte klare meg med stipend og alene, hadde helt ærlig det veldig trangt. Fikk en NRKlisens-mann på døra og måtte ut med 1,5 tusen for en veldig gammel tv (ikke flatskjerm) som jeg tok med hjemmefra. Det føltes fryktelig urettferdig, og for min del ble liten økonomisk katastrofe, som resulterte at det halvåret fikk jeg ikke kjøpt noe klær og måtte finne skolebøker brukt - altså, urettferdig, vanskelig, gikk allikevel greit, absolutt ikke at jeg måtte sulte. Men det ble en stor sak for meg, tross egentlig ikke så mye penger. Og alle rundt meg sa - det kan man ikke endre, det er bare sånn det er, slik har vi alltid hatt det, når jeg tok opp den diskusjonen om lisenspenge-innkreving og hvor urettferdig det føltes at de gikk mot "de svakeste" i samfunnet. Tror absolutt alle vet at studenter ikke er den rikeste gruppa. Vel, lisenspenge-innkreving, på den måten det har vært gjort før, er ute av bildet. 👍 Det er nettopp fordi for de få det gjaldt, ble det altfor stort problem, og de gjorde seg hørt. Det er synd du ser på det som fatalisme, for min del er det en realitet. Og jeg syns det blir fort uærlig å forkle virkeligheten med drømmer og tomme løfter. Det du skriver om tv er litt tafatt. For det første så trenger du ikke tv. Du klarer deg fint uten. For det andre er ikke lisensen borte i det heletatt, den er bare flyttet over til skatten. Så nå må vi alle betale slik at du skal få dekket et kunstig behov du egentlig har skapt for deg selv. Bare du bestemmer hva du ønsker å stemme på, men det er bedrøvelig lesing det du lister opp som argumenter for å støtte Rødt. Endret 10. mars 2021 av EnKoppTe 6
Bie-damen Skrevet 10. mars 2021 #27 Skrevet 10. mars 2021 T1gerlilje skrev (3 timer siden): Tror mange stemmer Rødt pga. alle overtrampene fra vindkraftnæringen, samt manglende støtte fra regjeringen når små samfunn har blitt ødelagt av dette. Helt riktig! De får støtte av mange som aldri har tenkt på å stemme Rødt før. Vindindustri raserer landet, og har ingenting med grønt eller miljø å gjøre. Det er rein diktatorisk pengemakt! 9
RedFox81 Skrevet 10. mars 2021 #28 Skrevet 10. mars 2021 19 minutter siden, EnKoppTe said: Bare du bestemmer hva du ønsker å stemme på, men det er bedrøvelig lesing det du lister opp som argumenter for å støtte Rødt. Neivel, jeg prøver bare å forklare hva som førte meg dit. 17 minutter siden, Bie-damen said: Helt riktig! De får støtte av mange som aldri har tenkt på å stemme Rødt før. Vindindustri raserer landet, og har ingenting med grønt eller miljø å gjøre. Det er rein diktatorisk pengemakt! absolutt, enda et eksempel på sterk lobbyisme i Norge. 3
Apollonia Skrevet 10. mars 2021 #29 Skrevet 10. mars 2021 Illuminatum skrev (4 timer siden): Hvilken rovdrift på velferden? De siste 7+ årene har de systematisk bygd ned velferden, litt hardere etter første regjeringsperiode. Først har de svekket arbeidsmiljøloven ved å øke adgangen til vikariater og midlertidige ansettelse, deretter har de svekket dagpengegrunnlaget for de som ikke har hatt sammenhengende inntekt. Deretter har de gjort det enklere for bedrifter å utnytte folk på sosialstønad, ved å la dem jobbe fulltid for ned i 30 kroner timen, såkalt "praksis" I tillegg kommer avkortningen av aap-tiden, som egentlig bare slenger syke mennesker over på en stønad som er dyrere for samfunnet, og gjør livet deres mer uforutsigbart. Coronakrisen kom bare på toppen av dette, hvor det initielle forslaget fra regjeringen var å frita bedriftene for arbeidsgiverperioden, på bekostning av oss som ble nektet å arbeide. Heldigvis gikk opposisjonen, med Rødt/Moxnes i spissen mot dette, og sikret inntektsgrunnlaget for 200.000 mennesker. Jeg er glad for at tallene nå går Rødts vei, for det tyder på at folk ikke har glemt dette, og jeg er veldig glad for at jeg stemte på Rødt, siden det er direkte årsak til at jeg sitter med nesten 20% mer penger hver måned, i denne krisa som langt fra er over. Og når det gjelder den kommunistiske fortiden er Rødt et ungt parti, som på ingen måte omfavner historien. Skulle ønske folk leste partiprogrammet, før de slengte ut grunnløse påstander. Bla vil de øke adgangen til boligmarkedet og styrke muligheten til å eie fast eiendom, og det minner veldig lite om kommunisme, men er basert på hvordan et moderne Norge fungerer. Og ekstremisme har aldri ført noe godt med seg, samme om det er på høyre- eller venstresiden, og både i Norge, Europa og resten av verden er det høyreekstremistiske strømninger som er hovedproblemet og da trenger vi partier som Rødt. 16
Illuminatum Skrevet 10. mars 2021 #30 Skrevet 10. mars 2021 (endret) Apollonia skrev (15 minutter siden): De siste 7+ årene har de systematisk bygd ned velferden, litt hardere etter første regjeringsperiode. Først har de svekket arbeidsmiljøloven ved å øke adgangen til vikariater og midlertidige ansettelse, Det å øke adgangen til vikarer og midlertidig ansatte har også gitt bedrifter anledning til å ansette flere folk. Jeg forstår ikke hvordan dette er å bygge ned velferden. Sitat deretter har de svekket dagpengegrunnlaget for de som ikke har hatt sammenhengende inntekt. Dagpenger tar vel utgangspunkt i lønn for siste og siste tre år? Sitat Deretter har de gjort det enklere for bedrifter å utnytte folk på sosialstønad, ved å la dem jobbe fulltid for ned i 30 kroner timen, såkalt "praksis" Tenker du det er greit for ungdom å passivt motta sosialstøtte uten å yte Sitat Og når det gjelder den kommunistiske fortiden er Rødt et ungt parti, som på ingen måte omfavner historien. Skulle ønske folk leste partiprogrammet, før de slengte ut grunnløse påstander. Bla vil de øke adgangen til boligmarkedet og styrke muligheten til å eie fast eiendom, og det minner veldig lite om kommunisme, men er basert på hvordan et moderne Norge fungerer. Og ekstremisme har aldri ført noe godt med seg, samme om det er på høyre- eller venstresiden, og både i Norge, Europa og resten av verden er det høyreekstremistiske strømninger som er hovedproblemet og da trenger vi partier som Rødt. Nå sier vel prinsipprogrammet: Rødt oppgir at målet er et klasseløst samfunn, som partiet omtaler som «det Karl Marx kalte kommunisme» Å påstå at jeg ikke har lest programmet er bare hersketeknikk. Endret 10. mars 2021 av Illuminatum 6
Stina234 Skrevet 10. mars 2021 #31 Skrevet 10. mars 2021 Ja det er skremmende naivt å tro at partiet rødt kan styre Norge. 11
Gjest irkan90 Skrevet 10. mars 2021 #32 Skrevet 10. mars 2021 Jeg er oppvokst i en radikal familie. Et nært familiemedlem satt i sentralstyret til AKP-ML, og selv har jeg stemt Rødt både ved kommune- og Stortingsvalg. Det er noe jeg i større og større grad angrer på, og jeg kommer nok aldri til å stemme på dem igjen. Av flere grunner. Håper at Rødt forblir en vaktbikkje og motpol i enkeltsaker (privatisering av velferden, korrupsjon), men uten nevneverdig innflytelse utover det.
Aragorn ll Elessar Skrevet 10. mars 2021 #33 Skrevet 10. mars 2021 (endret) Miss_Alba skrev (6 timer siden): https://www.nettavisen.no/nyheter/ny-maling-en-av-fem-vurderer-a-stemme-rodt/s/12-95-3424099627 Stiller meg kritisk til resultatet mtp at spørreundersøkelsen er bestilt av Rødt selv. Likevel synes jeg det er dypt bekymringsverdig dersom partiet i det hele tatt kommer seg over sperregrensa. Er folk helt historieløse? De aller fleste mennesker er historieløse. Men jeg tror egentlig det også kan handle litt om at mange nok er veldig misfornøyde med regjeringen og de større opposisjonspartiene . Endret 10. mars 2021 av Aragorn ll Elessar 6
Apollonia Skrevet 10. mars 2021 #34 Skrevet 10. mars 2021 (endret) Sitat Det å øke adgangen til vikarer og midlertidig ansatte har også gitt bedrifter anledning til å ansette flere folk. Jeg forstår ikke hvordan dette er å bygge ned velferden. Det bygger ned velferden fordi folk som ellers ville blitt fast ansatt tidligere må gå i midlertidige stillinger mye lengre, noe som gir reduserte rettigheter. Sitat Dagpenger tar vel utgangspunkt i lønn for siste og siste tre år? https://www.pengenytt.no/mange-vil-fa-betydelig-mindre-dagpenger-med-nye-regler/ Tenker på disse endringene, som typisk gir mindre, til de som har variert inntekt. Sitat Tenker du det er greit for ungdom å passivt motta sosialstøtte uten å yte Det er det ingen som har sagt. Problemet er at bedrifter hyrer disse menneskene via Nav, i stedet for å ansette dem direkte med en anstendig lønn. Et tiltak fra Nav skal være kompetansehevende eller referansegivende, og sikte på odrinør ansettelse. Disse praksisplassene gjør ingen av delene, og det viser seg at jo lengre man gå på slike "tiltak" desto mindre er sannsynligheten for at man får en ordinær jobb. Bedriftene bryter disse reglene systematisk i ufaglærte jobber, og nav ser mellom fingrene med det. Sitat Rødt oppgir at målet er et klasseløst samfunn, som partiet omtaler som «det Karl Marx kalte kommunisme» Ja, men det er et lite stykke fra et klasseløst samfunn til folkemord. Rødt har tatt med seg de gode sidene fra kommunismen, og tilpasset dem et moderne Norge, det er ikke det samme som å ønske seg facisme. Og dette fremgår ganske så tydelig, når man leser partiprogrammet. En ting jeg glemte i det første innlegget var også at de har økt karantenetiden for dagpenger, først fra 8 uker til 12 uker og nå til 16 uker, dersom man sier opp selv. Dette er også med på å gjøre det generelle sikkerhetsnettet svakere, og tvinger mennesker til å stå i stillinger som er helseskadelige og nedbrytende mye lengre. Endret 10. mars 2021 av Apollonia 12
Kålfrid Skrevet 10. mars 2021 #35 Skrevet 10. mars 2021 Synes det er veldig gode nyheter! Stemmer Rødt selv, og har gjort det lenge. Jeg er etnisk norsk kvinne, 38 år, ikke religiøs. Bor i Bergen. 6
Illuminatum Skrevet 10. mars 2021 #36 Skrevet 10. mars 2021 Apollonia skrev (1 minutt siden): Ja, men det er et lite stykke fra et klasseløst samfunn til folkemord. Rødt har tatt med seg de gode sidene fra kommunismen, og tilpasset dem et moderne Norge, det er ikke det samme som å ønske seg facisme. Og dette fremgår ganske så tydelig, når man leser partiprogrammet. Jeg har ikke snakket om folkemord men kommunistisk samfunn vil jeg ikke ha. Jeg tror ikke 20% av norges befolkning ønsker det slik som Rødt beskriver i sitt prinsipprogram. Tar bare noen flere punkter fra prinsipprogrammet: For at vi skal komme dit, må de store linjene i produksjonen styres av planer som har et langsiktig perspektiv I et sosialistisk samfunn er privat eie av de viktigste produksjonsmidlene avskaffa. Virksomheter som er så store at de er sentrale for hele landets økonomi, må eies av samfunnet og underlegges demokratisk styring og kontroll. Eksempler på dette er store banker og finansinstitusjoner og store industriforetak knytta til utnyttelsen av norske energi- og naturressurser. Arbeiderklassen kan ikke styre innenfor rammene av kapitalismen og den private eiendomsretten og med utgangspunkt i det borgerlige statsapparatet. Det må også skje grunnleggende endringer av det økonomiske systemet – en revolusjon der det store flertallet, overtar samfunnsmakta og styringa. Rødt mener det er mange erfaringer som tilsier at motkreftene ikke vil akseptere en folkelig og demokratisk maktovertakelse, men vil bruke uakseptable midler for å stanse denne. Dette vil gjøre det nødvendig å forsvare folkeviljen. Rødt mener motsetningen mellom borgerskap og arbeiderklasse er den grunnleggende motsetningen i det norske samfunnet. Deler av pampeveldet i fagbevegelsen og andre masseorganisasjoner hører også til borgerskapet. Lederne i Arbeiderpartiet og SV arbeider i kraft av sin posisjon for å få kapitalismen til å bestå. Vår eksistensberettigelse er arbeidet for å oppheve dagens kapitalforhold – utbyttinga av arbeiderklassen Rødt baserer sin forståelse av samfunnet på marxistisk teori. Vår ideologi og politikk utvikles med bakgrunn i denne forståelsen og våre egne politiske erfaringer Det er helt legitimt å mene at privat eiendomsrett skal forsvinne og at det er behov for en revolusjon. Jeg er imidlertid usikker på om 20% av befolkningen ønsker det. 6
Hr. Aktiv Skrevet 10. mars 2021 #37 Skrevet 10. mars 2021 Stina234 skrev (56 minutter siden): Ja det er skremmende naivt å tro at partiet rødt kan styre Norge. Det er vel ikke værre det enn om en viss frk. Berg skulle styre landet. 3
Stina234 Skrevet 10. mars 2021 #38 Skrevet 10. mars 2021 Hr. Aktiv skrev (22 minutter siden): Det er vel ikke værre det enn om en viss frk. Berg skulle styre landet. Tja, du har et poeng der. rødt og MPDG hadde ikke brukt lang tid på å ødelegge landet 5
EnKoppTe Skrevet 10. mars 2021 #39 Skrevet 10. mars 2021 irkan90 skrev (1 time siden): Jeg er oppvokst i en radikal familie. Et nært familiemedlem satt i sentralstyret til AKP-ML, og selv har jeg stemt Rødt både ved kommune- og Stortingsvalg. Det er noe jeg i større og større grad angrer på, og jeg kommer nok aldri til å stemme på dem igjen. Av flere grunner. Håper at Rødt forblir en vaktbikkje og motpol i enkeltsaker (privatisering av velferden, korrupsjon), men uten nevneverdig innflytelse utover det. Det hadde vært interessant å lære hva som hva vendepunktet, men jeg forstår om det blir for personlig å dele det her. Kan være enig i det siste du skriver der. Jeg syns egentlig FRP også var et godt opposisjonsparti i noen få saker, men liker de ikke i regjering.
Vera Skrevet 10. mars 2021 #40 Skrevet 10. mars 2021 EnKoppTe skrev (4 timer siden): Apropos det du skriver om gratis samfunnstjenester. Tror virkelig folk på dette oppgulpet? Det er ingenting som er gratis. Absolutt alt koster og virker noe gratis er det fordi man ikke har forstått kostnadene av det. Det er ikke uten grunn av kommunisme blir beskrevet som en ordning der "alle jobber men ingen er mette". Mitt beste råd til deg er å lese historie. Det er ikke sikkert du forandrer mening men da forstår du i allefall mer av den politiske virkeligheten du er en del av. Akkurat det du skriver om at ingen assosierer FRP med nazisme er direkte feil; norsk media er fulle av nazi-beskyldninger mot FPR (og flere), spesielt når Listhaug uttaler seg. Jeg er ikke villig til å forsvare FPR, men det må få bli sagt. Hvem tror at Norge ikke får lobbyisme og korrupsjon dersom Rødt får 1-7 flere seter i regjering. Det er ingen som vil ha et næringsliv som overprøver politikerne slik de gjorde med innreise arbeidskraft og karantenefritak, men det skjedde likevel. Penger styrer verden - dessverre. For å utgjøre en forskjell må de i regjering... Det nytter ikke at NRK er på pletten hver gang Bjørn Moxness har noe på hjertet. Misforstår jeg deg når jeg tolker det dithen at dagens regjering ikke benytter seg av lobbyisme og korrupsjon? Vi har da hatt temmelig mange gode eksempler av det i løpet av de siste 12 mnd. Jeg mener at man MÅ ha Rødt representert på Stortinget. Noen må holde blåsnippene sånn noenlunde under kontroll. 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå