AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #1 Skrevet 10. mars 2021 Barnefar fortalte før jul at han skulle introdusere sin nye kjæreste til barnet vårt (barnet er 3). Nå har han allerede varslet at hun straks skal flytte inn, selvom barnet vårt ikke har møtt henne mye. Han har de siste gangene vi har snakket sammen virket ganske nedfor, og han sa også i forrige samtale at han gikk til psykolog. Jeg har instendig prøvd å be han om og ikke forhaste seg og vente med innflytningen til barnet vårt er tryggere på den nye kjæresten og de gradvis er mer og mer sammen. Han sier bare at han selv ikke syns det er for tidlig. Jeg prøvde også å spørre hvorfor det var sånn hast, men han hadde ingen svar. De som kjenner denne damen beskriver henne som en dramatisk dame som liker å skape splid. Jeg er litt bekymret for at far sier han er forelsket i denne damen og ønsker at hun skal flytte inn, men virker nedfor og går til psykolog. Har prøvd å foreslå at jeg gjerne kan ha barnet vårt mer i en periode slik at de får gått seg til som samboere, men det ønsker han heller ikke. Har noen tips? Er ikke bekymret for omsorgssvikt, men jeg bryr meg jo om barnets far og han virker ikke som seg selv. Dette valget om å la henne flytte inn etter bare 3-4 måneder forstår jeg bare heller ikke, når vi har et lite barn som allerede strever litt med å tilpasse seg livet mellom to hjem. Anonymkode: a8573...0dd
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #2 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Barnefar fortalte før jul at han skulle introdusere sin nye kjæreste til barnet vårt (barnet er 3). Nå har han allerede varslet at hun straks skal flytte inn, selvom barnet vårt ikke har møtt henne mye. Han har de siste gangene vi har snakket sammen virket ganske nedfor, og han sa også i forrige samtale at han gikk til psykolog. Jeg har instendig prøvd å be han om og ikke forhaste seg og vente med innflytningen til barnet vårt er tryggere på den nye kjæresten og de gradvis er mer og mer sammen. Han sier bare at han selv ikke syns det er for tidlig. Jeg prøvde også å spørre hvorfor det var sånn hast, men han hadde ingen svar. De som kjenner denne damen beskriver henne som en dramatisk dame som liker å skape splid. Jeg er litt bekymret for at far sier han er forelsket i denne damen og ønsker at hun skal flytte inn, men virker nedfor og går til psykolog. Har prøvd å foreslå at jeg gjerne kan ha barnet vårt mer i en periode slik at de får gått seg til som samboere, men det ønsker han heller ikke. Har noen tips? Er ikke bekymret for omsorgssvikt, men jeg bryr meg jo om barnets far og han virker ikke som seg selv. Dette valget om å la henne flytte inn etter bare 3-4 måneder forstår jeg bare heller ikke, når vi har et lite barn som allerede strever litt med å tilpasse seg livet mellom to hjem. Anonymkode: a8573...0dd Har dere samværsavtale? Dette er noe dere burde ha skrevet under på en samværsavtale. Hvor lang tid før barnet introduserer, og hvor lang tid før kjæreste kan flytte inn. Anonymkode: 7afe3...82e
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #3 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Har dere samværsavtale? Dette er noe dere burde ha skrevet under på en samværsavtale. Hvor lang tid før barnet introduserer, og hvor lang tid før kjæreste kan flytte inn. Anonymkode: 7afe3...82e Det er jo ikke verdt papiret det er skrevet på. Hva skal hun gjøre hvis han bryter det? Anonymkode: c0e29...6cf 7
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #4 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo ikke verdt papiret det er skrevet på. Hva skal hun gjøre hvis han bryter det? Anonymkode: c0e29...6cf Nekte samvær vell, og ta det til familievern kontoret. Anonymkode: 7afe3...82e
anon321 Skrevet 10. mars 2021 #5 Skrevet 10. mars 2021 Dette er jo noe du gjør til en problemstilling i hodet ditt. Dere har valgt å gå ifra hverandre - og da har din ex sitt eget liv. At både du og han får seg ny partner og samboer kommer til å skje. Noen ganger skjer det fort, andre ganger sakte. Noen ganger blir det en varig partner, andre ganger blir det korte forhold. Folk er forskjellige. Du har ingenting med dette å gjøre, så sant din ex ikke driver med omsorgssvikt eller begår lovbrudd. At din ex går til psykolog gir deg jo ingen rett til å hverken anta eller styre samvær eller hans liv? Det får da være måte til hvor stigmatiserende man skal være. Det er faktisk helt sykt å lese hva du skriver: "Jeg er litt bekymret for at far sier han er forelsket i denne damen og ønsker at hun skal flytte inn, men virker nedfor og går til psykolog." "De som kjenner denne damen beskriver henne som en dramatisk dame som liker å skape splid." foreløpig så er det jo en person som skaper splid- og det er du TS. 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #6 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nekte samvær vell, og ta det til familievern kontoret. Anonymkode: 7afe3...82e Det kan man ikke. Familievernkontoret har heller ingen myndighet. Anonymkode: bf2e3...b11 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #7 Skrevet 10. mars 2021 anon321 skrev (12 minutter siden): Dette er jo noe du gjør til en problemstilling i hodet ditt. Dere har valgt å gå ifra hverandre - og da har din ex sitt eget liv. At både du og han får seg ny partner og samboer kommer til å skje. Noen ganger skjer det fort, andre ganger sakte. Noen ganger blir det en varig partner, andre ganger blir det korte forhold. Folk er forskjellige. Du har ingenting med dette å gjøre, så sant din ex ikke driver med omsorgssvikt eller begår lovbrudd. At din ex går til psykolog gir deg jo ingen rett til å hverken anta eller styre samvær eller hans liv? Det får da være måte til hvor stigmatiserende man skal være. Det er faktisk helt sykt å lese hva du skriver: "Jeg er litt bekymret for at far sier han er forelsket i denne damen og ønsker at hun skal flytte inn, men virker nedfor og går til psykolog." "De som kjenner denne damen beskriver henne som en dramatisk dame som liker å skape splid." foreløpig så er det jo en person som skaper splid- og det er du TS. Synes du virker hakket mer aggressiv og unyansert enn ts. Jeg oppfatter ts som en med gode hensikter og med naturlige bekymringer for situasjonen og gode hensikter Anonymkode: 98f9a...960 5
got2go Skrevet 10. mars 2021 #8 Skrevet 10. mars 2021 anon321 skrev (17 minutter siden): Dette er jo noe du gjør til en problemstilling i hodet ditt. Dere har valgt å gå ifra hverandre - og da har din ex sitt eget liv. At både du og han får seg ny partner og samboer kommer til å skje. Noen ganger skjer det fort, andre ganger sakte. Noen ganger blir det en varig partner, andre ganger blir det korte forhold. Folk er forskjellige. Du har ingenting med dette å gjøre, så sant din ex ikke driver med omsorgssvikt eller begår lovbrudd. At din ex går til psykolog gir deg jo ingen rett til å hverken anta eller styre samvær eller hans liv? Det får da være måte til hvor stigmatiserende man skal være. Det er faktisk helt sykt å lese hva du skriver: "Jeg er litt bekymret for at far sier han er forelsket i denne damen og ønsker at hun skal flytte inn, men virker nedfor og går til psykolog." "De som kjenner denne damen beskriver henne som en dramatisk dame som liker å skape splid." foreløpig så er det jo en person som skaper splid- og det er du TS. Litt enig her, ts bør trekke seg unna barnefar. 1
anon321 Skrevet 10. mars 2021 #9 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synes du virker hakket mer aggressiv og unyansert enn ts. Jeg oppfatter ts som en med gode hensikter og med naturlige bekymringer for situasjonen og gode hensikter Anonymkode: 98f9a...960 Nå skrev jeg aldri at TS hverken var aggressiv eller unyansert, så det er vel både helt greit, men samtidig irrelevant at du mener det? TS skriver en bekymring for sin ex for at hun mener han ikke oppfører seg som normalt og går til psykolog. Det skulle vel bare mangle at TS opplever sin ex annerledes når de ikke er sammen lengre - og det er ikke noe negativt å gå til psykolog. 1
Minitroll Skrevet 10. mars 2021 #10 Skrevet 10. mars 2021 Skjønner at du er bekymret, men du har ytret dette overfor bf og må bare velge å stole på han. Så får vi håpe dine antakelser om denne kvinnen er feil. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #11 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan man ikke. Familievernkontoret har heller ingen myndighet. Anonymkode: bf2e3...b11 Med en samværs avtale med begges underskrift så kan man det jo. En underskrift er utrolig verdifull. Anonymkode: 74549...e52
Menchit Skrevet 10. mars 2021 #12 Skrevet 10. mars 2021 anon321 skrev (1 time siden): Nå skrev jeg aldri at TS hverken var aggressiv eller unyansert, så det er vel både helt greit, men samtidig irrelevant at du mener det? TS skriver en bekymring for sin ex for at hun mener han ikke oppfører seg som normalt og går til psykolog. Det skulle vel bare mangle at TS opplever sin ex annerledes når de ikke er sammen lengre - og det er ikke noe negativt å gå til psykolog. Det er da ikke unormalt å føle omsorg for far selv om de gått fra hverandre? Jeg er veldig glad i pappaen til mine barn, nå er det veldig lenge siden det ble slutt, snart 20 år, men for meg så er det som en variant av en bror, samme med familien hans. I tillegg vil jo fats helse nødvendigvis ha en påvirkning på barnet så synes det er helt naturlig at ts bryr seg. Hadde det vært en venninne av meg som virket nedstemt og startet i terapi i en periode der hun etter forholdene skulle vært nyforelsket og lykkelig hadde jeg også reageret, og forsøkt å lufte min bekymring.
anon321 Skrevet 10. mars 2021 #13 Skrevet 10. mars 2021 Menchit skrev (4 minutter siden): Det er da ikke unormalt å føle omsorg for far selv om de gått fra hverandre? Jeg er veldig glad i pappaen til mine barn, nå er det veldig lenge siden det ble slutt, snart 20 år, men for meg så er det som en variant av en bror, samme med familien hans. I tillegg vil jo fats helse nødvendigvis ha en påvirkning på barnet så synes det er helt naturlig at ts bryr seg. Hadde det vært en venninne av meg som virket nedstemt og startet i terapi i en periode der hun etter forholdene skulle vært nyforelsket og lykkelig hadde jeg også reageret, og forsøkt å lufte min bekymring. Det er jo en forskjell på å føle omsorg og det TS legger til grunn i tråden. Du tar sammenligner med en venninne, du ser vel forskjellen på å rådgi en venninne innen forhold og en ex? TS sin bekymring er at far og ny kjæreste skal flytte ilag - og hun mener det er forhastet, pga ny kjæreste angivelig er en som skaper splid, og TS tror far er på et dårlig sted pga han har sagt han går til psykolog Det er de eneste momentene TS tar opp, og da blir det helt feil at en ex skal legge seg opp i fars avgjørelser. 1
Menchit Skrevet 10. mars 2021 #14 Skrevet 10. mars 2021 anon321 skrev (16 minutter siden): Det er jo en forskjell på å føle omsorg og det TS legger til grunn i tråden. Du tar sammenligner med en venninne, du ser vel forskjellen på å rådgi en venninne innen forhold og en ex? TS sin bekymring er at far og ny kjæreste skal flytte ilag - og hun mener det er forhastet, pga ny kjæreste angivelig er en som skaper splid, og TS tror far er på et dårlig sted pga han har sagt han går til psykolog Det er de eneste momentene TS tar opp, og da blir det helt feil at en ex skal legge seg opp i fars avgjørelser. Det er mer enn nok spør du meg. Selvsagt er det forskjell på hva en deler med en ex og en venninne, men det grunnleggende er ikke forskjellig, situasjonen er den samme, uansett hvem det gjelder. Det er faktisk stor forskjell på mennesker, jeg forstår at i mange forhold, eller ex forhold om du vil hadde dette kanskje vært utenkelig. Men for meg, og de aller fleste i min omgangskrets, som har ryddige og gode forhold til den andre forelderen er det helt naturlig å bry seg i en slik situasjon. Ts har jo til og med tilbudt seg å ha barnet ekstra, hun virker å være på tilbudssiden her og det synes jeg er bra, både for barnet og de voksnes del.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #15 Skrevet 10. mars 2021 Det er ikke mye du kan gjøre her. Du kan si at du er fleksibel mtp. samvær og barnet, men det er også det. Anonymkode: 9328a...a99 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #16 Skrevet 10. mars 2021 Denne tråden ligner mistenkelig mye på en annen som ble laget for litt siden, men med en litt annen vinkling. Du var bekymret for barnet ditt i den andre tråden også, og problemet var nydama. I denne nye tråden er du også blitt bekymret for far, og nydama er enda slemmere og mer utspekulert enn sist 😅 Ta å ro deg ned og pass dine egne saker. Sålenge barnet ditt har det bra har du ingenting med det andre. Kom deg videre i livet. Anonymkode: 35a3c...036
Lønnesirup01 Skrevet 10. mars 2021 #17 Skrevet 10. mars 2021 Dersom han faktisk har begynt å gå til psykolog, er det jo ingen grunn til at du skal blande deg. Da har han noen å snakke med. Dersom han f.eks. skulle være deprimert, så er det jo et stort steg å faktisk få en time hos psykolog. Veldig mange menn vegrer seg for det, så det er bra. Om den nye kjæresten spiller noen rolle for hans mentale helse (som du hinter til her) så er det noe han kan diskutere med psykologen. Han vil naturligvis ikke diskutere dette med sin ekskone. Du er nødt til å stole på at han tar rette beslutninger for sitt liv.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #18 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Med en samværs avtale med begges underskrift så kan man det jo. En underskrift er utrolig verdifull. Anonymkode: 74549...e52 Nei. Familievernkontoret bestemmer ingenting. Man må i så fall til retten. Der vil det neppe ha noe å si. Anonymkode: c0e29...6cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå