Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en bror ... han tjener ganske godt, men er ikke spesielt flink med privatøkonomi.  Ofte så tror jeg det blir ny bil og take away før regninger betales for å sette det litt på spissen...

Han driver nå å tipser vår gamle mor som er minstepensjonist om å investere, i aksjer, bitcoins...før å spe på. Han skal "hjelpe" henne sier han.  

Mamma kan jo ingenting om dette, og stoler jo blindt på broren min. Hun har ikke noe penger  til overs til sånne investeringer heller.  

Prøver si det til min bror, men han er blendet av alt de kanskje kan tjene.  Han ser ikkje helt det store bildet, med risiko, og at mamma trenger de pengene hun får,  på sparekonto, tilgjengelig.  

Hva kan jeg gjøre for å prøve stoppe han? Eller få mor til å forstå? 

Anonymkode: 8020b...325

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke helt sant, men si til mor at bror skal investere pengene hennes i noe snuskete og halvt ulovlige greier.

Si til mor at risikoen er stor, og at du har gjort mye undersøkelser rundt dette.

Si til bror at siden han tjener greit, og vil gjøre noe for mor, så kan han gi henne en basis for investering fra hans lomme. 

IKKE bruke mors penger til investering. Bitcoin og aksjer, og han anser det sikkert som uten risiko. Tosk.

Anonymkode: 865e9...46a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man investerer ikke penger man ikke har råd til å tape. Punktum. 

Anonymkode: 606b0...625

• Liker 5
Skrevet

Tilby deg å bli med din mor på en rådgivningstime i banken. Da kan hun investere på en tryggere måte om hun og banken mener det er fornuftig, og kanskje også få en tydelig advarsel mot prosjektene broren din driver med. Hvis hun har noen midler til overs, kan det være fornuftig å investere dem, men ikke med så høy risiko som din bror høres ut til å foretrekke. Han bør ikke ha råderetten her, den bør hun ha - helt alene. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har en bror ... han tjener ganske godt, men er ikke spesielt flink med privatøkonomi.  Ofte så tror jeg det blir ny bil og take away før regninger betales for å sette det litt på spissen...

Han driver nå å tipser vår gamle mor som er minstepensjonist om å investere, i aksjer, bitcoins...før å spe på. Han skal "hjelpe" henne sier han.  

Anonymkode: 8020b...325

Når man er pensjonist er det særs dårlig å investere i slike finansielle instrumenter. Det er alt for kort tidshorisont for når pengene skal brukes.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...